Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 7,993 till 8,004 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Ja, det är klart att du får fixat det 🙂

    Jo, det förstår jag, den är ju en bit ifrån tyst.

    Har just fått spanat lite närmre för de där bägge ” Seagate FreeAgent “, och de är i ett mer eller mindre felfritt skick. Hoppas att diskarna i dem är ok också. Ska bara lura ut nu hur att ta isär dem 🙂

    Trådstartaren

    Ingen här ännu. Jo det ser lite klurigt ut att ta isär dom 🙂

    Jo, det är liksom inget självklart ställe att börja på. Och det är väl gjort så, så att det skall vara svårt, då det handlar om sådana där märkes-produkter och garantier. Och, tillverkaren vill väl inte att folk skall in där och pilla. Men jag måste ju ha ut diskarna för att kunna koppla in dem på min test-dator. Nå, jag får bända och böja lite här och var, så kanske det ger sig 🙂 . Men först ska jag spana under de där gummifötterna, då det oftast är där det brukar döljas skruvar.

    Trådstartaren

    Jag hade en sådan där flyttbar disk som Jag heller inte fick isär. Men den var trasig och skulle kasseras. Ville bara förstöra den så mycket som möjligt, så Jag tog en hammare.

    Nu har boendestödet gått. Och Jag ska gå och lägga mig tidigt som vanligt.

    Natti Natti 🙂

    Jo, en hammare blev ju bra i det läget 🙂

    Hörs imorron. Natti Natti 🙂

    Trådstartaren

    Go Mörra? 🙂

    Nätdel Fläktkablar Det är inte kopplat ännu. Ska fixa det sedan. Känner mig lite borta i skallen ännu, fast Jag har varit vaken i flera timmar.

    Jag fixar en bild på när det är klart sedan också.

    Hur är det med dig? Fick du isär hårddiskarna? 🙂

    Go Mörra 🙂

    Tack så mycket, för bilderna 🙂 . Och jo, gör gärna det, fixa en bild till sen när det är klart.

    Jo, det är lite så här med. Har varit uppe här sedan klockan sex, och känner mig en del trött. Och lite borta i skallen. Men, ändå, läget är hyggligt samlat.

    Nä, det blev inget mer donande med de externa kabinetten under gårdagen/kvällen, eller annat. Utan lite som vanligt en hel del tittande på SvtPlay och YouTube. Men det blir nog att jag kollar läget lite mer senare, för kabinetten. Letade i alla fall i mina gömmor efter en annan fläkt till NAS’en. Men det visade sig att jag bara hade en med samma mått (hade många 800x250mm, men bara en 800x200mm), och med denna var det ingen större skillnad med tanke på ljudet. Och, NAS’en står nu fortsatt där på mekbordet 🙂 , i väntan på en annan fläkt. Fast, jag tänkte testa med ett starkare fläktmotstånd, först. Däremot har jag fått gått igenom en kortare punkt-lista om hur att ändra mappnamnet för en användare, i W8-datorn. Och sitter här nu och tar reda på alla skärmdumpar och bilder jag fixat med, så att jag sen kommer ihåg vad jag gjort om jag behöver gå tillbaka och påminna mig (om man säger).

    Trådstartaren

    Fick i mig frukosten nu. Ska snart rengöra mig med kärchern 🙂

    800×200 mm det blir 80 cm x 20 cm. Vilka stora fläktar? 🙂

    Det låter bra 🙂

    Nja, lite av ett mellanting 🙂 . Undrar om det inte sitter en likadan fläkt i din ZyXEL.

    Trådstartaren

    Nä, då skulle NAS:en vara nästan en meter bred och hög 🙂 Min kan man nog mäta med en vanlig linjal.

    He he 🙂 . Tusan så dum jag är. Först nu fattar jag, och ser hur dumt jag skrivit när det gäller måtten. Såklart, att det skall vara 80x20mm eller 8x2cm. Nåja, det där är lite jag i ett nötskal, änna 🙂

    Trådstartaren

    Ha ha ha 🙂 🙂

    Nu ska Jag rengöra mig en stund.

Visar 12 inlägg - 7,993 till 8,004 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.