Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 5,041 till 5,052 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Trådstartaren

    Ja, vilket fynd 🙂 Skulle aldrig ha betalat så mycket bara för att få spela ett datorspel. Men det kan ju vara lotto-miljonärer som budar.

    Har bytt allt utom moderkortet i XP-datorn. Nätdel, minnen, hårddisk, dvd-brännare, fläktar och grafikkort men ändå trilskas den ibland. Den får väl bara vara sådan då. Sprang på ett ASUS moderkort för 700 kr ca, men Jag har inte köpt det. Sitter och tänker lite. Det var också ett fynd. (om man bortser från alla nya delar) 🙂

    Jo, jag vet, hur mycket du har kämpat med den där datorn. Och jag skulle också känna en stor frustration när den ändå trilskas. Och, att byta moderkortet hade jag också funderat på. Men, vad tror du, kanske att du skulle hålla utkik efter ett litet billigare mobo?

    Trådstartaren

    Jag var för ivrig att få igång den. Kunde ha låtit den stå tills delarna hade dykt upp. Men på något sätt dök vissa delar upp vid tillfället. Och nu har Jag ju en hel hög datorer att pyssla med. Får lite beslutsångest. Vet inte vilken dator Jag ska fortsätta med, eller i vilken ordning. Men måste komma över den här deppiga ångesten först, till att börja med. Ööh 🙂

    Det är väl nästan alltid så, när något inte riktigt gick som det skulle, att man funderar lite på vad man istället skulle gjort annorlunda. Men någonstans får man liksom förlåta sig själv för att man inte var efterklok vid tillfället.

    Sen, försök att tänka mindre på allt donande, och tänka mindre på det som så stora måsten. Låt datorerna stå där och pryda sina platser, tills dess att det lättar upp inuti; då har du nog ändå funderat en hel del lite fram och tillbaka, och bitarna faller bättre på plats.

    Trådstartaren

    Ja, Jag ska tänka lite till på datorerna. Nu kommer snart boendestödet. Men det är inte många av dom som man kan prata om psykiska problem med. Och Jag väntar mig inget sådant stöd ikväll. Inte imorgon heller. Ska ta mig en tablett innan någon av dom dyker upp.

    Jo, det kan jag tänka mig, att det blir svårt att prata om sådant med många av dem.

    Trådstartaren

    Det kom in en från boendestödet nyss som inte gick att prata om sådant med. Och han kommer imorgon också. Fan vad trött Jag blir.

    Snart dags för mediciner och det ska bli gött. 🙂

    Kanske att du skulle försöka förklara lite för honom, lite som “konstruktiv kritik”, att det där kan vara en viktig del för dem han besöker. Och sen inte bry dig så mycket om det visar sig att han inte tar det så bra (det kanske sjunker in lite mer i honom sen, i så fall).

    Trådstartaren

    Det är olika personer som man kan prata om olika saker med. Och det är brist på sådana som är förstående. Den här ville bara prata om mina lampor.

    Lägger mig tidigt som vanligt. Natti Natti 🙂

    Och jag ska snart ge mig iväg på cykeln in till Ica, tänkte jag.

    Natti Natti 🙂

    Go Mörra 🙂

    Det blev inget sova alls inatt. Lade mig vid två-tiden, och försökte somna under två timmar, men det ville sig inte. Har nyss ätit här, och tänkte lägga mig igen.

    Trådstartaren

    Go Mörra 🙂

    Jag vaknade med en hallucination. Såg en sådan där fågel som levde för flera miljoner år sedan. Men nu har Jag fått i mig morgonkaffet och börjar bli som folk.

    Natti Natti 🙂

Visar 12 inlägg - 5,041 till 5,052 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.