Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 1,561 till 1,572 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Trådstartaren

    A, det är viktigt att ha koll på räkningarna. Sådant som måste göras. Men det känns bra när man är klar med det, tycker Jag.

    Bra att du påminde mig om att det är en ny månad. Jag har inte vänt på almanackan ännu. 🙂 Ööh

    Jo 🙂 Att det hela är som det skall. Har visserligen fixat allt på Autogiro, men det kan ju gå galet ändå någonstans vid någon registrering (anter jag). Men chansen att räkningarna verkligen blir betalda, och att allt gått som det skall, har ökat ganska så mycket i och med fixandet med Autogiro. Jämfört då med att sitta här och fixa det hela manuellt. Det går bra med en räkning manuellt, men när det är flera så är det så väldigt lätt att det skulle kunna bli fel (när koncentrationen sviker).

    Känner igen det där med almanackan. Såpass att det nu var ganska så länge sedan jag hade en, det blev liksom meningslöst att ha någon hängande.

    Trådstartaren

    Jag har också autogiro på allt. Och så håller Jag ordning på det i mina Excel dokument. Så Jag ser i förväg vad som blir över. Och så är det sådant man beställer på nätet, som ska betalas på olika sätt.

    Jag brukar kolla vem som har namnsdag. 🙂

    Så bra det är, det där med Autogiro. Vilken tur att det finns. Undrar hur det hade gått annars.

    Mitt sätt att hålla koll, och ordning, är att främst spara på själva fakturan (pdf), när den väl dyker upp. Sen tar jag skärmdumpar på betalningen hos Swedbank och att den registrerats hos exempelvis Telia. Sen namnger jag filerna med främst faktura-datumet, och lägger dem i Telia-faktura-mappen (exempelvis).

    Trådstartaren

    Det är sådant som kallas administration. 🙂

    Jag hinner göra några ikoner mellan varje inlägg. Lite roligt pillande med det. Hjärnan slappnar av på något vis.

    Idag blir det potatisgratäng med falukorv i ugnen. 🙂

    Jo, en liten administratör är man nog, men en glömsk sådan 🙂

    Precis, den där känslan och tankegången känner jag igen.

    Låter gott. Själv sitter jag här med “potatis och korv” (alltså inte “korv och potatis”, du vet 🙂 ). Lite senare idag, med middagen. Men det blev ju en del tokigt med förmiddagen. Sen skall jag lägga mig igen (ska bli skönt nu när det är så mycket mindre av ljudet/vibrationerna).

    Trådstartaren

    Körv ska det va, med ö 🙂

    Hoppas du får vila en stund då.

    Jo, “potatis och körv” 🙂

    Trådstartaren

    Potätter & Körv. 😀

    Uppe igen. Känner mig så slags ledsen/sorgsen. Ska ta och få gjort lite, av sådant som liksom ligger lite som på hög.

    Hur går det för dig, och kom du iväg något?

    Trådstartaren

    Sitter på tork. Fick spola av mig. Nä, Jag kom inte iväg idag. Men i morgon ska Jag till sjukhuset och hämta mediciner. Och så ska Jag ta mig en sväng förbi Morsan och vattna blommorna.

    Jag gissar på att du är ute och köper glass? 🙂

    Jaha, högtryckstvätten 🙂

    Det kanske kan vara lite så bra, att det inte blev något åkande idag. När det blir en del fixande vid åkandet imorron. Så att det liksom inte blir för mycket av åkande.

    Nä, ingen glass idag 🙂 Kom igång med att småfixa med lite smått, här i lägenheten, istället. Håller vid tillfället på att dra om några strömkablar och ethernetkablar, i storarummet, till diverse attiraljer som jag ska flytta på lite senare.

Visar 12 inlägg - 1,561 till 1,572 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.