Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 9,997 till 10,008 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Trådstartaren

    Jag ska plocka fram skruvmejseln. Det är liksom lite svårt att vänta 🙂 Och Jag som hade det nystädat.

    Jag förstår 🙂 . Håller tummarna att det går bra, allt.

    Trådstartaren

    Den startade direkt. Inga problem här inte. Fick göra en omstart pga ny maskinvara (hårddisken) Och så är den tystare. Nu är det en riktigt bra dator 🙂

    Ah, va gott att höra att det gick bra 🙂 , jättebra. Så skönt att det verkligen fungerade, och precis som det var tänkt. Blir änna lite glad 🙂 . Görkäckt det där med att kunna kopiera diskar.

    Trådstartaren

    Och vad fort det gick, istället för att installera om. Här är en bild som Jag tog under arbetets gång 🙂

    Ja, precis, så smidigt det där är. Och att ha en kopia liggandes av systemet, så att man sen kan bråka med ett operativ (testa att installera diverse program med mera) utan att behöva bry sig om att det sen kanske kvaddas; blir det problem är det bara att skriva över det hela med kopian. Sen kan man ta en kopia fortlöpande, efter det att man lagt till diverse program eller fixat med inställningar som är lyckade.

    Tack för bilden, det där ser trevligt ut 🙂 . Ser också den där lilla flaskan, som är så bra att ha.

    Trådstartaren

    Ja, det är gött med en sup ibland 🙂

    Har du mycket kvar innan det är dags att sätta i SSD:n?

    Jo, he he 🙂

    Nja. Men jag håller fortfarande på med min första HP-8440p, att få på plats diverse program med mera. Det går dock mycket långsamt, och det har varit en hel del försök att försöka få bort diverse utropstecken under Enhetshanteraren (Device Manager); det verkar bara finnas drivrutiner för som mest W7-64, och jag har ju nu W10P på denna min första HP-8440p . Men det är snart klart, det hela. Fast sen skall jag först kolla hur det går att ta en system-disk-kopia till en vanlig mekanisk 1TB med det där Acronis-klonings-programmet som man fick tillgång till när jag köpte den där SSD’n (Crucial BX500 1TB) som jag nu har där i den första HP-8440p, då denna mekaniska disk är tänkt att fungera som en system-kopia framöver. Sen, är det dags att testa att klona Crucial i HP-8440p-1 till Samsung i HP-8440p-2 🙂 . Det skall dock sen vara två skilda system, i dessa två HP, och jag skall ha ännu en mekanisk 1TB-disk till denna andra HP att ha som system-disk-kopia. Och i HP Nr2 tänkte jag sen också få på plats “Samsung Magician Software” som man får tillgång till i med köpet av “Samsung 870 EVO 1TB”, som jag tror också innehåller ett disk-klonings-program. Tror att även du fick tillgång till detta “Samsung Magician Software”, i och med köpet av din nya Samsung-SSD.

    Trådstartaren

    Ja, då har du mycket jobb framför dig. Går det inte att söka efter drivrutiner med driver booster? Det brukar Jag göra. Och sedan är det bara att googla på “driver booster giveaway” för att hitta en nyckel 🙂

    Jo Jag har sett att det finns program att hämta till Samsung. Men nu är Jag ju klar så det behövs inte.

    Jo, det är mycket av småpill och smådonande 🙂 , och det tar sådan tid när det är svårt med koncentrationen.

    Jodå, jag har faktiskt tänkt på det där med ett sådant program, i och med att du höll på med det. Men det blev att jag glömde av det. Så det var bra att du påminde mig 🙂 , och bra att du nämnde namnet (och hur att få tag på ett nummer). Testar det förmodligen sen när jag väl har fått fixat med en system-disk-kopia, utifall det skulle bli några problem.

    Sen, när det gäller det där ” Samsung Magician Software “, så verkar det som om det också innehåller en del funktioner för att ha koll på disken också, som lite tester och övervakning. Ser dock inte att det verkar innehålla någon disk-klonings-del, nu när jag sitter här och spanar på hämtnings-sidan; utan det verkar vara “Samsung Data Migration”, som det nämns om längre ned på sidan under FAQs. Men, för min del vill jag gärna ha det på plats ändå 🙂 , och då förhoppningsvis också “Samsung Data Migration”.

    Trådstartaren

    Bara att hämta Driver Booster free från iobit och sedan fixa med nyckeln efteråt. Var beredd på att kryssa ur diverse rutor och tacka nej under installationen.

    Jag tror inte att boendestödet kommer idag. Det är bara den där idioten som ringer i ett. Får lägga på hela tiden. Men det gör inget. Kan ju lägga mig i lugn och ro om en stund utan att behöva vänta på någon.

    Ok, tackar, då vet jag ännu lite mer 🙂 . Och jo, det där är ett litet elände att hålla koll på, så att man inte råkar bocka för något dumt; eller rättare sagt, att man bockar bort exempelvis program som man egentligen inte vill ha installerat.

    Det där låter inget vidare, med den personen. Hoppas inte att det är den (en han, antar jag) som dyker upp för ofta, där hos dig.

Visar 12 inlägg - 9,997 till 10,008 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.