Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 10,789 till 10,800 (av 11,288 totalt)
11,287
  • GoMörra 🙂

    Låter inget vidare. Hoppas det ger sig efter det att du ätit.

    Njä, det är inget vidare, tyvärr, tackar som frågar.

    Trådstartaren

    Då är vi två som mår dåligt. Fick slängt i mig en liten chokladpudding. Kanske sockret går ut i kroppen av det. Är helt skakis. Jag gissar på att tanten under ringer om en halvtimme. Det brukar hon göra.

    Får hem det där lågprofil grafikkortet idag. Det ska komma till postlådan. Så Jag slipper att gå ut. Och det känns bra 🙂

    Trådstartaren

    Fick dit grafikkortet men datorn ville inte starta med det i. Så Jag fick ta ur det igen. Så här såg det ut när Jag försökte få loss det. Bild Det satt fast så hårt att Jag trodde moderkortet skulle brytas sönder. Så då var dom pengarna bortkastade. Men den startade efter operationen som tur var. Och då stekte Jag korv.

    Det andra grafikkortet blev postat idag i alla fall. Får hoppas dom nya delarna funkar bättre 🙂

    Ja, så jäddra tråkigt sådant där är. Och när man inte vet vad tusan det berodde på. Och, sådant där otrevligt när man får ta i allt för mycket, för att få loss något.

    Det slog mig dock, att kanske moderkortet sitter lite fel när det gäller att få något på plats där i något av expansionsplatserna, och det blir för mycket med tryck eller böj för moderkortet som kanske kommer åt något av chassit med någon lödning så att det blir lite av kortslutning. Kanske då om du lossade lite på de skruvar som moderkortet sitter med i chassit, och låter dem vara lossade när du får grafik-kortet på plats igen, så att moderkortet hamnar i ett bättre läge. Sen, såklart, skall skruvarna skruvas åt igen.

    En annan tanke är att det i BIOS/CMOS först måste talas om att ett annat grafik-kort skall användas, innan du får dit kortet.

    Ledsamt i alla fall, och jag förstår din känsla med de bortkastade pengarna.

    Trådstartaren

    Jag glömde ta en bild på det när det satt som det skulle. Och det var inte när något då. Tack för tipset om bios. Ska kolla det. Kanske är det fel version av pci-e också har Jag tänkt på.

    Men det är inte hela världen. 🙂

    Trådstartaren

    Jag orkar inte med datorn mer idag. Har stängt av den. Imorgon blir det en promenad bort till tappen tror Jag. Moderkortet kommer nog dit. Vet inte vad Jag ska göra av alla grejor 🙂

    Trådstartaren

    Jag är trött. Går strax och lägger mig. Natti Natti 🙂

    Jag sitter här, och spanar på “tv”.

    Hoppas det blir en god natt. Natti Natti 🙂

    Trådstartaren

    Go Mörra? 🙂

    Är det bättre idag? 🙂

    Jag är fortfarande skakis i kroppen. Ska värma mig en pizza till frukost. Får ge mig själv en energikick så kanske det blir bättre. Jag är yr och det känns i hjärtat.

    GoMörra 🙂

    Tackar som frågar. Men nä, det är om man säger lite för mycket åt skogen. Främst är det nog den där förmågan att liksom kunna prata med sig själv, och att komma fram till någon form av acceptans, som jag verkar vara så dålig på. Det är ungefär som när jag skriver här, att det i skallen är så svårt att få fram ord. Sen, handlar det en hel del om hjärtat här med, och magen.

    Har det rätat upp sig lite för dig, så här ett tag efter ditt inlägg idag?

    Trådstartaren

    Jag fick i mig pizzan och det känns bättre nu. Måste ju orka gå och hämta moderkortet senare.

    Det låter bra, att det är bättre. Och jag håller tummarna att det går bra sen med promenaden.

Visar 12 inlägg - 10,789 till 10,800 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.