Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 3,121 till 3,132 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Go Mörra 🙂

    Det låter bra. De där är nog alldeles utmärkta att stuva saker i.

    Trådstartaren

    God Middag 🙂

    Det är en bra dag att lägga nya golv eller sätta upp nya tapeter. Nä, bara skojar lite. 🙂

    Jo, he he 🙂

    Trådstartaren

    Blir det potätter & körv te medda idag? 🙂

    Idag var xp-datorn lite knäpp igen. Den tog flera minuter att starta. Rensade ett usb-minne på den igår. Sen när Jag skulle göra säker borttagning var det inte med i listan. Så Jag tog ur det när Jag hade stängt av datorn i stället. Om det kan ha med det att göra?

    Får be lite om ursäkt. Läget är om man säger en del “åt skogen”. Främst är det nog att det tjuter på tok för mycket i öronen, och ljudet/vibrationerna som är här i lägenheten. Det har varit, och är, för påtagligt under ett tag nu, detta. Och idag är det så där lite extra svårt att tänka, och vara.

    Jo, det blir potätter & körv idag, idag med 🙂

    Ja, det skulle jag också gissa, att datorn/Windows sökte efter det borttagna USB-minnet, och att det var därför det tog sådan tid att starta upp. Men det är ju inte ditt fel att Windows bråkade med att inte ha med minnet där i listan för säker borttagning. Och jag hade gjort samma sak, att ha tagit ut minnet efter det att datorn stängts av.

    Trådstartaren

    Du behöver inte be om ursäkt för något. 🙂 Vi är som vi är. Och du får vara dig själv. 🙂 Det är för jävligt att det ska tjuta i öronen. Det ska va tyst, har Jag bestämt. 🙂

    Boendestödet kommer snart. Vid 12:00 tiden tror Jag.

    Tackar 🙂

    Köpte mig förresten ett externt USB-ljudkort här igår, på Tradera. Ett “Lexicon Omega” (borde ju ha någon mer benämning, men det vet jag inte ännu (står gissningsvis på en etikett undertill)). Det blev lite för mycket med pengar, med trehundranittio kronor inklusive frakten. Men jag har länge nu önskat mig ett. Och efter ett gäng av tidigare misslyckade budgivningar på dylika ljudkort, så lade jag nu ett högre max-bud än vad jag egentligen hade tänkt. Men jag tror att det blev ett ganska så rimligt pris, för denna enhet som jag tror är ganska så bra.

    Trådstartaren

    När Jag söker på “Lexicon Omega” hittar Jag lite allt möjligt. Så Jag vet inte exakt vilket ljudkort det är. Men hoppas du blir nöjd med den ljud grejen. 🙂

    Nu har boendestödet gått för dagen. Det har varit samma tant i tre dagar nu och hon är jättetrevlig. 🙂

    Jo, jag vet, och den måste ju heta något mer tycker man. Men det är en sådan här tror jag, den ser i alla fall likadan ut som på Tradera. Sen är ju frågan om det blir något av med det hela. Men tanken är att locka fram min gamla bas (elbas/basgitarr) från garderoben, främst. Måste dock också fixa ett par bra hörlurar, i så fall, också.

    Gott att höra om boendestödet.

    Har nyss ätit här. Och tänkte lägga mig ett par timmar.

    Trådstartaren

    Jösses vilken apparat det var. 🙂

    Har precis fått igång DVDFab här igen på den stora datorn. Den håller på att rippa BluRay nu, så Jag kan se filmen sedan. Ska steka mig några hamburgare innan filmen börjar.

    Uppe igen, sedan ett litet tag.

    Jo, den hade/har ett litet annat format än många tidigare jag budat på, det där externa ljudkortet jag köpte. Fick dock se först idag, då jag gjorde sökningen (precis som du gjorde “Lexicon Omega”) att den var så mycket äldre än vad jag trodde. Snubben hade angett att den även hade stöd för W10 där i annonsen (vilket den kanske har), så att jag fick för mig att den var ganska så nytillverkad. Men som sagt, när jag spanade som du gjorde här idag, så såg jag att det var XP som gällde. Och jag insåg att den var ganska så gammal. Kollade såklart på nätet innan jag lade mitt bud, men det var ganska så snabbt då jag inte trodde att jag skulle vinna budgivningen. Nå, den behöver ju inte vara speciellt mycket sämre för att den är äldre, med tanke på hur ljudchip förmodligen har utvecklats under senare år (som så mycket annat). Och, för min del duger den säkert alldeles utmärkt. Men kanske att det blev ett litet överpris ändå.

    Vad blev det för film idag, som du rippade och sen spanade på?

    Trådstartaren

    Det blev så att Jag rippade några filmer med DVDFab. Och medan den rippade fastnade Jag med xp-datorn och kunde inte slita mig, så Jag såg aldrig någon film. 🙂

Visar 12 inlägg - 3,121 till 3,132 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.