Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 2,533 till 2,544 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Trådstartaren

    God Morgon? 🙂

    Det gick inte att svara här igår kväll (som vanligt) Jag har druckit mitt morgonkaffe och tagit min medicin. Fick se att det skulle regna imorgon, så Jag får åka ner och köpa frukostar nu i stället, innan någon vaknar.

    Hoppas hårddiskarna kommer fram nu. 🙂

    God Morgon 🙂 Har varit uppe en halvtimme, och nyss satt mig här med kaffet.

    Jo, det ser ut som ett ordentligt regnande imorron, där på väderkartan.

    Ja, och att de kommer fram hela, och är fungerande 🙂

    Trådstartaren

    Det tar en stund att åka ner till stan och handla. Men nu ska det nog bli lugn och ro, får Jag hoppas.

    Ööh. 🙂

    Ööh 🙂

    Jo, hoppas. Och en stund i soffan nu kanske, å slappa lite.

    Har nyss ätit här, och skall lägga mig ett par timmar. Sen skall jag cykla in till det större samhället och hämta ut hårddiskarna som kommit (och fem stycken MO-diskar (“Magneto Optical”)), och sen handla lite inne på Ica.

    Trådstartaren

    Så bra. 🙂 Då har du något att skruva med sedan. Hoppas du hittar något gött på ICA.

    Sådärja, hemma igen, sedan ett litet tag. Det blev inget gött handlat, bara sådant där vanligt och vardagligt (som ris, majs, och schampo, mm). Men, jag köpte också en sprayburk 556, och det luktar i alla fall gott 🙂

    Trådstartaren

    Testar du diskarna nu? 🙂

    Nej, det blir nog inte förrän imorron som jag kopplar in en av diskarna. Men jag har nyss packat upp dem (och de fem nya MO-diskarna, som jag köpte från en annan säljare), och det var i alla fall hyggligt packat.

    Trådstartaren

    Har du testat att köra program som “Recuva” på någon disk? Det kan vara roligt att se vad det har varit på disken innan.

    Jodå, jag har ett gäng sådana program installerade, och det har hänt att jag spanat. Dock, det var mer förr i tiden, då jag kollade främst om det gick att ta till vara något program. Men det var så sällan det fanns något som gick att ta till vara på, och som dessutom var av intresse. Så det har inte blivit av något alls under senare år, med detta. Sen fick jag också en ganska så stark otrevlig känsla av att liksom inkräkta på andras privata liv, denna känsla som jag långt ifrån gillade. Det har då istället genom åren blivit att jag raderat hårddiskarna som man bör göra, så att inget kan återskapas. Och känt att jag gjort dessa personer en tjänst, istället. Däremot blir det lite då och då att jag låter “EaseUS Partition Master Professional” söka igenom en ny och okänd hårddisk som jag så småningom skall testa vidare. Och om det visas några partitioner med NTFS i sökresultatet så låter jag EaseUS återställa dessa. Sen låter jag “Nirsoft ProduKey” kolla igenom partitionen med ett innehållande Windows, för att se om det går att ta vara på något licensnummer. Sen raderar jag disken ordentligt (med “EastTec Eraser”).

    Trådstartaren

    Man vet aldrig vad man kan hitta. Men nycklar kan ju vara bra att ha. 🙂

    Jag vet inte varför Jag är så trött helt plötsligt. Men Jag får gå och lägga mig tidigt ikväll. Blir så skakig i kroppen på morgnarna så Jag kan inte ligga kvar. Måste bara upp. I morgon har Jag inget för mig, så Jag hoppas att Jag får sova en stund då.

    Kom på att det är höstdagjämningen idag. Ljuset på kvällen är ju borta, utan att man tänker på det.

    Precis. Önskar att det fanns lite mer förståelse hos många, som inte förstår att det inte bara räcker med att radera dokument med mera.

    Har just gått över de fyra nya hårddiskarna här, med alkohol på toapapper och pensel. Och de är i ett mycket fint skick, vilket känns ganska så lovande. Håller på här nu och fixar med en ny disk-kopia på disk-testar-datorn (efter det att jag uppdaterat Avast). Så det blir nog att jag börjar att koppla in en av dem ganska så snart, för att göra ett första koll.

    Jo, inte konstigt att du blir trött, när det är så på mornarna, och såpass tidigt.

Visar 12 inlägg - 2,533 till 2,544 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.