Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 5,017 till 5,028 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Trådstartaren

    Somnade du igen? 🙂

    Ursäkta mig 🙂 Nejdå, det gjorde jag inte.

    Satt här inatt och försökte få tag på främst firmware för en gammal brandvägg, en “ZyXEL ZyWall 35”. Vilket jag gjort förut för ett längre tag sedan, men det var återigen som förgjort. Gjorde då detta i samband med att jag hoppades hitta firmware med mera till den nyligen inköpta “ZyXEL ZyWALL USG100”. Kunde dock inte släppa det hela, och jag har återigen suttit här och försökt. Men, så hopplöst det är, och snurrigt, med länkar och sidor som inte längre gäller (inte bara zyxel.com), och support för gamla enheter som tas bort, med mera med mera. Sitter här fortfarande och håller på, fram och tillbaka, hit och dit. Men så fort jag hittar en liten ljusning, så släcks den så småningom. Får dock snart släppa det. Men jag har i alla fall hittat en manual till denna gamla brandvägg, sedan tidigare.

    Trådstartaren

    Vad tråkigt. Men går det inte att fråga på ZyXEL? Eller här Länk 🙂

    Edit: Jag kommer till sidan, men länken visar 404. Vad konstigt?

    Tackar så mycket, för att du hjälper mig 🙂 Dock, den där 404-sidan är ännu ett exempel på hur hopplöst det hela är. Har också försökt att skapa ett konto hos ZyXEL, då det ibland verkade peka på att det då skulle kunna gå att hämta hem diverse filer. Och efter det att jag fyllt i diverse uppgifter fick jag ett verifierings-mail, och i det en länk för att välja ett lösenord till nya kontot. Men när jag sen skulle välja lösenord så ville denna sida och ruta inte ta emot något, vad jag än valde och fastän jag följde dess lösenords-regler.

    Trådstartaren

    Jag får inte heller ner filen. Hamnar på en ftp och Jag vet inte riktigt hur det fungerar. Men ska leta vidare.

    Precis, det här med FTP, är ännu ett litet kapitel 🙂 Jag gjorde tidigare också en sökning hos Google med “zywall 35 firmware”, vilket till en början såg mycket lovande ut, med diverse tredjepart-sidor som sade sig ha firmware. Men när jag sen tog mig till dessa sidor för att klicka på dess hämtningar, så länkade dem alla till zyxel.com och dess FTP. Men hos zyxel fanns inga sådana filer längre att hämta, vilket jag såg så småningom då jag kollade läget med “WinSCP” och “FileZilla Client” (då exempelvis Firefox inte längre har stöd för FTP).

    Trådstartaren

    Vad synd. Men till USG100 finns det. Det känns lite konstigt att nätet har blivit för gammalt.

    Tack så jättemycket 🙂 Förstår att du har spanat lite här och var som för att hjälpa.

    Jo, till USG100 verkar det finnas, fortfarande. Men det är väl bara en tidsfråga innan de tar bort tillgången. Har i alla fall den sidan framme, och skall snart ge mig på att hämta det som finns.

    Trådstartaren

    Det finns ZyXEL ZyWall 35 att köpa på ebay, men det är ju meningslöst. Sökte på driver cd också, men utan framgång.

    Jo, lite så, om man säger meningslöst.

    Jag hittade i alla fall en zip-fil med firmware på en gammal förmodad mer eller mindre bortglömd sida . Fast denna är vad jag förstår en tidigare än den som redan är på plats. Men, nu har jag i alla fall en förhoppningsvis fungerande firmware liggandes, utifall.

    Sen spanade jag också hos “WaybackMachine”, såklart, och hittade så småningom en gammal produkt-sida. Men när jag sen testade att klicka på de länkar för firmware och dokumentation, så gavs det lite som vanligt “Hrm. The Wayback Machine has not archived that URL.”.

    Trådstartaren

    På den sidan var Jag också förut. 🙂 Men Jag fattade inte vad som skulle hämtas där. Hoppas du får någon nytta av grejorna i alla fall. Själv hade Jag ingen aning om att det fanns något sådant att koppla till nätverket.

    McAfee dök upp på den stora datorn och hade stoppat en hacker. Vad dom nu vill göra i min dator? Inget viktigt där. Bara en massa filmer. 🙂

    Trådstartaren

    Går och lägger mig nu. Natti Natti 🙂

Visar 12 inlägg - 5,017 till 5,028 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.