Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 11,233 till 11,244 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Trådstartaren

    Go Mörra? 🙂

    Jag var uppe vid 4:00 tiden igen. Tog en sömntablett och fick sova en kort stund till. Men det känns bättre än vad det gjorde igår. Ska göra mig i ordning så Jag kan ta mig ut i eftermiddag. Jag har hela dagen på mig.

    Hoppas det är bra med dig? 🙂

    GoMörra 🙂

    Inget vidare, det där. Bra dock att läget är lite bättre.

    Här blev det att jag lade mig vid halv-ett inatt. Sen vaknade jag bara till bara en gång, och var uppe här och gick en liten sväng. Sen, var jag uppe igen vid åtta-tiden. En ganska så bra natt, blev det.

    Jodå, tackar som frågar, läget är bättre.

    Sitter här och fixar lite med “filer och mappar”, lite i vanlig ordning.

    Trådstartaren

    Gött att höra att läget är bättre idag 🙂

    Jag ska fixa med lite frukost till att börja med. Har suttit här i flera timmar utan att komma någon vart. Måste bara orka gå in i duschen.

    Du har suttit där och liksom tagit fart, och det tar sin lilla tid om man varit uppe sedan fyra-tiden. Och, du har egentligen jobbat på bra 🙂

    Trådstartaren

    Jag har en hundralapp att hämta hos refunder men något går fel och Jag får inga pengar. Det är första gången det krånglar. Har bara 40 kr på kontot och Jag behöver pengarna för att kunna skicka ett paket. Och så väntar Jag på en hundralapp från Tradera. Men Jag kan inte skicka utan pengar. Vilket problem Jag har? 🙂

    Förhoppningsvis är det bara någon tillfällig “fnurr på tråden” där hos Refunder. Och såklart att det är viktigt att kunna få iväg paketet. Du skulle kanske kunna fråga den äldre kvinnan, att kunna få låna så att du har till att kunna skicka?

    Trådstartaren

    Hon är bestämd med att inte låna ut pengar, tyvärr. Jag får skicka ett meddelande till köparen och förklara läget.

    Ah, jag förstår. Och egentligen ett ganska så bra sätt att tänka, vilket för den delen också kan komma ifrån att hon tidigare inte fått tillbaka det hon lånat ut.

    Sen, tycker jag, att det är helt i sin ordning att skicka först när pengarna från köparen är på plats på kontot. Så har jag gjort de få gånger jag fått sålt något. Men att skriva och förklara, är en god sak, och som du såklart ska göra om du känner.

    Trådstartaren

    Jag ordnar det sedan när Jag har duschat. Vi måste spara på vattnet här så det får bli en snabbdusch.

    Hoppas det löser sig.

    Köpte förresten en “Micropolis 1588″, en SCSI-hårddisk på 667,6MB och som är en 5.25”, via Tradera under senare kvällen igår. En riktigt gammal disk då alltså 🙂 . Den har legat länge i min minneslista, och med utgångsbudet på 20kr. Och under dagen igår lade jag ett bud. Jag var sen enda budgivaren under hela dagen. Men jag misstänkte att fler skulle vara intresserade, och att priset skulle springa iväg. Var då såpass angelägen att få den, så jag lade ett maxbud på 317kr. Tänkte dock samtidigt att det kanske inte räcker, men i så fall fick det vara (det är ju trots allt en del pengar, det där (och sen tillsammans med frakten)). Men, det visade sig att det bara var en till som budade, och med fraktkostnaden blev det 199kr som jag fick betala. Hoppas bara att denna dyrgrip dyker upp, och att den packas ordentligt.

    Trådstartaren

    Den där hårddisken? Är den värdefull? Jag kan inget om sådana diskar. Kollar bara på pris och storlek. Men vad bra att du fick den för 199 kr. Hoppas den fungerar också? 🙂

    Jag fick in pengarna på kontot kl 14:00. Så Jag bokade frakt och drog ner och postade paketet. Det började regna när Jag var ute. Så härligt, tänkte Jag 🙂

    Har också varit ute i regnet 🙂 . Och har nyligen kommit in igen, från turen till Ica. Hämtade ett paket också, där inne på Ica.

    Ja, gott att det löste sig. Sen, som en liten parentes, det där jag skrev med att vänta med att skicka tills dess att pengarna är på kontot; det skriver jag alltid i annonsen som ett “Villkor”, och om någon inte är ok med det så ska de heller inte buda (skriver jag också). Nåväl 🙂

    Den där hårddisken 🙂 , jag vet faktiskt inte värdet på den. Den köpte jag mer för att jag så gärna ville ha den, liksom lite av en dyrgrip för min del. Ska bli roligt att spana närmare på den, och starta upp den. Har aldrig haft en sådan, eller sett en, en 5.25″-SCSI-disk.

    Snart dags för dig att lägga dig?

Visar 12 inlägg - 11,233 till 11,244 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.