Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 3,181 till 3,192 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Jo, jag förstår.

    Natti Natti 🙂

    Trådstartaren

    Go Mörra? 🙂

    Jag lyckades somna en stund innan Jag skulle ta nattmedicinen. Och så fick Jag sova en stund till efter det. Men Jag vaknade för tidigt som vanligt. Ändå känns det bättre nu. Ska gå igenom kassarna med kablar fram på dagen.

    Hoppas du mår bättre idag? 🙂

    Go Mörra.

    Tackar som frågar. Men nej, det är inte speciellt bra.

    Blev det några kablar att spara på?

    Trådstartaren

    Vad synd att det inte är bra. Lider med dig.

    Jag har inte kommit till kablarna ännu, men Jag hittade en sådan där billig dator-mikrofon. Man kan ha den till att styra media-playern med rösten. I övrigt är det ganska så slött här ännu. Ööh 🙂

    Tackar.

    Jo, det är ganska så segt och slött här med.

    Trådstartaren

    Nu har Jag dragit fram alla kablar ur kassarna. Det var inte så mycket att spara på. Gamla rca-kablar som Jag förmodligen aldrig mer kommer att använda. Likaså antennkabel. Vi har inte antenn-tv här längre. Och en ny scart-kabel som Jag heller inte behöver något mer.

    Lite lustigt 🙂 Misstänkte något åt det hållet. Det var ungefär samma här för runt ett år sedan, när jag rensade ut gamla kablar liggandes i en mindre flyttkartong. Fast jag sparade på RCA-kablarna då jag ju har kvar min gamla stereo fortfarande. Men mycket av antenn-kablage och SCART-kablar (både nya och gamla), och annat liknande, hivade jag.

    Trådstartaren

    Skräpet ligger på köksgolvet i väntan på att sop containern kommer. Och så har Jag en garderob till att rensa ur. Får se vad Jag hittar där. Bara slängde in en massa skräp när Jag flyttade hit. Tänkte att man kunde gå igenom grejorna i lugn och ro senare. Men det har bara blivit liggande där i mer än tolv år.

    Jo, det där känner jag igen, hur åren gått och gamla grejer har förblivit orörda. Har också haft två garderober som knappt öppnats genom åren, och där en massa har stuvats undan. Varav den ena innehåller den gamla stereon och liknande attiraljer.

    Trådstartaren

    Ja, vad ska man med all skit till? 🙂 Cat 5 står det på kabeln. Onödig att slänga, men vad ska Jag ha den till? Och så håller det på så. Jag har en gammal symaskin. Den är trasig och kärvar. Men den har också stått i skåpet sedan Jag flyttade in. Bara att kasta. 🙂

    Jag håller med, och tänker likadant 🙂 Som exempelvis min gamla VHS-bandare och alla VHS-band, som bara har stått år efter år i överskåpet över skåpet där stereon står. Känns dock lite slags hemskt att göra mig av med denna, och alla band med naturfilmer jag spelade in från tvn då det begav sig för många år sedan nu. Men som sagt, vad ska jag ha den till nu för tiden; intresset är inte längre där, och jag har heller ingen tv längre att koppla in den till. Ändå står den kvar.

    Trådstartaren

    Jag skulle fixa med datorn, men det blev röjning av garderober i stället. 🙂 Det gör sig inte självt och det är mer rörigt nu än vad det var från början. Får se om Jag får plats att laga någon mat. Ööh 🙂

Visar 12 inlägg - 3,181 till 3,192 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.