Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 6,793 till 6,804 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Jo, jag förstår. Och huvudsaken är att den kommer fram, fläktkontrollern.

    Kan tänka mig att det heller inte känns speciellt länge sedan, som du byggde den.

    Trådstartaren

    Nä, det är nästan som igår. 🙂 Men den börjar bli lite slö. Den startar långsamt om man jämför med laptopen. Men det är nog Jag som har vant mig vid att den startar så snabbt. Så den gamla datorn är det nog egentligen ingen skillnad på.

    Boendestödet kommer imorgon som vanligt på Fredagar. Och Jag brukar inte ha något annat för mig på den dagen heller, så det blir ingen skillnad. Sitter här för mig själv nu och är lite nervös ifall någon granne skulle få fylleslag och börjar slå in dörrar. Fast dom flesta här i närheten använder tyngre droger.

    Jo, men visst, det kan jag tänka mig, att det känns som en väldig skillnad mot din nya fina laptop. Sådant där som jag egentligen inte vet, men jag kan tänka mig (som sagt).

    Ja, det är nog en del större chans till folk som super till lite för mycket där du bor, än här. Här händer det egentligen aldrig något sådant. Å andra sidan, så vet jag inget om det där med tyngre droger, som någon eller några sitter lite som i tysthet med någonstans i någon lägenhet. Men, jag tror inte det är något speciellt med det. Synd bara att du skall känna dig nervös; jag tror inte något sådant kommer att hända, med att någon ger sig på din dörr.

    Trådstartaren

    Nu ska Jag ta mig en kvällscigg och sedan är det läggdags.

    Natti Natti 🙂

    Hoppas det blir en god natt. Hörs imorron.

    Natti Natti 🙂

    Trådstartaren

    Go Mörra? 🙂

    🙂 Glad Midsommar 🙂 Jag har precis halsat en flaska isopropylalkohol och ätit rutten sill till frukost. 🙂

    Hur är det med dig? Fortfarande snuvig?

    Go Mörra 🙂

    Tackar! Och Glad Midsommar, till dig med 🙂

    Ja, he he 🙂 , sicken frukost.

    Läget är egentligen inte speciellt bra. Tackar som frågar. Men med snuvan går det åt rätt håll, i alla fall.

    Hur känner du dig?

    Trådstartaren

    Jag känner mig som ett skogstroll som behöver saneras. Är lite knäpp i skallen, kan inte koncentrera mig. Har varit vaken några timmar, men skallen vill inte vakna. Ska ta mig en dusch nu. Det blir nog bättre sedan. 🙂

    Jag förstår 🙂

    Jo, den där koncentrationen, det är det lite si och så med här med. Har också varit vaken några timmar. Magen och hjärtat är i olag, och det tjuter i öronen.

    Sitter här nu och är till att hämta hem all den dokumentation som finns hos HP för 8440p . Men så snurrigt de har lyckats fixa till det. Fast än värre var det med 6930p. Det dumma är att där inte finns det jag främst behöver, en “Service Manual”. Utan den hittar jag hos manualslib.com. Nå, jag hämtar hem rubbet i alla fall, precis som för 6930p, och lägger det i en Slask-mapp. Så får jag spana där i sen framöver om och när jag behöver något. Tänker jag 🙂

    Trådstartaren

    Nu sitter Jag på tork 🙂 Stanken av isopropylalkoholen börjar försvinna 🙂

    Det blir mycket att gå igenom. Och Jag gissar på att det man vill veta är svårast att hitta.

    Jag hade räknat med mail-torka idag, men nu fick Jag en enkät. 🙂

    Gott 🙂 . Och så bra, ännu en femtiolapp på gång, hoppas jag.

    Sen som en sådan där litet snurrig parentes, så fanns det visst en “Maintenance and Service Guide” där hos HP, såg jag längre ned i listan och då jag hämtade hem pdf-filerna en efter en. Vilket är den manual som jag behöver för att kunna plocka ned datorn. Annars är manualslib.com en jättebra resurs, att söka i.

    En annan sådan där parentes, är att jag försökte lossa på CPU-kylaren för en av dessa EliteBook under gårdagen. Och det var inte så att det gick att få loss den, som jag trodde där under det borttagna tangentbordet; som jag svamlade om häromdagen. Utan skall man byta en processor, eller fixa med ny kylpasta, så är det till att plocka ned lite mer av datorn. Men, det går i alla fall att komma åt att göra ren system-fläkten, där under det borttagna tangentbordet, och byta CMOS-batteriet, och det är ju bra.

    Nåväl 🙂

    Trådstartaren

    Någon enstaka enkät kvar tills nästa 50 lapp. 🙂

    Det är nog inte meningen att man ska kunna byta så många delar på en laptop. Slit och släng. Men dom rår inte på dig. 🙂

Visar 12 inlägg - 6,793 till 6,804 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.