Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 1,573 till 1,584 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Trådstartaren

    Ursäkta att Jag försvann.

    Disken hade stått i flera timmar. Och så fick Jag laddat kaffebryggaren för morgondagen. Plus att det blev ännu mer spring med mediciner och allt möjligt.

    Vi höres imorgon. God Natt. 🙂

    Jo, vi höres imorgon. God Natt.

    Trådstartaren

    God Morgon? 🙂

    Jag somnade före Jag hade tagit min andra dos mediciner. Så var uppe i natt och tog dom. Har sovit länge. Är helt svag i kroppen. Kan knappt gå. Måste få i mig någon frukost för att energin ska komma tillbaks. Och så måste Jag snart iväg. Ööh 🙂

    Hur är det med dig en sådan här morgon?

    God Morgon 🙂

    Så otäckt det där måste kännas, med att knappt kunna gå. Sen att från det läget bli redo för att ge sig iväg, är väl kanske ingen självklarhet. Och att sova länge, betyder ju för den delen inte att sömnen har varit bra och att man är utvilad; ibland är det ju nästan tvärt om, tycker jag, att man är tröttare ju mer man sovit.

    Själv lade jag mig klockan tre inatt. Hade lätt för att somna, vilket var skönt. Och det har varit ganska så sammanhängande, vad jag minns. Men ändå, ganska så trött, och tung.

    Hoppas kraften kommer tilbaka snart, och innan du skall iväg. Och hoppas allt går bra idag.

    Trådstartaren

    Ööh 🙂 Jag sitter här och pustar ut. Det blev varmt i solen. Det gick bra på psyket. Och så fick Jag ordnat med gräsklippning runt graven. Det skulle kosta 380kr om året. Men Jag kan inte göra något mer än att betala. För Jag har ingen gräsklippare med mig dit. Ser för jävligt ut där nu med högt gräs runt stenen och blommorna i skymundan.

    Har nyss vaknat till här igen.

    Fint av dig att bekosta gräsklippning! Men tusan så oschyst att ens ta betalt.

    Ska göra mig i ordning för att ge mig ut på cykeln. Ska handla lite. Och ta mig till el-affären för att köpa vanlig två-ledare och ett gäng stick-kontakter.

    Trådstartaren

    Akta så du inte får en stöt. 🙂

    Vad ska du koppla nu då?

    Jag vann 60kr på triss igen. Har tagit två lotter denna vecka och vunnit 60kr på båda. Och så fick Jag en 50-lapp för enkäten också. Jag är snart rik.

    Hemma igen, sedan ett litet tag. Sitter här med kaffe.

    Nä, precis, det får jag passa mig för, att få en stöt. Men det är lätt hänt, om man är ett klantarsel som jag.

    För att göra en längre historia kort, så behövde jag flytta på en av mina uppkopplingar för att kunna ansluta den till ett par antenner på balkongen, och dess antennkablar som jag dragit in genom ventilationshålet i närheten av balkongen. Dessa antennkablar som bara räcker runt en meter in i rummet. Men det var tvunget att ett gäng av tillbehör var kvar på det gamla stället, bland annat uppkopplingens UPS. Och jag behövde två förlängningskablar på nio meter vardera, till routern och en annan attiralj.

    Ja, så bra, att du vann igen 🙂 Och så bra med enkäten, också.

    Trådstartaren

    Jag kanske är en liten spelmissbrukare? 🙂 Jag köper en triss varje gång Jag handlar. Oftast vinner man ingenting, men miljonen hägrar. Det var någon som vann fem miljoner där nere för några få veckor sedan.

    Det har kommit några bud på xp-datorn Jag tittade på. Om den inte blir för dyr köper Jag den. Men Jag väntar till dom sista sekunderna innan Jag lägger något bud.

    Ja, kanske en liten, liten, spelmissbrukare 🙂 Men det där är väl vad jag förstår också ganska så harmlöst, med en trisslott då och då. Och någonstans blir det ju att du finansierar chansningarna med enkäterna, och de mindre vinsterna som blir. Sen är det ju också lite det där med att om man inte chansar lite så har man heller ingen chans att vinna (de större vinsterna).

    Jo, jag har också sett, att det kommit några bud på datorn. Har den i min minneslista. Och jo, så där gör oftast jag också, väntar in i de sista sekunderna. Fast, är det något som jag verkligen vill ha, eller behöver, då lägger jag mitt max-bud med en gång. Hoppas du får den. Håller tummarna.

    Trådstartaren

    Dom hade fått in en till där på Tradera. Men det var bara en Celeron-processor i den, så det är inget att ha. Men den där P4:an verkar intressant. Jag hade en xp-dator med ett Asus moderkort. Och så var det Intel Core 2 Duo på den. Fan vad Jag ångrar att Jag inte hade kvar den.

    Precis, Celeron klingar inget vidare här heller.

    Jo, “Core 2 Duo” rimmar ganska så bra med XP, vad jag förstår. För ganska så många år sedan nu (över tio, gissar jag) så blev det att jag plockade ihop ett gäng komponenter hos Inet, till en budgetdator. Bland annat då en “Core 2 Duo”. Där det sen kom på plats XP. Det där var i övrigt den andra och sista helt nya datorn jag köpte (den första, var min första 486’a). Och den här datorn är fortsatt igång här, mellan varven (främst som backup-dator). Och, är stabil och trevlig.

    Och jo, jag förstår så väl den där ganska så starka känslan av att ångra sig, när det gäller en dator 🙂

Visar 12 inlägg - 1,573 till 1,584 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.