Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 2,605 till 2,616 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Trådstartaren

    Jag har blivit bjuden på pizza hos tanten under, ifall du undrar vart Jag är. Och datorn står kvar på köksbordet och väntar. Ska strax ta min andra dos medicin. Den är väldigt lätt att glömma. Nästan så att man skulle behöva ställa klockan.

    Uppe igen, sedan ett längre tag. Håller på här och smådonar.

    Skriver detta på en annan dator (en bärbar (huvuddatorn fixar med en backup)), och med läsaren Brave som jag börjat att testa för skoj skull. Ska se hur det går att fixa med detta inlägg med Brave (men det går förmodat bra).

    Trådstartaren

    Brave hade Jag inte hört talas om. Men den ser bra ut. Ska prova. 🙂

    Tillbaka på huvuddatorn 🙂

    Har haft lite problem med Firefox under senare tid, främst vid version nittio. Det har blivit klart mycket bättre sedan version nittiotvå, och jag antar att en del buggar har fixats till. Men när jag är på sidor som exempelvis Swedbank och Apoteket så går systemfläktarna igång här på datorn rejält, fortsatt, och jag tror mig förstå att datorn får jobba ganska så mycket med att bara kunna visa sidorna (mycket med grafik och minneshantering, skulle jag gissa). Det är vad jag förstår inget fel eller bugg i Firefox, utan bara min gamla dator som inte riktigt längre mäktar med. Och jag har börjat att kolla lite på andra läsare, som Brave; har dock ännu mer eller mindre bara installerat den, och gått igenom inställningarna, men den verkar än så länge vara ok. Har också sedan ett tag tillbaka börjat att testa Vivaldi, som jag också än så länge tycker verkar vara ok.

    Hårddisk nummer tre klarade sig också, förresten, med rapporterat hundra procent hälsa 🙂 Har påbörjat testandet för den fjärde, som än så länge också verkar vara helt frisk.

    Ska fortsätta här med backupandet.

    Trådstartaren

    Jag märker att fläkten snurrar snabbare på en del sidor med xp-datorn. Men Jag har inte märkt av det med laptopen och Windows 10. Har inte tänkt på det förrän nu när du nämner det.

    Lycka till med hårddiskarna. 🙂

    Tillbaka här på den bärbara datorn.

    Upptäckte just att smilisar inte visas här i Brave, av någon anledning. Men förmodligen har jag missat något när det gäller inställningarna. Såklart inget större problem, men en liten detalj.

    När jag uppdaterade till Firefox version nittio så blev det ganska så ofta stora svarta rutor här och var på sidorna jag besökte, som ibland täckte stora delar av fönstret. Och ibland gick det såpass illa att Firefox kraschade, om jag hade fyra eller fem hemsidor öppna. Men allt detta blev så småningom bra i och med version nittioett (vill jag minnas). Men, inte det här med att min gamla dator har börjat att jobba så hårt ett tag efter det att vissa sidor öppnas, det är fortsatt kvar med version nittiotvå. Fast, som sagt, det är väl min gamla dator är problemet. Men det är lite av ett måste nu att börja spana på andra läsare.

    Håller också på att få ” TwistedBrush Pro Studio ” från SharewareOnSale på plats på några datorer. Verkar vara ett ganska så trevligt grafik-fixar-program som kan vara bra att ha installerat någonstans.

    Trådstartaren

    Nu ska Jag snart ta min medicin. Datorn är ihopskruvad men står kvar på köksbordet. Fick damma av där datorn ska stå. Orkar inte koppla in den nu, för det är nog en del drivers som ska hämtas. Och det får Jag ta imorgon om Jag får tid över. Har tvättdag då också.

    Trådstartaren

    Vi skrev nästan samtidigt igen. 🙂

    Jo, det tar ofta ganska så mycket tid och lite av planerande när man skruvar och donar med datorn, jag vet. Gott det där dock, när man också får dammat och fixat till, i och med donandet 🙂

    Trådstartaren

    Ovanför grafikkortet sitter Sata-kortet och under Usb3 kortet. Bild Och framifrån Bild Får se om Jag har fått i hopa det rätt. 🙂

    Trådstartaren

    Jag är glömsk, men vilket os har på den där webbläsaren kraschar?

    Gissar på att du är på ICA och köper körv. 🙂

    Jag går och lägger mig nu. Natti Natti 🙂

    Jo, faktiskt 🙂 Jag hade plockat ihop det jag skruvade isär på cykeln, och tog mig in till Ica. Och, köpte körv (bland annat).

    Datorn där Firefox kraschade var/är “Windows 7 Ultimate Sp1”; inte lätt att komma ihåg, det hade jag också glömt.

    Ska kolla på dina bilder snart. Tack så mycket, förresten.

    Natti Natti 🙂

Visar 12 inlägg - 2,605 till 2,616 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.