Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 3,973 till 3,984 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Det var väldigt roligt att höra, att den äldre kvinnan kommit hem igen. Har tänkt på det lite då och då, hur det gick med henne. Men har inte velat fråga utifall det skulle göra dig en del illa till mods. Men, så trevligt, jag gläds med dig 🙂

    Nä, det är nog inget vidare med de där SCSI-diskarna. Tappade hoppet igen igår då den disk jag hade fått på plats där i det externa kabinettet helt plötsligt tappade kontakten med datorn. Nu har jag fixat med kabinettet och kontrollerkortet på en annan dator, och fixat med en annan extern SCSI-kabel till kabinettet. Sen har jag tagit en disk som jag vet är frisk som jag just nu håller på att köra en radering mot. Och tanken är att se om den beter sig som förväntat (bra då alltså). Sen skall jag göra ett nytt test med de fem diskarna. Men, jag har inte mycket till förhoppning.

    Trådstartaren

    Det var bortkastade pengar med hårddiskarna då? Vad synd. Och jävla typer på Tradera.

    Ska duscha lite snabbt och sedan äta frukost. Timmarna går. 🙂

    Trådstartaren

    Sitter på tork nu. Det var gött att få spola av sig skiten och bli ren och fräsch. 🙂

    Jo, ännu ett gäng bortkastade pengar. Och jo, så synd; jäddra fina diskar egentligen, som det nästan skär i mig bara vid tanken att hiva. Nå, det där är ju lite av spelets regler där på Tradera, att chansa och eventuellt bli blåst. Å andra sidan, så kan ju diskarna också blivit skadade under frakten (men, det tror jag lite mindre på). Dock, det följde med vaggor/slädar som diskarna satt i (och en extra, totalt sex stycken då), dessa vaggor som visade sig passa i en tidigare generation av server som jag har här hemma än den de tidigare varit till; så helt bortkastade pengar var det i alla fall inte, denna gång.

    Trådstartaren

    Vi skrev samtidigt igen. 🙂 Så bra att du fick någon nytta av det.

    Jo 🙂 Fast, den där servern har jag ännu inte kommit till, och jag vet inte om den fungerar. Men ändå, det saknades vaggor till denna, och det var egentligen ganska så värdefullt att få tag på dessa.

    Trådstartaren

    Då är det egentligen en ganska så lyxig server eftersom det sitter slädar i den. Det fixar du. 🙂

    Jo, kanske. Och det blir ju lite mer motiverat att ta tag i denna gamla server framöver, nu när det finns möjlighet till att få dit ett gäng hårddiskar.

    Trådstartaren

    Den blir mer komplett nu? Med alla delar som slädarna.

    Nu har Jag fått i mig frukosten. 🙂

    Jo, precis. Sen är ju frågan om jag överhuvudtaget kommer att komma till denna server, så väldigt långsamt som jag får saker gjorda, men förhoppningsvis.

    Sitter här nu och äter. Sen tänkte jag lägga mig.

    Trådstartaren

    Jag är lite nervös. Har gått omkring och städat lite smått. Kanske det lugnar sig lite fram på dagen.

    Natti Natti 🙂

    Uppe igen, sedan ett litet tag.

    Hur gick det med boendestödet idag, och besöket hos den äldre damen? Och den där känslan av att vara nervös, gav den med sig?

Visar 12 inlägg - 3,973 till 3,984 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.