Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 5,149 till 5,160 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Trevligt chassi 🙂 Är det ett sådant du har köpt, tro?

    Trådstartaren

    Jag hittade reservdelarna här Länk Köpte en ny frontpanel. 🙂 Inte dåligt att en så gammal reservdel fanns att få tag i.

    Men vad bra, då vet Jag. Grön och svart ska det va. 🙂

    Jo, en sådan där liten sak som kan vara bra att veta. Och inte svårt alls. Det är egentligen bara att simulera chassits OnOff-knapp. Sen, för den delen, så kan man också fixa med en sådan bygel bara för att testa om ett nytt PSU man stött på startar upp eller inte.

    Du köpte en ny frontdel, säger du. Då är det kanske så att du redan har det där chassit hemma. Tyckte att jag kände igen överdelen på det, där i videon på YouTube. Och fick en liten känsla av att du hade visat mig en bild på detta tidigare. Var/är det så 🙂 …att du redan hade visat mig en bild, och att du redan har det där hemma?

    Trådstartaren

    Nä, det var det nyaste chassit på bilden Jag visade en gång. Det här chassit ska Jag hämta imorgon. 🙂 Och det ska bli häftigt när den nya frontpanelen kommer och den nya usb:n. Fast frakten från eu var dyrare än delarna. Men det blir snyggare med nytt där fram. Och så ska Jag fixa lite fläktar till den. Men det får bli senare det.

    Lägg märke till att det finns uttag för diskett-station på den. På den Jag visade bild på en gång har tre 5,25″ platser och två fläktar under. 🙂

    Jag ska se framöver om Jag får i hopa den gröna med den svarta via en knapp. Kan ju vara bra att ha 5v och 12v hemma. 🙂

    Då tror jag att jag förstår 🙂 Du har ett nästan likadant där hemma sedan tidigare, och det nya du köpt som var på videon hämtar du imorron (detta som också har två 3,5″-platser, förutom 5,25″-platserna).

    Jo, en sådan knapp är väl nästan att föredra. Då behöver man ju bara ha stoppat in starkströmskabeln i väggen, för att sen strömsätta det med knappen.

    Trådstartaren

    Det är nog bara själva mönstret på locken till 5,25″ platserna du kommer ihåg. Här är det chassit inklämt i ett hörn. Länk

    🙂

    Tackar 🙂 Det vill jag minnas att jag sett förut, på en bild du visat mig. Sen är ju frågan vad det var som jag kom ihåg, för detta var ju inte alls likt det i videon. Nåväl 🙂

    Trådstartaren

    Vad minnet kan spöka. 🙂

    Nu måste Jag sova. Natti Natti 🙂

    Jo 🙂

    Och jag skall snart ge mig iväg en sväng på cykeln, in till Ica.

    Natti Natti 🙂

    Go Mörra 🙂

    Hoppas du har sovit bra, och känner dig ok.

    Här blev det strax över en timme med sömn inatt. Har nyss ätit. Och tänkte lägga mig ett par timmar.

    Trådstartaren

    Go Mörra? 🙂

    Har du fixat cykeln ännu? Med drev och däck och allt vad det nu var?

    Vilken hangover Jag har. Det känns som om Jag hade druckit två flaskor whisky igår. Fick i mig mina fyra koppar kaffe och nu sitter Jag här med en c-vitamin brus. Kanske Jag blir av med bakruset snart? 🙂

    Trådstartaren

    Du hann visst att posta medan Jag skrev i min långsamma takt.

    Natti Natti 🙂

Visar 12 inlägg - 5,149 till 5,160 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.