Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 4,009 till 4,020 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Jo, det är en god idé att vara så noga man kan med sådant där.

    Natti Natti 🙂

    Trådstartaren

    Go Mörra? 🙂

    Har varit uppe ett tag och druckit mitt morgonkaffe. Ska strax dra igång den andra laptopen. Känner mig lite smått dement. Men annars är det bra. 🙂

    Hur är det med dig då?

    Go Mörra 🙂

    Lite smått dement, he he 🙂 …lät lite kul.

    Har också varit uppe ett tag (ett längre tag, egentligen), och druckit kaffe. Har suttit här och fixat lite med “filer och mappar”.

    Känner mig lite vissen; är en del slags tung i huvudet, och är lite kass i magen, sedan igår. Men jag tror att det är mest på grund av vattnet från kranarna här. Brukar inte dricka vattnet, nu för tiden, men gjorde det ett par gånger igår (lite smått som test). Vet inte vad de håller på med när det gäller avloppsreningen nu för tiden, för så här var det inte förr; att vattnet luktar avlopp, för att ett litet tag senare lukta av klor. Nå, vad vet jag om vatten och avloppsrening.

    Det låter bra, att du känner dig bra.

    Du får gärna tala om hur det går med laptopen, när och om du känner.

    Trådstartaren

    Jag försöker hitta Lenovo programmen. För Jag har ställt batteriet på mitten i laddningen och behöver höja den till 100% med hjälp av Lenovo och vad det nu heter.

    Ja, tusan, sådant där kan bli svårt, att få tag på Lenovo-programmen (tänker då på nätet). Kan tänka mig att just Lenovo är ett sådan företag som tar bort support för lite äldre grejer ganska så snart.

    Trådstartaren

    Jag började med att stänga av OneDrive. Sedan avinstallerade Jag det. Och så hittade Jag “EncryptOnklick” Krypterade användarfilerna med det. Sedan hittade Jag “Secure Eraser” som Jag rensade mapparna med. Sedan rensade Jag ledigt utrymme på disken. Det var det som tog tid. Efter det blev det bort med partitionen och nyinstall. Och nu står den och rensar ledigt utrymme en gång till.

    Ööh 🙂

    Jo men, det där låter väl jättebra. Och just det där med att radera oanvänt utrymme, som är så viktigt. Sen, för min del så har jag inte mycket till erfarenhet när det gäller raderings- och krypterings-program; de jag använder mig av är “East-Tec Eraser” och TrueCrypt. Och jag har heller aldrig gjort så med en dator/hårddisk som du nu gör, utan jag raderar alltid hårddiskarna helt och hållet i någon av disk-testar-datorerna. Men, som du gör är såklart rätt, om man skall överlåta en fungerande dator till någon annan (med operativet intakt, då alltså).

    Trådstartaren

    Egentligen hade det varit bäst att plocka ur disken och bara rensa den. Men Jag måste ha kvar Lenovo partitionen. Och så är det så krångligt att plocka isär en laptop. Men Jag tror det blir bra sedan när det är färdigt. 🙂

    Jo, jag förstår. Och jo, det blir säkert bra sen när det är färdigt.

    Har förresten gett mig på en av de där fem SCSI-diskarna igen, för att tjöta lite mer om dem. Och den första gick faktiskt igenom hela min test-punkt-lista, plus att jag bråkade med den lite extra som test. Hade då flyttat det externa SCSI-kabinettet som jag kopplat in den i, och kontrollerkortet, till en annan dator, och fixat med en annan och kortare extern SCSI-kabel (att ansluta kabinettet i till kontrollerkortet). Så, denna disk är nu att spara på, och är förhoppningsvis ok, vilket faktiskt är lite glädjande 🙂 Har nyss börjat med den andra av de fem diskarna, i samma arrangemang med kabinettet.

    Trådstartaren

    Ja, hoppas du får ordning på diskarna. 🙂

    Sitter här på tork. Ska ta mig en cigg.

    Jo, dessa diskar 🙂

    Har fixat med lite mat, och sitter här och äter nu. Sen tänkte jag lägga mig, och förhoppningsvis sova ett längre tag.

    Trådstartaren

    Jag ska ner och få mig en kopp. Natti Natti 🙂

Visar 12 inlägg - 4,009 till 4,020 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.