Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 8,005 till 8,016 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Håller på här och fixa med lite mat (falukorv och pasta).

    Trådstartaren

    Va gött 🙂

    Jag ska ha wienerkorv med mos till middag idag. Men det blir inte förrän senare det. Sitter på tork nu.

    Nja 🙂 , men ok. Och hyggligt enkelt att fixa till.

    Fick förresten nyligen testat med ett kraftigare fläkt-motstånd i NAS’en (80 Ohm), och det blev nu ganska så tyst. Sen är frågan om det sen kyler tillräckligt. Men det är i alla fall ett luftflöde. Och jag har bytt ut de bägge 3,5″-diskarna mot en 2,5″.

    Trådstartaren

    Roligt att höra att du börjar få ordning på din NAS 🙂

    Fastnade med datorn ute i köket. Det är kopplat nu. Ska bara leta upp ett buntband till kablarna. Och så ska Jag ordna med en bild till 🙂

    Jo 🙂 . Håller på att sätta ihop den nu.

    Det låter bra. Ska bli kul att se 🙂

    Trådstartaren

    Hoppas den funkar? 🙂

    Här är bilden på kablarna. Det får duga så. Men Jag är lite osäker på kopplingen på Molex-kontakterna. Den är kopplad i varsin ände av kontakten, om du tittar noga. Borde det inte vara stift nr:1 till en svart och stift nr:4 till en svart?

    Vet inte ännu 🙂 . Har kopplat in den, men inte startat upp. Men snart så.

    Tackar 🙂 . Och jo, det ser inte så bra ut. Det borde ju vara så att en av ledarna är kopplad till den gula kabeln, som är på 12V (om nu fläkten är en sådan, men det misstänker jag). Och den andra till en av de svarta (jord). Men, det kan gå att flytta på stiftet i den vita Molex-kontakten med de två tunna ledarna, från anslutningen till den röda (5V) och sen till en av de svarta. Vet inte om du har fixat med det förut. Men det finns ett par slags hullingar att peta in lite med en tunnare skruvmejsel för att få ut stiftet, där stiftet sticker ut i kontakten. Sen går det att böja ut dessa igen hullingar igen, och sätta tillbaka stiftet. Förstår du hur jag menar 🙂 , tror du? …har lite svårt med orden, liksom.

    Trådstartaren

    Jag ska titta på en sådan kontakt. Har ett helt gäng kopplade på samma sätt.

    Ja, hoppas du får rätsida på det. Och tala gärna om hur det går. Det kanske är rätt och riktigt det hela också.

    Håller på här och gör mig i ordning för att ge mig ut en sväng, ungefär som igår. Ska också hämta den där IDE-disken (Quantum Bigfoot TX08AT) som visade sig ha kommit fram redan igår.

    Trådstartaren

    Jag ser inte på nära håll. Inte ens med glasögonen ser Jag det lilla. Men Jag provstartar datorn sedan. Måste bara fixa med maten först.

    Vad roligt 🙂 ännu en disk 🙂

    Ja, usch, det där känner jag så väl igen, att ha svårt att se det lilla.

    Jo 🙂 . Och den där fina gamla disken kunde jag inte motstå (har fyra liknande sedan tidigare). De dyker visserligen upp ibland till försäljning, där på Tradera. Men det är oftast för högt satta utgångspriser, och ibland inte ens testade. Men, nu var det bara femtio kronor som den gick för (plus frakten, då också), och den var testad.

    Nu är jag precis på väg ut 🙂

    Hemma igen. Och jösses så varmt det var ute idag 🙂

    Hur har det gått för dig, med datorn?

    Ska ställa mig i duschen strax, utifall du undrar varför jag inte svarar på en tag.

Visar 12 inlägg - 8,005 till 8,016 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.