Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 3,097 till 3,108 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Trådstartaren

    Jag fick ett långt och trevligt besök av boendestödet nu ikväll. 🙂

    Jag får röja ur någon garderob och ha datorprylarna där, tror Jag. Har nästan bara skräp i garderoberna, som Jag inte behöver. Sådant som bara ligger där.

    Det är alltid roligt med en ny nätdel. Har aldrig haft någon modulär sådan tidigare. Tror det blir rent och snyggt utan lösa kabeländar. Ska såklart spara den gamla. Dom kommer snart med en ny standard på kontakterna, from PCIe5 tror Jag det var. Det blir något mindre kontakter i storlek, samtidigt som det blir fler för olika typer av signaler. Så det gäller att hamstra nätdelar till dom gamla datorerna nu. Och så man inte blandar i hopa dom.

    Natti Natti 🙂

    Hemma igen, sedan ett litet tag.

    Det var roligt att höra att det blev ett bra besök av boendestödet idag. Värdefullt, förstår jag.

    Jag har heller inte haft hågot modulärt PSU, ännu.

    Jaha, en ny standard på gång, det får jag kolla upp lite.

    Ska äta lite nu. Sen spana på SvtPlay (nyheterna med mera).

    Natti Natti 🙂

    Trådstartaren

    Go Mörra 🙂

    Här är den nya standarden på kontakterna. Länk

    Vaknade inatt igen och kunde inte somna om. Så Jag blir nog trött fram på eftermiddagen igen. Men annars är det bra.

    Go Mörra 🙂 Har nyss satt mig här med kaffet.

    Här var det också återigen en natt med ganska så lite sömn.

    Tackar för länken. Ska spana om ett tag, när jag piggnat till lite.

    Trådstartaren

    Men skål på dig 🙂 (kaffet)

    Ska se om XP-datorn funkar som den ska idag med. Startar den nu alldeles strax.

    Det är för jävligt att man inte får sova ut. Ööh 🙂

    Skål 🙂

    Jo, berätta gärna, hur det gick/går med XP-datorn.

    Ööh 🙂

    Trådstartaren

    Jo, nu känns det bra. Jag har en helt fungerande xp-dator. Inga problem med kallstarten idag. Allt funkar. 🙂

    Så glädjande att höra 🙂 Efter allt du gjort, och efter alla pengar du lagt ned. Och fått till en riktigt fin XP-dator (speciellt när nya PSU, och GPU, kommer på plats). Har en känsla av att det var något med de gamla minnes-modulerna, och att den nu kommer att fortsätta vara helt fungerande.

    Trådstartaren

    Nätdelen blir det dyraste på den datorn. Nu ser det ut som om det har varit översvämning på köksbordet. Alla kablar, skruvar och sådant ligger packat precis som det brukar göra vid en strand. Får sätta mig och sortera sedan. Men nu är det frukost. 🙂

    Packat som vid en strand, he he 🙂 Kan nästan se det lite framför mig.

    Trådstartaren

    Jag skulle behöva vila en stund till, men Jag kan inte. Blir hypernervös på något vis. Kan inte slappna av. Måste desinficera mig. Vad fort man blir skiten. En bil klarar sig mycket längre. 🙂 Det går en våg på skärmen i xp-datorn, när Jag snurrar upp och ner på webbsidor. Det tyder på att det grafikkortet som sitter i inte är så fräscht. Men det är snart fixat.

    Jag förstår, att du är trött. Och så kasst det där med att bli såpass slags nervös och inte kunna slappna av. Känns inte som att jag känner igen det riktigt. Men något åt det hållet är det, för min del med. Fast när jag lägger mig efter att ha ätit så här under dagen, då somnar jag oftast ganska så snart, till skillnad då mot nätterna. Men hackigt och mycket av slags halvsovande, det är det vilket som.

    Jo, känslan av att bli skiten fort, den känner jag igen. Ska också sanera mig idag, senare.

    Jaha, som en våg på skärmen. Ja det ger sig nog i och med “nya” grafik-kortet.

Visar 12 inlägg - 3,097 till 3,108 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.