Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 3,169 till 3,180 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Trådstartaren

    Go Mörra 🙂

    Ikea öppnar inte förrän kl 10:00. Får vänta ett par timmar. Men Jag hinner dit, innan boendestödet kommer, om Jag är där när dom öppnar.

    Har varit uppe ett bra tag och druckit kaffe. Här får man inte sova länge inte. Ööh 🙂

    Go Mörra.

    Har nyss satt mig här med kaffet. Är trött.

    Hoppas det gick bra på Ikea.

    Trådstartaren

    Trött är bara förnamnet. Här får man inte sova inte. 🙂

    Nu har Jag vart på Ikea och köpt mig en Skubb. Så har Jag det bakom mig. Nu kan Jag börja greja i garderoben. Ska bli gött att få lite ordning där.

    Du är nog en så mycket större kämpe, än exempelvis mig. Och dessutom är du nog tröttare, än mig.

    Jo, det är gött när man får fixat och stuvat undan grejer så att det blir lite mer ordning.

    Trådstartaren

    Det är kallt om fötterna när man är ute och det blir bara värre, kallare. Jag gör ingenting en stund, medan Jag väntar på boendestödet. Fick i mig frukosten nyss. Har inte haft tid med det förrän nu.

    Ööh 🙂

    Trådstartaren

    Ööh? 🙂

    Nu har Jag dragit fram en massa skräp som ska slängas från garderoben och satt upp “Skubben”. Det blev rätt så bra. Mycket lättare att komma åt ifrån hyllorna där nu. Och xp-datorn har fungerat felfritt hela eftermiddagen och kvällen. Nu ska Jag snart ta min medicin. Blir mycket lugnare då. Det är något fel på mig. Jag har varit uppåt och gjort en massa saker utan att sova ordentligt på flera dagar.

    Hoppas du mår bra? 🙂

    Ööh 🙂

    Bra att det blivit lite mer av ordning, där hemma.

    Jo, det där låter nog inte så bra, att vara uppåt och göra en massa saker, samtidigt som det varit dåligt med sömn. Men det behöver inte vara något illa, eller fel, som det låter som (någon slags mani). Det kanske bara är något helt normalt beteende för att du sovit dåligt.

    Här är läget inget vidare (för att vara allt för kortfattad (men det är heller inget roligt att skriva om, eller lyssna på)). Har dock tänkt att jag skulle försöka skriva ett inlägg en massa gånger här under dagen, men fick inte till något att skriva om; mycket då på grund av mitt dåliga självförtroende, och allt för svårt att tänka.

    Trådstartaren

    Inget vidare? Då måste vi gå vidare. 🙂 Nä, men Jag tänkte att du kanske låg och sov eller var ute och köpte körv.

    Jag har halva köksgolvet fullt med trasiga gamla kläder som Jag hittade i garderoben. Hittade också tre fulla kassar med gamla kablar. En usb-hubb och en nätverkskabel var bland fynden. Dock inte den på 15 meter. Vete fan vad Jag har gjort av den kabeln. Men nu står kassarna på golvet. Jag ska sortera där och se om det är något Jag kan spara.

    Jo, he he 🙂 …gå vidare.

    Skönt när man får rensat ut lite. Och jo, märkligt med den där längre ethernetkabeln.

    Trådstartaren

    Förresten, vet du om det är olika hastighet mellan nya och gamla nätverkskablar. Den Jag hittade kan vara väldigt gammal.

    Jo, så är det, beroende då på vad vilken “kategori” kabeln är tillverkad i. Du vet, om det står exempelvis “Cat5”, “Cat5e”, eller “Cat6”. Och när det gäller en kabel för Cat5, så är den gjord för max 100Mbit/s. Medan en Cat5e och Cat6 är gjorda för 1000Mbit/s (alltså en gigabit per sekund).

    Trådstartaren

    Jag får kolla imorgon när det blir ljust. Hade förresten räknat fel. Fyra kassar står det på golvet. Vet inte hur Jag kunde räkna till tre? 🙂

    Nu har Jag varit vaken länge och behöver lägga mig och vila. Jag vet att det är tidigt, men Jag behöver ett par timmar på mig att somna.

    Natti Natti 🙂

Visar 12 inlägg - 3,169 till 3,180 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.