Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 6,985 till 6,996 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Jo, absolut, det är det viktigaste. Sen var det så hos mig också, att programmet inte fick kontakt med min UPS vad jag än försökte med där under inställningarna. Däremot fick jag en aning om hur det skulle kunna se ut, när jag valde “Demo” under fliken “General” och för “Communicaton Type”.

    Sen jag hittade faktiskt v5.3 alldeles nyss (där det också fanns lite andra dylika program), och håller precis på att installera det. Om du vill ha länken dit, så säg till.

    Trådstartaren

    Visst 🙂 Fick kolla vilken version Jag hade och det var 5.0

    Jo, så var det hos mig med, v5.0. Dock, den jag hämtade, där det sades v5.3, visade sig vara v5.2 (sades det vid installationen). Sen när datorn hade startat om så stod det ändå v5.0 under About. Det var dock lite smått annorlunda under inställningarna, så något hade nog blivit uppdaterat. Nå, här är länken , där det då också fanns ett gäng andra UPS’program (skall testa några av dem, tänkte jag).

    Trådstartaren

    Tack 🙂 Jag är nyfiken på om du får något av programmen att fungera?

    Jag har glömt maten idag. Är helt skakig. Fick steka mig några korvar med bröd, fort som fan. Är på fjärde korven nu. Kanske det börjar lätta snart?

    Tack 🙂 . Och jo, såklart.

    På tal om att glömma… Jag var ju iväg här på cykeln en sväng, in till Ica. Ställde sen cykeln på det vanliga lite avsides stället, men glömde att låsa den (som tur var var det ingen som snodde den). När jag sen kom ut från Ica till cykeln, så tog jag fram nyckeln till den slags låsvajer jag har fastsatt på cykeln. Och det blev då att jag lossade vajern från sitt fäste för att sen låsa fast cykeln i det slags staket jag brukar dra vajern genom. Och, det slog mig då inte alls att jag just hade låst fast cykeln istället. Utan detta märkte jag sen när jag skulle cykla iväg, att jag hade låst den istället för att låsa upp. Alltså, hur är det möjligt 🙂

    Trådstartaren

    Ha ha ha 🙂 🙂 Det var tur att du inte slarvade bort nyckeln också. 🙂 Jag är fortfarande helt skakig. Måste kolla så Jag har tagit min medicin också.

    Jo, he he 🙂 . Och det där har faktiskt hänt någon gång tidigare.

    Sen har jag lyckats att låsa mig ute här två gånger under senare tid, på sätt och vis. Det där är liksom en sådan där sak som inte får hända, då det blir väldigt dyrt att ringa någon för att få öppnat dörren (åttahundra kronor, vill jag minnas det stod hos hyresvärdens sidor). Och jag har då hängt nyckelknippan på ett sådant ställe där jag inte kan missa den. Men det gjorde jag ändå 🙂 . Men, som tur var/är så har jag en extranyckel i myntfacket i plånboken, för sådana tillfällen. Och jag kunde komma in igen, när jag sen kom hem igen.

    Trådstartaren

    Jag har varit med om det samma, utan nyckel, smäller igen dörren. Men nu har Jag ett sådant där lås som måste låsas utifrån med nyckeln. 🙂

    Energin börjar långsamt fördela sig i kroppen. Jag känner mig matt ännu. Och den där ups,en ger ifrån sig ett högfrekvent pipande ljud.

    Ja, så bra, ett sådant lås skulle jag också vilja ha.

    Ah, så synd. Jag förstår precis vad du menar. Jag har en sådan också, som ger ett högfrekvent pipande. Och jag har stört mig på detta mycket. Denna har det då blivit att jag satt en skruvtving rätt över chassit och dragit åt mycket smått, då detta konstigt nog hjälpte lite. Testa att klämma och trycka lite på chassit, för att se om ljudet minskar lite, så kanske du får någon idé om hur att göra. Annars kanske du kan ställa den så att du har någon kudde eller dylikt emot den, som dämpar lite.

    Trådstartaren

    Jag tror det är transformatorn som låter. Det är precis som det kunde bli i gamla bildrörs tv apparater. Samma ljud.

    5,3 är också för gamla Windows. Jag har köpt en apparat som har gått ur tiden, verkar det som?

    Ja, tusan, ledsamt det där (hade jag tyckt).

    Jo. Och ja, kanske. Sen hittade jag förut också v5.4 av UPSilon2000 , som jag gjorde en nyinstallation för (efter att jag avinstallerat den gamla versionen). Men, det var lite samma av skit liksom, och min UPS hittades fortsatt inte av programmet.

    Trådstartaren

    Jag kom på att pipet försvann när Jag hade stängt av strömmen 🙂 Självklart va? 🙂 Men Jag ska prova att ladda ur den lite imorgon för att höra hur långe det dröjer innan pipet är tillbaka.

    Jag ser att det finns en usb enhet i inställningar i Windows 10. Men det enda som händer när man klickar på den är att den vill avinstallera sig.

    Natti Natti 🙂

Visar 12 inlägg - 6,985 till 6,996 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.