Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 5,029 till 5,040 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Ursäkta mig igen. Har varit och fixat med en sanering av Skogstrollet som gick omkring här 🙂

    Jaha, du hittade till den sidan också (det var ett av zip-arkiven som jag hämtade).

    Kanske att det också kunde vara någon som gjorde en större skanning av ett större omfång av IP-adresser, men på din dator gavs det inget napp. Om jag skulle våga mig på att gissa lite.

    Natti Natti 🙂

    Go Mörra 🙂

    Sov i alla fall tre timmar inatt, och har suttit här sedan fyra-tiden. Har nyss ätit lite, och tänkte lägga mig igen.

    Hoppas att läget har lättat upp lite för dig.

    Trådstartaren

    Go Mörra 🙂

    Har sovit länge. Kanske för att Jag inte drack någon whisky igår, eller för att Jag är utan snus. Jag borde vara utvilad, men dom mörka tankarna smyger sig på och tar överhand. Det känns som om Jag hade bakrus.

    Hoppas du får vilat ut under dagen och att du mår bra. 🙂

    Uppe igen, sedan ett litet tag. Sitter här med lite kaffe.

    Dom mörka tankarna; jag förstår, tror jag.

    Trådstartaren

    Grafikkortet ligger på 21 000 kr och går ut om 2 timmar och 30 minuter. Flera andra grafikkort till fantasipriser finns även där. 🙂

    Dom mörka tankarna. Jag blir så tung, svag och trött så Jag tänker på självmord. Men Jag vill inte göra det. Får ångest och blir alldeles yr när Jag tänker på det. Jag är nedstämd och det är svårt att komma ur dom tankarna. Försöker tänka på något positivt, men det är kroppen som bestämmer och den vill för tillfället vara nedstämd.

    Ja, det är faktiskt inte riktigt klokt, egentligen, med det där grafik-kortet.

    Jo, åt det hållet känner jag också, när de mörka tankarna blir lite väl påtagliga. Blir dock inte yr, men så väldigt slags ledsen (vilket också är ångest, såklart). Jag tror dock att det är bra sak att man känner såpass starkt emot det, för då är man nog trots allt en längre bit ifrån. Och jo, att hitta något positivt att tänka på i sådana lägen, det är väl nästan lite omöjligt.

    Trådstartaren

    Jag kan inte ställa mig på knä och hålla händerna över huvudet. Får så ont i benen av den ställningen, eller när Jag över huvud taget måste ner på golvet. Men Jag har min soffa. Ibland sitter Jag framåtlutad med armarna i kors. Och “lägg av” säger Jag för mig självt. Eller “håll käften” om Jag hör röster. Och så röker Jag alldeles för mycket under dom perioderna.

    För att vara lite positiv. 🙂 Fick du ordning på den där brandväggen?

    Ja, det där är ju egentligen samma sak, att sitta sådär framåtlutad med armarna i kors. Men, jag säger inget, utan det är att jag enbart tänker (“Tjöta”, vill jag minnas att det brukar vara, när det lättar upp lite). Sen det där med att säga “Håll käften” till röster som dyker upp, hos dig; det skulle jag gissa är en bra sak att göra, som att man absolut inte godtar att de dyker upp.

    Nja, inte ännu. Fast jag har anslutit en dator (XP-32) efter brandväggen, och en dator (XP-64) innan. Och en router med ett mobilt bredband i, i brandväggen. Och jag kan komma ut på nätet med de bägge datorerna (uppdaterade “Avast Free Antivirus”, som ett litet test). Har då också innan gjort en reset/fabriksåterställning av brandväggen. Håller just nu på att spana på alla de IP-adresser som satts (med “MyLanViewer”), på de bägge datorerna.

    Trådstartaren

    Då fungerar det? 🙂

    Drog precis igång XP-datorn här med. Men det var väldans vad den var svårstartad idag. Det tog en halvtimme med tryck på reset-knappen om och om igen.

    Jag känner en svag lättnad efter att fått skriva av mig lite. 🙂

    Jo, brandväggen verkar fungera som den skall. Och jag kunde nyss logga in på den, till dess gränssnitt. Sen är ju också frågan hur mycket jag förstår av alla menyer och inställningar, och vad jag lyckas fixa till. Ska i alla fall låta installera den firmware som jag hämtat hos ZyXEL, strax, fastän det verkar vara samma version som redan är installerad; brukar göra så, fastän det är samma version, så att jag vet att jag har en firmware som kommer från tillverkaren installerad. Sen tar allt jag gör en sådan väldig tid, då jag noterar en massa, fixar med skärmdumpar och bilder; som för att komma ihåg vad jag gjort, och gör.

    Jaha, du fick lite XP-abstinens 🙂

    Det där var gott att höra, att det blev en svag lättnad efter det du skrivit.

    Trådstartaren

    Det är bara bra att du gör det ordentligt från början. 🙂 Då fungerar det nog som det ska.

    Sitter här och tittar på det där grafikkortet för 21 000 kr. Får se om någon höjer budet så här på slutet. Det är det värsta priset Jag har sett. 🙂

    Det stannade vid tjugoentusen. Sen var det ju “Gratis frakt” också. Ett fynd 🙂 …nja.

Visar 12 inlägg - 5,029 till 5,040 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.