Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 4,861 till 4,872 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Trådstartaren

    Nu har Jag Firefox här i Raspberryn också. 🙂

    Paketet med högtalarna kommer imorgon fick Jag se. Och det blir inte regn, så det går bra att gå ut då. Är trött sedan en allt för tidig morgon. Ska snart ta lite mediciner.

    Hemma igen, sedan ett litet tag.

    Fick med mig hem paketen (fyra mindre Gigabit-switchar, och ett gäng Cat6-kablar). Och fick handlat lite också. Skönt väder, för den delen, och skönt att slippa kylan.

    Förstår att du är trött; gissar att du lagt dig?

    Trådstartaren

    Mera godis till datorerna. 🙂

    Jag är så dum. Beställde ju högtalare och ljudkort. Men nu upptäckte Jag att det fanns ljud i skärmen och att det fungerar. Ljudet går via HDMI,n till skärmen. Jag skulle inte haft så bråttom att beställa.

    Natti Natti 🙂

    He he 🙂 Fast, en sådan sak som jag också hade lyckats med. Å andra sidan, ljudet i skärmen är förmodligen inte mycket att ha; högtalarna du beställde blir nog så mycket bättre, i alla fall.

    Natti Natti 🙂

    Trådstartaren

    Go Mörra? 🙂

    Mindre än en vecka till lön. Och här sitter Jag i mörkret och försöker minnas vad Jag höll på med igår. Jag kommer ihåg vem Jag är i alla fall. 🙂

    Gissar på att du får sova några timmar till?

    Go Mörra 🙂

    Har varit uppe ett litet tag. Och fått i mig kaffet. Har sovit ganska så mycket (eller rättare, tillbringat ganska så mycket tid i sängen). Men ändå, ganska så hängig och trött.

    Trådstartaren

    Men du piggnar snart till. 🙂

    Har varit nere och hämtat högtalarna. Och min Firefox har lagt av helt och hållet. Det går att öppna den men det går inte att surfa någonstans. Och processorn och fläkten rusar, så Jag får avsluta processen.

    Sitter här och äter nu. Sen tänkte jag lägga mig, igen.

    Trådstartaren

    Sov så gött. 🙂 Natti Natti 🙂

    Uppe igen, sedan ett litet tag. Det är inte så jättebra idag, precis.

    Gick det bra med de nya högtalarna, lät de ok?

    Trådstartaren

    Högtalarna ligger ute i köket ännu. Har inget uttag att koppla dom till ännu. Ljudkortet kommer imorgon kväll.

    Har ägnat dagen åt att duscha i morse. Sedan var Jag på stan och hämtade högtalarna. Hem och plockade bort Julstjärnan och granen plus lite Julbelysning. Fick köpa en lampa på stan. En sådan där kronljus-lampa som lyser som ett stearinljus. Den gamla var 40 år gammal och gick precis sönder. Det roliga var att Jag fick tag på en exakt likadan. Nu har Jag bara dukarna kvar att plocka bort och det får Jag ta imorgon. 🙂

    Så det känns dåligt? Hur är det?

    Det är egentligen inte så dåligt. Men en bra bit ifrån “jättebra”, liksom. Det som är mest idag är den där märkliga känslan av att känna sig så tom, eller rättare att vara allt för fylld av någon slags nedstämdhet. Går ikring här och plockar med lite smått. Men det är inte mycket till lust, och det är nästan lite så att jag inte vet vad jag håller på med. Har i alla fall fått packat upp switcharna jag hämtade ut igår, och plockat isär dem som inför rengöring och test.

    En sådan där lampa, som lös som ett stearinljus, en sådan vill jag minnas att jag också hade liggandes. En som också var såpass gammal, och som jag vill minnas hade suttit i någon slags lampa i mitt föräldrahem. Men som visade sig ha gått sönder. Konstigt att det nästan kan bli lite av en känsla av sorg när man sen slänger en sådan där gammal lampa. Häftigt i alla fall att du hittade en likadan.

Visar 12 inlägg - 4,861 till 4,872 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.