Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 5,929 till 5,940 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Trådstartaren

    Windows hör till laptopen så det är en riktig licens du har. Och länken är till att tanka ner den senaste versionen av 10:an som dyker upp lite då och då. Jag håller koll på det då Jag har 10:an i den stora datorn. Bara att ha ett usb-minne på minst 8GB för att göra en ren installation när det behövs.

    Vad synd att du hade glömt wifi-kablarna då. Börja om fån början. Börja om på nytt. 🙂

    Jaha. Jag skall ta och spana närmare på sidan, lite framöver. Men jag tror att jag har senaste versionen, nu efter en hel del av uppdateringar. Det är “21H1”; är det senaste tro?

    Trådstartaren

    21H2 är den senaste till 10:an. Tryck på [Windowstangenten] och [R]. Skriv winver så ser du versionen på datorn.

    Medicinen verkar nu. Dags för sängen. Natti Natti 🙂

    Jo, jag upptäckte det när jag sen satt här och sökte på Google, att det är “21H2”. Det är dock en uppdatering som trilskas, och jag misstänker att den inte kommer att komma på plats denna gång heller. Och att det handlar om maskinvara som inte stödjs, eller något licens-strul. Nå, det återstår att se 🙂

    Natti Natti 🙂

    Trådstartaren

    Go Mörra? 🙂

    Hoppas du fick ordning på 10:an och att det fungerar som det ska?

    Sitter här med lite ångest och yrsel ännu. Har precis tagit min morgonmedicin. Jag känner mig som en dö sill. Men Jag måste upp. Ska hjälpa tanten ut med rullatorn om några timmar. Hinner duscha först. Kanske Jag känner mig bättre då?

    Go Mörra 🙂

    Nja, den där uppdateringen vill inte komma på plats, sägs det. Gjorde ännu ett försök så här på morronen. Ska söka på nätet med felkoden och se om det ger något.

    Jo, det gissar jag, att det blir bättre sen efter det att du fått duschat. Och sen tänka på annat i med den äldre kvinnan.

    Trådstartaren

    Jag har varit nere på stan en sväng. Tänkte att Jag skulle känna mig bättre efter det. Men Jag blev trött så fort Jag kom innanför dörren.

    Det var konstigt med uppdateringen. Egentligen är det ingen uppdatering utan en ny version av Windows 10. Det går lättast om man använder ett usb-minne på minst 8GB.

    Jag förstår. Och, det är inget vidare här heller.

    Nja, jag tror inte att det handlar om någon ny version, utan det är en “Valfri kvalitetsuppdatering” och benämnd “Kumulativ uppdatering för Windows 10 Version 21H1”. Det har dock inte blivit att jag kollat på nätet efter en lösning, ännu.

    Trådstartaren

    Ursäkta sent svar. Men Jag fick gå ner och hjälpa till att ta in rullatorn. Och så blev det kaffe och kaka. 🙂

    Ingen fara på taket. Är lite så där slags lamslagen här idag, så jag har inte så mycket att skriva om.

    Trådstartaren

    A, man blir lite borta ibland. Men det gör inget. 🙂

    Nu har Jag sett på nyheterna och kvällen har börjat. Kopierar en mapp på 10 timmar och 30 minuter. Den är nog färdig strax efter kl 20:00. Det låter som musik i mina öron. 🙂 Och så kommer boendestödet om någon timme.

    Nu ska Jag ta mig en cigg. 🙂

    Missförstå mig rätt 🙂 Men nu är det andra gången du nämner det, det där med ljudet av hårddiskaktivitet. Och jag måste bara få säga, att det där låter som en äkta dator-nörd 🙂 Alltså, i en väldigt positiv bemärkelse. Tänkte på det förra gången också, men vågade inte nämna det. Jag tycker också om ljudet, som en parentes.

Visar 12 inlägg - 5,929 till 5,940 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.