Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 6,805 till 6,816 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Fick kollat alla fyra CMOS-batterier, förresten, också under gårdagen. Och de var alla mer eller mindre slut (vilket också sades under uppstarten av datorerna, då det liksom klagades). Det är dock inga vanliga CR2032, utan sådana med en liten kabel och kontakt på, och med ett plasthölje ikring. Ska se om jag hittar ett gäng att beställa här under dagen.

    Trådstartaren

    Ja, hoppas du får tag på sådana batterier. 🙂

    Ska smörja fötterna och klä på mig och sedan ner till tanten och få en kopp kaffe. 🙂

    Det låter bra. Och jag gissar på att det blir lite mer av jordgubbar, med glass och grädde 🙂

    Trådstartaren

    Det var någon typ av gräddbakelse med jordgubbar. 🙂 Är bjuden på mat där nere i eftermiddag. 🙂

    Hittar du batterierna?

    Så gott, och trevligt 🙂

    Nja, inte ännu. Har nyss börjat att spana på Tradera, till en början. Och jag börjar fundera på om jag skulle köpa ett gäng CR2032 anpassade för kretskortsmontage istället, och löda på de små kablarna och dess kontakter på dem. Främst för att det i så fall blir så mycket billigare. Men sen skall de ju också sitta bra där i sina slags socklar i datorn, efteråt, och jag försöker se det hela framför mig. Det dumma är också att på 6930p-datorerna är det en kontakt med tre anslutningar (men bara två används), och på 8440p-datorerna i sin tur är det en kontakt med två anslutningar (som sig bör), med tanke då på att kunna köpa alla i samma leverans (med en fraktkostad). Nåväl, det där löser sig 🙂

    Hur gick det för dig, fick du din femtiolapp?

    Trådstartaren

    Det låter lite svårt för mig. Men du fixar det nog, händig som du är. 🙂

    Några få kronor kvar.

    Trådstartaren

    “Som det ska vara” verkar vara det bästa alternativet även om det är lite dyrare. För då blir det som det ska vara.

    Har haft boendestöd. Och efter det var Jag nere hos tanten och fick middag med efterrätt. Maräng, glass, grädde och jordgubbar. 🙂 Nu är Jag så mätt att Jag inte kan gå på flera dagar. 🙂

    Jo, du har rätt. Hittade dock inga med den större kontakten, bara med den mindre, där på Tradera. Hade visserligen kunnat söka på nätet och förmodat hittat, batterier med den större kontakten. Men det blev ändå att jag köpte dessa fem för kretskortsmontage via Tradera, mest för att det blev runt tvåhundra kronor billigare (fast frågan är vad de med den större kontakten hade kostat, egentligen, om jag hade hittat ett par).

    Ja, jösses 🙂 . Förstår att du är mätt.

    Är precis på väg här och ge mig iväg för att handla lite, innan de stänger klockan sex inne på Ica.

    Trådstartaren

    Så du ger dig ut i värmen. Ska du sitta under bron och äta glass? 🙂

    Ursäkta, hann inte att se ditt inlägg innan jag gav mig iväg.

    Jo, ut i värmen, visade det sig 🙂 . Det var liksom som en vägg som slog emot mig när jag kom ut, värmen. Lustigt också tillsammans med förkylning, och hjärtklappning. Men det var mer eller mindre tvunget att fylla på lite. Och så stängde de ju klockan sex idag, annars hade jag kunnat ta mig iväg lite senare. Sen imorron är frågan vad det är för öppettider, då det bara anges “Helgtider”. Så, det var lite tvunget, att ge sig iväg. Och nä, det var inga planer på någon glass idag 🙂

    Trådstartaren

    Men du fick din mat i alla fall?

    Jag håller på att rippa dvd-skivorna Jag köpte häromdagen. Men Jag har ju aldrig tid att se någon film nu mera. Får försöka titta i alla fall, imorgon eller någon dag.

Visar 12 inlägg - 6,805 till 6,816 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.