Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 3,109 till 3,120 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Trådstartaren

    Jag glömde bort att Jag hade köpt hårddisken och det var den som kostade mest. Nätdelen kommer som en god tvåa. Sitter här ännu och är nervös. Jag kanske har glömt någon räkning. Det har varit många, både stora och små, paket på sista tiden. Lite svårt att ha koll på allt. Får sitta och gå igenom meddelanden och kolla på banken.

    Jo, det kan ju bli en hel del av snurr vid en del av inköpen. Och känslan av att kanske ha glömt bort eller missat något, den känner jag igen. Speciellt då när det gäller betalningar. Men, det kan man väl nästan räkna med, att om man glömt någon betalning så hör man ifrån den eller de som skall ha den ganska så snart. Så, kanske att du kan släppa lite på den där slags känslan av oro om att du glömt någon betalning. Dock, att dubbelkolla är väl en god idé att göra hur som helst (med “meddelanden” och “banken”).

    Sitter här och äter nu. Ska strax lägga mig ett par timmar.

    Trådstartaren

    Det stämde med betalningarna. Sitter här på tork. Natti Natti 🙂

    Uppe igen sedan ett tag.

    Gott att få kollat det där, med betalningarna.

    Ska fixa med en sanering.

    Trådstartaren

    Jag är trött. Väntar på boendestödet ikväll och att Jag ska få ta min medicin. Har inte fått röjt undan på köksbordet ännu. Hälften kvar. Vet inte vart Jag ska lägga alla saker. Och i veckan blir det ännu mer då den gamla nätdelen hamnar i högen. Har två garderober, utan hyllor, fulla av plastpåsar. Jag ska se om Jag kan hitta någon smart lösning där.

    Saneringen klar. Har nyss satt mig här med kaffe.

    Att hälften av sakerna ligger kvar är inte konstigt när de inte har något ställe att läggas på. Och tröttheten hjälper ju knappast till att hitta lösningar och ställen. Och två garderober är inte mycket, som dessutom mer eller mindre är fulla redan.

    Trådstartaren

    Jag hittade sådana här. Länk Det är en billig lösning på mitt problem. Ska bara mäta först. Men det kan Jag göra imorgon. 🙂

    Ett par sådana kan nog vara bra, att stuva undan saker i. Men de är nog mer är anpassade för kläder och lakan, och dylikt lättare. Och jag gissar att hyllorna kan vara ganska så lätta att bryta, om det blir för tungt och om de inte får ganska så jämt med tyngd över hela ytan; skulle gissa att de är i form av tjockare papp, under plastfilmen. Men det där ser du när du väl är på plats, där på Ikea.

    En annan tanke att bolla med är sådana här mindre papplådor ; det är ungefär sådana jag har mycket av mina grejer i, och de har hållt väldigt bra (både när det gäller tyngd och slitage). En annan sådan typ av papplåda som jag har mindre grejer i, är en arkivbox ; dessa arkivboxar som det också går att få i tre stycken i i de där “mindre papplådorna” (om det nu fortfarande är samma som mina papplådor, som jag köpte där på Biltema för ganska så länge sedan nu).

    Trådstartaren

    Så där ja. Nu har boendestödet varit här. 🙂

    Jo, jag har två garderober till med hyllor. Så tänkte Jag att Jag kunde lägga kuddar och sådant i den hängande delen från Ikea. Och tyngre saker i dom garderoberna med hyllor. Får möblera om lite där. Och så får Jag sortera ut sådant som ska slängas. Kanske får Jag lite plats i någon byrålåda också.

    Men tack för länkarna i alla fall. 🙂

    Har varit iväg här på cykeln in till Ica.

    Jaha, totalt då fyra garderober? Och jo, hiva gammalt bröte/saker är tyvärr ett måste.

    Gissar att du har lagt dig, sedan ett tag tillbaka. Så, Natti Natti 🙂

    Trådstartaren

    Go Mörra 🙂

    Jag tror det ska bli soligt idag. Ska mäta garderoben så fort det blir ljust. Brukar öppna garderoberna två gånger per år då julsakerna ska fram och då julsakerna ska tillbaks. Inte för att Jag bryr mig så mycket om om själva Julen, men Jag tycker det är mysigt med min lilla bords-julgran och julstjärnan som ändrar färg.

    Trådstartaren

    Har mätt garderoben nu och det ser ut att passa. Får ta mig en sväng till Ikea nu i veckan. 🙂

Visar 12 inlägg - 3,109 till 3,120 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.