Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 10,237 till 10,248 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Gott att det är färdigt, med tvättandet, för den här gången med.

    He he, “före solnedgången” 🙂

    Trådstartaren

    Nu har boendestödet varit här. Och Jag lägger mig tidigt som vanligt.

    Hoppas det gick bra med duschen?

    Natti Natti 🙂

    Det låter bra. Hoppas det blir en god natt.

    Jag har inte kommit in i duschen ännu 🙂 , men snart så.

    Natti Natti 🙂

    Trådstartaren

    Go Mörra? 🙂

    Vaknade i gryningen och tyckte Jag hörde en tupp som gol. Sedan gick Jag upp och såg en get i hallen. Fick igång kaffebryggaren och hällde i mig mina fem koppar kaffe och då blev det normalt igen 🙂

    Väntar på paket från Apotea som Jag trodde skulle komma idag. Men det är försenat. Måste ut i alla fall för att fylla på kylskåpet.

    Ska få i mig frukosten nu innan Jag far iväg.

    Gissar på att du har varit vaken den här natten också? Hoppas du får sova en stund nu på morgonen? 🙂

    GoMörra 🙂

    Ja, en tupp som skränar, det kan man tänka sig. Men en get i hallen, det är lite värre det 🙂 . Men, jag förstår (slags hallucinationer).

    Har nyligen kommit upp här, från sängen. Och har sovit ovanligt mycket inatt.

    Hoppas allt går bra nere på stan idag.

    Trådstartaren

    Jag har inte kommit mig iväg ännu, men strax. Brr, vad kallt det är.

    Vad gött att du fick sova 🙂

    Ja, tusan, det både ser och verkar kallt ute.

    Jo, det var gött att det blev såpass bra inatt.

    Kommer nog också att ge mig iväg, på cykeln, så småningom. Ska också handla lite, och hämta ett paket.

    Trådstartaren

    Vi hörs senare. 🙂

    Så där ja, hemma igen, sedan ett litet tag. Det gick bra allt. Fast efter det att jag handlat kom jag på att jag glömt av paketet. Men det var ingen större “fara på taket” då det var i närheten. Men, strax därefter glömmer jag av det, och får cykla tillbaka en bit när det slog mig igen om paketet. Märkligt 🙂 . Juste förresten med vårsolen idag (egentligen enda tiden som jag uppskattar solen).

    Nu ska jag äta lite. Sen spana lite på SvtPlay/Youtube.

    Hur gick det för dig idag; gick allt bra?

    Trådstartaren

    He he he Bild 🙂 🙂 Kunde bara fota av halva pga qr-koderna. Men du ser vad det är va? 🙂

    Det blir så mycket på en gång med fram och tillbaka, hit och dit, så Jag har svårt att fokusera. Men nu efter några cigg får Jag bestämma mig för en sak i taget. Har gjort något fel i budgeten. Det stämmer med örena, men inte med kronorna. Går fram och tillbaka och tänker. Får räkna om månadens kostnader. Det verkar vara till min fördel då det är några tusenlappar över vad Jag hade räknat med. Om det hade varit några kronor brukar det bara vara någon räkning Jag har missat. Men flera tusen? Ööh vad Jag blir knäpp 🙂

    Ska beställa nätdelen med ATX3-kontakt i nästa vecka då skattepengarna kommer. Och så har Jag en bluray-brännare liggande. Det mesta kvar att köpa med andra ord. Blir intressant att se hur en M2 disk funkar sedan också. Och så ska Jag prova på ett sådant där slutet vattenkylningssystem.

    Soligt var det, men kallt 🙂

     

    Jodå, och Seagate som klingar så fint 🙂 , tycker jag. Men jösses, 20TB; tänk va, vad utvecklingen har gått framåt. Förstår att den har kostat en hel del. Kul att se, och tack för bilden.

    Ja, det är nog läge att dubbelkolla läget med räkningar med mera, om det är såpass mycket som flera tusen som är över. Å andra sidan, så har vi ju fått lite mer att röra oss med varje månad, och pengarna sinar inte på samma sätt som förut. Så, förhoppningsvis är det pengar som har blivit över och som kan sparas.

    Ska bli kul att höra hur det går framöver, med vattenkylningen. Och bygget av nya datorn. Tänkte förresten att jag skulle bygga ihop en dator jag med, och ungefär hålla samma steg som du. Fast det är med grejer jag har liggandes, och som är sådana där ganska så gamla.

    Trådstartaren

    4299 kr Länk  Det blir 214,95 per TB. Så det är inte så dyrt i alla fall.

    Du blir nog klar med din dator långt före mig 🙂 Jag räknar med resten av året för att få i hopa till alla delar som behövs.

Visar 12 inlägg - 10,237 till 10,248 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.