Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 11,245 till 11,256 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Trådstartaren

    Du får visa en bild på disken när du får den? Jag har aldrig heller hört talas om en sådan 🙂

    Jo Jag ska strax stänga ned här för en välbehövlig sömn. Har tagit lite tabletter som förhoppningsvis hjälper.

    Natti Natti 🙂

    Japp, det ska jag göra 🙂

    Hoppas det blir en god natt. Natti Natti 🙂

    Trådstartaren

    Go Mörra? 🙂 🙂

    Jag fick sova länge och det var gött. Sedan kom boendestödet. Och efter det ringde tanten. Nu är Jag äntligen ledig. Boendestödet kommer på Fredag nästa gång. Ska försöka få bort en dator från köksbordet. Det ser för j_fligt ut här nu.

    GoMörra, och GoKväll 🙂

    Gott att höra, att du sov länge idag.

    Här blev det en ganska så bra natt, men ändå lite för lite med sova. Så det blev att jag lade mig här under dagen, ett par timmar. Sen blev det lite donande med diverse attiraljer. Sen, gav jag mig ut på cykeln för att hämta ännu ett paket, och sen handla lite.

    Har nyligen kommit hem igen, från cykelturen. Ska äta lite nu. Sen spana på “tv”.

    Trådstartaren

    Vad många paket du får? Julafton varje dag? 🙂 🙂

    Skulle dammsuga där datorn ska stå. Men dammsugaren luktar dåligt. Så Jag håller på att mecka med att byta påse och filter. Men vet e f_n hur det ska sitta. Jag är ingen expert på städredskap precis.

    Jo, he he 🙂

    Det är ett litet elände det där, med den där lukten som blir. Och så även ett litet elände med de där påsarna, som egentligen inte passar (antar att påsarna görs för att passa så många dammsugare som möjligt).

    Trådstartaren

    Jag får inte ordning på hur filtret ska sitta. Får fråga städ-tanten nästa gång hon kommer. Hon har haft en liknande dammsugare. Kör med en ny påse så länge.

    XP-datorn går som en klocka. En sak som slog mig var att den inte frågade efter ny maskinvara. Så Jag har fått dit alla saker precis som dom satt innan Jag tog isär den. Till och med mus och tangentbord hamnade på samma usb-kontakter som innan.

    🙂

    Kanske kan du göra en sökning på Nätet med modellnumret, och kanske få upp några bilder i sökresultatet som visar på hur filtret ska sitta. Så där gör jag ganska så ofta, kollar på bildresultatet när jag behöver veta något om någon attiralj; hittar oftast då snabbare till det jag behöver veta, än att famla ikring på en massa sidor som man ändå oftast inte hittar något på.

    Gott att höra om XP-datorn.

    Trådstartaren

    Jag håller på med allt på en gång. Drog ut datorbordet i köket när Jag skulle koppla in datorn. Det var lättast så med högtalare och sådant. Städa och flytta tillbaks det har tagit hela dagen. Och Jag har inte kommit någon vart med det hela 🙂

    Ska sätta mig i rökrummet och ta en kvälls-cigg. Hoppas vi hörs imorgon? Natti Natti 🙂

    Jag känner så väl igen det där, med en massa donande samtidigt 🙂

    Jodå, vi hörs i morron. Natti Natti 🙂

    Trådstartaren

    Go Mörra? 🙂

    Hoppas natten har varit bra? 🙂

    Fick uppdaterat datorn. Så Jag har gjort någon nytta idag. Ska starta W10 datorn och uppdatera den också. Ska se om Jag kan få alla saker på sin plats idag.

    Hur gick det med det där ljudkortet som luktade bränt?

    GoMörra 🙂

    Nja, det har varit lite hackigt och lite dåligt med sova; känner mig ganska så trött. Tackar som frågar.

    Jo, dessa uppdateringar 🙂 . Som dock ändå måste göras.

    Jag har ännu inte kollat så att ljud-kortet fungerar, helt och hållet. Men efter det att jag hade haft isär det och spanat närmare på kretskortet så såg jag inget som verkade bränt eller misstänkt. Lukten var där dock, men inte speciellt starkt och jag kunde inte lokalisera den. Och ljud-kortet verkade kunna starta upp som det skulle, efter det att jag satt ihop det igen. Källan till lukten verkade istället vara de gummerade ytorna på vridknapparna i fronten, som med åren hade blivit sådär kladdiga (gissar att du stött på det där tidigare, hur en del beläggningar kan bli både kladdiga och oljiga). Men det luktade även starkt från en av de medföljande firewire-kablarna. Så, jag tror att det är ok med den.

    Sitter här och fixar med “filer och mappar”. Ska fixa lite mer kaffe, också.

Visar 12 inlägg - 11,245 till 11,256 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.