Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 6,025 till 6,036 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Hemma igen, sedan ett litet tag.

    Det var ganska så skönt ute, men lite mycket sv sol. Och nu har jag fått ljus på mig så det räcker hela veckan 🙂

    Att vara lat ibland, tycker jag är en rättighet man har.

    Trådstartaren

    Sol? Usch vad hemskt. 🙂 🙂 🙂

    Jag har dragit fram dammsugaren. Vill hålla det dammfritt så länge Jag kan. Och nu är det snart kväll. Bara att vänta på boendestödet.

    Jo, he he 🙂

    Då har du varit långt ifrån lat idag, tycker jag. Å andra sidan, “lat” är ett så dåligt ord egentligen, som har fått en liksom negativ klang; som att det skall vara dåligt att behöva ta det lugnt, och vila.

    Trådstartaren

    Jag såg på nyheterna nyss att dom på Chalmers hade uppfunnit en vätska som kan lagra solenergi. Den ändrade färg vid belysning och avgav energi i form av värme. Och den kunde lagra energin i upp till 18 år. Det tyckte Jag var häftigt. Vilka bra batterier det kommer att bli. Dom räknade med att ha en färdig produkt om 10-20 år.

    🙂

    Ja, det låter häftigt 🙂 Ska kolla på nyheterna senare ikväll. Synd bara att det handlar om så många antagna år, innan de tror att det liksom blir gångbart.

    Sen, lite lustigt, jag läste nyss också en liten artikel om ” Det här algbatteriet kunde driva en processor i ett halvår “. Vilket också är häftigt. Men även där var det många år innan det kunde bli något större allvar av det hela.

    Trådstartaren

    Vad bra att det forskas på nya saker. 🙂 Och tack för länken förresten. 🙂

    Ja, lite synd att det ska ta så lång tid. Men det kan bli bra placerade pengar för dom som har sådana över.

    Jo, forskning är så väldigt viktigt, tycker jag. Och ju mer desto bättre, då det ökar chanserna för att det skall råkas snubbas över något oförutsett (antibiotika är ett sådant exempel).

    Trådstartaren

    Nu har boendestödet varit här. Natti Natti 🙂

    Ursäkta, sent svar. Har kommit igång här med att plocka ned en av de där docknings-stationerna.

    Natti Natti 🙂

    Trådstartaren

    Go Mörra? 🙂

    Jag kände mig som en riktigt gamling när Jag vaknade. Helt slut och helt borta i skallen. Men det är bra nu efter fyra och en halv kopp kaffe. 🙂

    Go Mörra 🙂

    Det där lät inte speciellt trevligt, liksom. Gott att det gav med sig sen, i alla fall.

    Trådstartaren

    Hur går det med dockningsstationen? Har du fått isär den?

    Jag sitter fortfarande här i morgonrock. Får klä på mig nu. Ööh 🙂

Visar 12 inlägg - 6,025 till 6,036 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.