Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 10,225 till 10,236 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Ursäkta ett sent svar. Har hållt på här och satt ihop skrivaren igen, den jag köpte senast, som jag hade isär igår (dock inte något speciellt när det gäller inanmätet); kunde inte låta bli att se över och göra rent, då det var så mycket bös i den och det kändes lite sådär att ställa undan den med att det där böset.

    Hoppas du har somnat, och sover bra. Natti Natti 🙂

    Trådstartaren

    Jag har inte mått så bra under en tid. Kunde inte komma på något att skriva. Har ätit sömntabletter och sovit bort tiden.

    Men nu är skulderna betalda och Jag ska få tillbaka på skatten. Det går lite trögt att vakna efter den långa sömnen. Framtiden ser lite ljusare ut nu. Snart kan Jag börja räkna mina småpengar igen och börja bygga på min nya dator.

    Har du köpt någon bil ännu? 🙂

    Hallå igen 🙂

    Jo, jag vet, det är svårt att skriva när man känner sig allt för kass. Och jag har heller inte kommit mig för att skriva, men det beror vad jag förstår lite mer på mitt dåliga självförtroende.

    Ursäkta förresten ett sent svar; hade stängt ned min huvuddator ganska så tidigt under gårdagen och satt sen under nästan hela kvällen och spanade på SvtPlay och Youtube på en annan dator, och det var först nu så här på förmiddagen idag som jag kollade mailen på min nyligen uppstartade huvuddator och fick mailet som sade att någon hade fixat med ett inlägg här på tråden.

    Hur som helst, mycket gott och glädjande att höra av dig 🙂 . Och gott att höra att skulderna är fixade, och att lite extra pengar är på gång.

    Näe, ingen bil ännu 🙂

    Hur känns det nu, är det lite bättre överlag?

    Trådstartaren

    Go Mörra? 🙂

    Jag är lite borta i skallen ännu, eller som vanligt 🙂

    Nästa vecka kommer skattepengarna och då ska Jag beställa nätdelen till den nya datorn. Får ta en del i taget, så det tar flera månader innan Jag har allt som behövs. Det har kommit en del nytt. Bland annat ATX3 till nätdel och grafikkort. Jag köper en sådan nätdel så den funkar i framtiden.

    Och så är Jag lite osäker på det där med slutna vattenkylningssystem. Har aldrig haft något sådant tidigare.

    Ska försöka röra lite på mig idag. Har inte tvättat på länge. Kläderna luktar. Har tid idag kl 14:00.

    Gick ner 7 kg på den här tiden av fattigdom. Ska äta mig mätt nu.

    Hoppas du har sovit bra inatt och att du mår bra? 🙂

    GoMörra 🙂

    Jo, he he 🙂 , lite borta i skallen, lite som vanligt; så är det allt här med.

    Låter bra att du nu äntligen kan komma igång med att få ihop nya datorn. Sen det där med vattenkylning, det är okänt vatten här med (om man säger 🙂 ).

    Låter också bra att du kan börja unna dig lite mer och framför allt godare mat.

    Nja, det har inte blivit så mycket sömn här inatt. Sov cirka en och en halv timme. Och har suttit här sedan klockan tre. Sitter här nu och äter. Sen tänkte jag lägga mig igen och förhoppningsvis sova ett längre tag. Sen ska jag få duschat, tänkte jag.

    Hoppas det går bra med tvättandet idag. Hoppas också att vi hörs av senare idag.

    Trådstartaren

    Det går bra att sova bort dagen så länge man inte har några tider att passa.

    Jag ska också sanera mig. Måste bli av med alla löss och skabb 🙂

    Kollar läget här sedan i eftermiddag. Hoppas du får sova? 🙂

    Jo, det är skönt att där inte är några tider att passa som hägrar, eller några möten med människor. Det hade liksom inte funkat, vilket på sitt sätt egentligen inte är så bra (men det är som det är).

    Jodå, det blev cirka tre timmar av sova. Men sen är det lite sämre att vakna till och ta sig upp; var/är en bit ifrån “klackarna i taket” (om man säger).

    Har ännu inte kommit in i duschen. Har istället kommit igång med att plocka med lite smått, här i lägenheten. Men snart så, ska det duschas.

    Värdefullt och kul att vi har kontakt igen 🙂

    Trådstartaren

    Tre timmar är bättre än ingen sömn alls. Hoppas du känner dig utvilad och fräsch nu? 🙂

    Har precis bäddat rent. Ska ner om en halvtimme, tre kvart och hämta upp det som hänger i torkrummet.

    Ja, det är trevligt med kontakten här 🙂 Förlåt att Jag inte har hört av mig på länge?

    Jo, så är det. Men nja, att känna mig “utvilad och fräsch”, det gör jag egentligen aldrig nu för tiden. Sitter allt som oftast ganska så länge på sängkanten, innan jag kommer mig för att liksom stappla iväg. Sen tar det ett par timmar innan det blir lite piggare. Tusan egentligen, som jag saknar den känslan; det var bättre förr 🙂

    Jaha, snart färdig med tvättandet nu då, med andra ord. Gott att det blir gjort.

    Har hållt på, och håller på, med att testa med gamla KVM-switchar med PS2-anslutningar, till ett par datorer som bara har USB-anslutningar, och adaptrar dem emellan. Det är då bara tangentbordet och musen som jag vill och behöver ha gemensamt, då jag har två anslutningar bakpå den gemensamma skärmen (då det allt som oftast ger sämre bild på nyare skärmar genom gamla KVM-switchar (med VGA)). Men, det bråkar 🙂 . Och ibland vill det sig inte med tangentbordet och/eller musen med den ena datorn, eller den andra. Och jag håller på här fram och tillbaka, med olika switchar och adaptrar. Håller också på med lite annat smått, mellan varven. Och det är en hel del av framtagna attiraljer och kablage här nu 🙂

    Ja, självklart är du förlåten 🙂 . Det får liksom bli lite som det blir med inläggen, tycker jag. Det är ju långt ifrån alltid som det passar att skriva, eller att man har ro att skriva. Eller, komma på något vettigt att skriva om.

    Trådstartaren

    Som du grejar med datorerna 🙂 Du fixar det nog.

    Ska ner i källaren nu.

    Jo, det är liksom tur att alla grejer och attiraljer finns här, att dona med. Och jo, jag tror att det har löst sig nu, med en av de testade KVM-switcharna; det bråkar bara lite under inställningarna för musen (i W7), men det går att komma förbi. Nu ska jag ta och göra iordning här igen 🙂 . Sen måste jag in i duschen.

    Trådstartaren

    Jag trodde du hade duschat för länge sedan. I alla fall i förra veckan 🙂 🙂

    Nu är tvätten ren och ligger på sina platser, så nu kan Jag ta det lugnt ett tag. Boendestödet kommer tidigt ikväll. Före solnedgången tror Jag, som indianerna säger 🙂

Visar 12 inlägg - 10,225 till 10,236 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.