Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 9,913 till 9,924 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Trådstartaren

    Nu ska Jag snart iväg och hämta den där hållaren till persiennen. Brr vad kallt. Har inte alls lust att gå ut. Får se om Jag hittar något gött till kaffet också 🙂

    Nä, fy tusan, det förstår jag. Och jo, det låter bra med att fixa med något gött till kaffet 🙂

    Trådstartaren

    Nu har Jag fixat med persiennen. Fick den trasiga delen gratis. Och så blev det nybakta lussebullar till kaffet. Fick dricka kaffet själv idag för tanten är bortrest. Hon hann undan snön och kylan.

    Vad var det för SSD disk du satte i datorn och vilken SSD ska du sätta i den andra? 🙂

    Ursäkta ett litet sent svar. Har varit inne i duschen här, ett tag.

    Gott att du fick fixat med persiennen. Sådant där är egentligen ganska så viktigt att det fungerar, när man är ljus-känslig.

    Jaha, det blev lussebullar 🙂

    Disken jag köpte var/är en “Crucial BX500 1TB”, och denna köpte jag också ganska så mycket på grund av att man fick tillgång till “Acronis True Image”. Och just Acronis disk-kopierings-program har jag länge velat spana på då jag fått för mig att det är ett bra sådant. Har hämtat hem programmet, men ännu inte testat det. Den andra, och vad jag förstår lite bättre SSD-disken, som jag tänkte köpa är “Samsung 870 QVO 1TB”; men det återstår att se, det är som sagt en del pengar det handlar om.

    Trådstartaren

    Ja, lite program är alltid bra att ha 🙂

    Har för mig att Jag läste någonstans att EVO är bättre än QVO. Men Jag kan ha fel. Har i alla fall några Samsung 870 EVO i datorerna och det fungerar bra.

    Jo 🙂 , och just disk-klonings-program är ganska så viktiga för min del.

    Sådant där är jättesvårt att veta, vilka diskar som är bättre än andra. Men, jag kan mycket väl tänka mig att en EVO är bättre än en QVO, och de som skriver om sådant borde väl ändå veta vad de talar om. Huvudsaken är väl ändå att det är i någon av de senaste generationerna av SSD som man gör sitt köp, tror jag.

    Trådstartaren

    Det är i alla fall bra med SSD 🙂 Tror Jag läste det på Inet vid frågor och svar.

    Jag sitter här och känner mig frusen. Det torkar på händerna. Brukar bli så torr att det spricker och blodet kommer fram.

    Har ingen aning om när boendestödet kommer idag. Går och kollar vid dörren hela tiden.

    Jo, förhoppningsvis är det så, bra med SSD 🙂 . Såg förresten nyss hos NetOnNet att en EVO på 1TB hade extrapris, och denna var tidigare dyrare än en QVO. Och, det talar ju för att EVO är bättre. Funderade på om jag skulle köpa, nu när det var en hel del billigare med en EVO, men nej jag väntar ett tag till.

    Jag känner mig också en del frusen. Men jag tror att du känner lite mer. Och sådana där torrsprickor det har jag också en del lätt för att få, så här på vintern. Men inte så att blodet kommer fram. Och jag förstår att det gör ganska så ont, dina sprickor. Nu för tiden får jag smörja in händerna då och då under dagen med lite hudlotion, annars känns det allt för torrt, allt eftersom jag går här och blaskar med vatten (diskar med mera). Sen när det gäller de där torrsprickorna, så brukar jag ha på Inotyol som finns att köpa på Apoteket (och Apotea); det luktar lite sådär, men det är faktiskt ganska så effektivt och hjälper.

    Trådstartaren

    Jag ser den, om det är den för 990 kr du menar? Och det är ju flera hundra kronor rabatt. Jag skulle ha köpt den om Jag hade pengar nu.

    Tack för tipset om salvan 🙂 Jag har Canoderm och Elocon hemma nu. Kan ju alltid prova med Inotyl.

    Jo, det är nog den, som du också spanade på. Och jo, det är en del lockande 🙂

    Jo, testa gärna med den där salvan. Sen brukar jag bara gnida in salvan just där torrsprickan är, och torka bort det överflödiga med lite toapapper. Brukar också göra det inför natten, så får det hela vara lite ifred.

    Trådstartaren

    Den här ser intressant ut också. Bara att klona diskarna 🙂

    Boendestödet kommer inte, tror Jag. Medicinerna verkar nu. Dags att sova. Natti Natti 🙂

    Jodå, jag har allt spanat på det där kittet 🙂

    Natti Natti 🙂

Visar 12 inlägg - 9,913 till 9,924 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.