Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 6,061 till 6,072 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Jo, jag förstår.

    Tänkte på det, förresten, att kanske skulle du kunna fråga den äldre kvinnan om hon skulle kunna baka något som passar din diabetes bättre. Och kanske att hon skulle tycka att det var roligt att ge sig på lite nytt.

    Trådstartaren

    Det är svårt att säga nej till en gräddbakelse. 🙂 Men hon behöver också tappa några kilon. Jag ska föreslå kex i stället. Det blir nog bra tänker Jag.

    Jag såg någonstans att det kommer blått ljus från skärmarna som inte var bra för ögonen. Kommer inte ihåg vart Jag läste det bara. Förr skulle man ju ha en strålningsfri skärm. Tänk om det blir så med alla nyare skärmar också. Så man får leta efter skärmar utan blått ljus?

    Ja, det förstår jag 🙂 Speciellt också när hon är så duktig på att baka.

    Det där med “blått ljus” har jag också stött på. Och kanske att det ligger något i det, att det inte är så bra för ögonen. Jag tänker dock inte så mycket på det. Men däremot har jag lite svårt för just det blåa, i skärmarna. Och jag brukar dra ned Brightness, Contrast, och Gamma, för det blåa, i den mån det finns inställningar. Jag brukar också dra ned ljusstyrkan ganska så mycket för de skärmar jag sitter framför. Och, jag skulle då gissa att detta gör lite skillnad om det nu är lite skadligt för ögonen, det “blåa ljuset”.

    Trådstartaren

    Var precis nere och fick mig en kopp kaffe. 🙂

    Har för mig att det finns någon inställning för nattläge som Jag har glömt bort.

    …och någon liten kaka också, gissar jag 🙂

    Undrar om det kan vara så att det är ok för ögonen om man inte stör sig på ljuset, att man liksom fixar till så att det blir behagligt när man sitter där och spanar in i skärmen ett längre tag. Sen, många av de få skärmar jag har stött på har varit mycket ljusstarka (efter ett nyköp, och/eller en reset), vilket jag skulle gissa kan vara lite sämre för ögonen, och många tänker nog inte på att ändra fastän det kanske känns obehagligt; så, “nattläge” är nog en god sak.

    Trådstartaren

    Det är det första Jag gör när Jag har fått hem en ny skärm. Att sänka ljuset.

    Sitter här med korv och bröd. 🙂

    Jo. Och det är lite märkligt hur mycket det är av ljus till en början. Liksom, varför.

    Sitter här med lite kaffe nu 🙂

    Trådstartaren

    Skål (kaffet) 🙂

    Jag ska skaffa mig en 4k skärm. Det blir inte ännu men om ett tag. Ska ha den till den nya datorn som inte finns ännu. En välvd 32″ are tänker Jag på.

    Skål 🙂

    Ja, det blir nog häftigt 🙂 Å andra sidan, vad vet jag, jag har bara sett de där välvda skärmarna på bild (liksom mycket annat sådan där nytt). Fast jag tror inte att jag skulle uppskatta en sådan skärm (gissar att det blir för brett för min del). Men, för din del tror jag det skulle bli bra, mycket då med tanke på film.

    Trådstartaren

    Tv:n är en välvd 4k skärm och den fungerar bra. Så Jag vet redan om hur det ser ut. Jag bygger ut systemet i vanlig ordning. Det blir bara större och större. 4k skärmen är bara till för att skrivbordet ska ha samma storlek i framtiden. Nu är det en vanlig full-hd som skärm och det blir en liten och en stor bild bredvid varandra. Men det blir inte av ännu. 🙂

    Jaha, du har en välvd tv sedan tidigare. Kommer inte ihåg om du har nämnt det, men det har du säkert och jag är bara glömsk. Toppen att ha en sådan att spana på, det förstår jag.

    Ja, det tycker jag du gör rätt i, att bygga ut; sådant där är roligt, och då också värdefullt.

    Nä, förstår att det tar ett tag innan det blir pengar till en sådan skärm.

    Trådstartaren

    Det dröjer med skärmen. Måste bygga datorn samtidigt, med grafikkort med kontakt för 4k. Men det är lugnt ett tag till, tills supporten för Windows 10 upphör. Så Jag behöver inte ha så bråttom.

    Ångesten kommer smygande. Har svårt att sitta still men samtidigt svårt att röra mig. Jag vet inte hur kroppen ska ha det. 🙂

Visar 12 inlägg - 6,061 till 6,072 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.