Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 8,017 till 8,028 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Trådstartaren

    Det ska bli varmare imorgon.

    Datorn är klar men inte provstartad. Måste koppla ur den första xp datorn, så Jag får skärmen och det.

    Duscha gör du rätt i 🙂 Man får stå där hela dagarna i den här värmen.

    Och det gick bra att hämta hårddisken? 🙂

    Sitter här nu på tork, som du brukar säga 🙂

    Jo, jag förstår. Tala gärna om hur det gick, med uppstarten, framöver.

    Jodå, det gick bra att hämta disken. Den är dock kvar på pakethållaren ännu. Ska kolla läget lite senare, tänkte jag.

    Hade med mig kameran till brofästet idag, och tog ett gäng bilder på den där växten jag svamlade om igår. Vill du se?

    Trådstartaren

    Klart att Jag vill se bilder 🙂

    Kul 🙂 . Ska bara föra över dem till datorn, och fixa med de som blev bäst.

    Trådstartaren

    Jag har blivit så lat nu mera, så Jag tänker inte på att föra över bilder. OneDrive är ständigt på och hämtar alla bilder av sig självt. Men Jag gissar på att du har någon kabel till kameran? 🙂

    Jodå, jag har en vanlig USB-kabel, till kameran.

    Här är fyra bilder, som blev hyggligt ok: FörstaAndraTredjeFjärde ; Det var dock inget “snöande” idag, inget alls, konstigt nog. Men, du skulle sett hur det såg ut igår, vid samma tillfälle då jag var där; det var faktiskt så att det såg ut att snöa 🙂 . Känner du igen den där växten, förresten?

    Trådstartaren

    Ja, det är en sådan här växt 🙂 (Läs under handling) Alla som kommer i närheten blir smittade 🙂 🙂

    Nä allvarligt, Jag vet inte 🙂 Men tack för bilderna.

    He he 🙂 . Ja, då får jag hålla koll på så att det inte växer någon kapsel här i något hörn.

    Tack tack 🙂 . Sen, såklart, den där växten heter ju något, och säkert något på latin också. Men, egentligen, så väldigt lite av intresse det är. Och skulle jag få reda på det, så skulle det förmodligen försvinna från minnet ganska så snabbt. Men, alltså, det var väldigt häftigt det där “snöandet” igår, och du skulle sett det. Där under brofästet där det av någon anledning finns ganska så många större områden av växten.

    Fick förresten loss underdelen för en av de där USB-diskarna förut. Men det var inga skruvar under några gummifötter, som jag trodde. Utan det var sex stycken plastsnäppen, som jag lyckades bända upp.

    Trådstartaren

    Ja, det finns så mycket olika växter, så det är svårt att hålla reda på alla 🙂

    Så du fick isär den utan att ha sönder den?

    Ja, tusan, så många växter och dess namn det ändå måste finnas, djur och insekter. Sådant där som jag knappt har en aning om. Nå, jag lider inte av det, liksom 🙂

    Jo, faktiskt, de sex plastsnäppena höll, denna gång. Men det är inte alltid de gör det, och det är alltid lika tråkigt när det väl händer. Men ibland kan de nog också vara lite skadade från början, eller att plasten har blivit skör; för att skylla ifrån mig lite 🙂 . Fixade med en bild på den lossade underdelen . Tog med den där slags plast-kniven också i bilden, som jag så ofta använder mig av när jag har isär grejer, och som inte ger några märken.

    Trådstartaren

    Tack för bilden 🙂 Är det bara att skruva nu då?

    Upptäckte att det sitter en 3 pin fläkt på processorkylaren, där det ska vara en 4 pin. Vet inte om det gör något?

    Ja, jag tror det, det ser i alla fall lovande ut med de där tre nu blottade skruvarna.

    Sen, som en parentes, det är ju inte sex plast-snäppen, utan åtta (som du säkert också såg i bilden). Tusan så lätt jag har för att liksom lura mig själv. Och då har jag ändå ganska så nyligen fixat med donandet. Jösses, tänk dig mig på en ekonomiavdelning någonstans 🙂 , stackars den chefen (med tanke då också på mina måttangivelser för fläkten i min NAS förut idag).

    Nä, jag vet inte något speciellt om det. Jag har dock en liten känsla av att jag någon gång gjort någon mindre efterforskning, men det är inget som fastnat i så fall. Men, jag tror att om det går att få dit 3-pin-kontakten i 4-pin-sockeln, fast bara på ett sätt, så är det nog ok.

Visar 12 inlägg - 8,017 till 8,028 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.