Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 3,985 till 3,996 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Trådstartaren

    Jo, det var bättre boendestöd idag. Och tanten gav mig en jättestor kopp med kaffe och en massa kaffebröd. 🙂 Tror Jag blev nervös för att Jag inte visste vad det var för boendestöd som skulle komma idag.

    Har rört till det lite i XP-datorn. Kanske lika bra att installera om den efter alla saker som Jag har bytt ut på den.

    Det var bra; synd bara att det skall vara såpass olika från dag till dag, med boendstödet.

    Gott att höra att du var ner till den äldre kvinnan också. Hur var det med henne, och benet hon hade ont i? Och var hon glad över att vara hemma igen?

    Trådstartaren

    Hon ska iväg igen om några veckor. Så hon blir inte hemma så länge. Men hon är nog glad att se mig. 🙂

    Jaha, jag förstår. Och jo, det tror jag också; och tacksam för att du fixar med hennes post.

    Trådstartaren

    Spelet Doom i XP-datorn visar bra grafik och dålig grafik om vart annat. Så Jag tänkte att Jag skulle prova att installera om det. Men då var det försvunnet från listan med lägg till och ta bort program. Och så fanns det en genväg till att avinstallera på startmenyn. Men då ville den ut på nätet, där det inte finns något till så gamla filer. När XP hittar på fel, är det väldigt svårt att fixa. Den bara är sådan. Så Jag kanske blir tvungen att installera om den för att den ska bli normal. Men det gör inget. Det är nog en del filer som ska bort efter alla byten av delar som Jag har gjort. Även om det inte syns i enhetshanteraren. Så det kan Jag göra någon dag. Eller det tar nog flera dagar att få allt på plats eftersom det inte finns någon uppdatering kvar.

    Så nu vet du vad Jag tänker på. 🙂 Ska strax ta min medicin.

    Trådstartaren

    Det är kallt och Jag fryser, brr. Ska lägga mig med värmefilten.

    Natti Natti 🙂

    Ja, så konstigt det låter. Men jag håller med, det kan nog vara en god idé att installera om XP, nu i och med det nya grafik-kortet. För kanske, om jag skulle gissa, så har det förmodligen lämnats kvar lite smått av exempelvis dll-filer även fast du har gjort avinstallation av de bägge tidigare grafik-korten. Dessa dll-filer som då förmodligen också har samma namn som de nya som egentligen skulle kommit på plats i och med installationen av nya grafik-kortet, men som nu inte skrevs över då de redan fanns på plats. Och, både Windows och Doom blir förvirrade. Nå, vad vet jag, jag bara gissar. Men det är ju också sådant som nästan är omöjligt att hålla koll på, alla dessa system-filer som sprids lite här och var i och med en installation av ett grafik-kort.

    Jo, jag tycker också det är kallt.

    Natti Natti 🙂

    Go Mörra 🙂 Sitter här med kaffet.

    Har varit uppe sedan fem-tiden. Och inatt blev det i alla fall strax över tre timmar med sömn.

    Har du sovit bra?

    Trådstartaren

    Go Mörra 🙂

    Vi drack kaffe vid samma tid. Jag har sovit ganska bra. Sitter här med ett värmeljus nu.

    Det låter bra 🙂

    Fast, vilket hemskt väder det har blivit, med nästan sju minusgrader (vid tillfället), och jäddra snö.

    Trådstartaren

    Jag satt precis med en enkät. Får se om Jag får någon 50-lapp om en stund. 🙂

    Kallt ja. Och det skulle bli mer snö imorgon.

Visar 12 inlägg - 3,985 till 3,996 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.