Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 1,525 till 1,536 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Jo 🙂 Fast, det kommer jag faktiskt inte ihåg att jag gjorde, blandade i oljan i bensinen. Men det måste jag ju har gjort, en massa gånger. Kommer heller inte ihåg att jag tankade. Men det är lite som vanligt, en massa hål när det gäller minnet från de yngre åren. Jag kommer dock ihåg en hundratjugofemma jag hade (en “Yamaha XT”, offroad-modell), som skar på motorvägen för att jag hade glömt att koppla in en oljeslang. Och det borde väl då ha varit slangen från en separat oljebehållare, för tvåtakten. Sen, för mig blev det inte så mycket av trimmande av mopparna, vad jag minns. Men jag drevade och jackade kolven, för en av mopparna (en Zündapp), det minns jag i alla fall.

    Trådstartaren

    Jag gjorde en massa småaffärer med mopederna. Köpte en Compact för 50 spänn. Sålde en Puch Florida för en limpa cigg. Och så hade Jag mopederna inlåsta i källaren på nätterna, så man fick ha dom i fred.

    Kommer ihåg när Jag fick en hylsnyckelsats i julklapp av Morsan. Fan vad glad Jag blev. 🙂

    Kul att läsa 🙂 Ja, det var en del andra tider mot nu, vad jag förstår. När det inte var så väldigt mycket snack om pengar, utan mer av just byten. Jag kommer ihåg en gång då jag bytte till mig en Anazon mot en dubbelsäng 🙂

    Jo, det förstår jag, att du blev glad. Så mycket lättare det blev att meka då. Jag hade turen att ha en Pappa som hade en massa verktyg i garaget.

    Trådstartaren

    A, just det. Jag bytte bort en gammal Opel Kadett mot en tv och en ljusslinga (Julros). 🙂

    Ja, precis så 🙂

    Såg att jag hade stavat fel på Amazon, förut, vilket är lite strunt samma. Men det slog mig sen att det där hade jag nog skrivit om förut, när jag skrev om den där Amazonen som läckte in vatten. Nå, lite strunt samma det med, egentligen 🙂

    Trådstartaren

    Det är inte så lätt att komma ihåg vad man har skrivit om, med alla dessa inlägg. 🙂

    Väntar på boendestödet nu.

    Nä 🙂 Speciellt inte om man är så glömsk som jag är.

    Ganska så bra att boendestödet kommer så här lite senare, antar jag. Då blir det kanske också lite senare som du kommer isäng, och chansen att det blir en bättre natt blir lite större?

    Trådstartaren

    Se det som ett tidigt försök att återanpassa sig till normaltiden. 🙂

    Nä, men det tar flera timmar innan Jag somnar. Måste ligga länge för att kroppen ska bli trött och hamna i sömnläge. Är Jag uppe länge, blir det senare sömn.

    Fick en sådan där god snus av boendestödet igen. Vi letade upp den på nätet. Men om Jag ska börja snusa, får Jag dricka morgonkaffet först. Det kan bli lite ovant.

    Jag förstår. Å sen slog det mig att boendestödet förmodligen inte stannar så speciellt länge, så att det i så fall inte hade spelat någon roll hur som helst. Nå, jag är lite extra ointelligent vid tillfället 🙂

    Ja, det kan jag tänka mig, att det blir lite ovant. Men kanske att det kan bli ganska så gott och bra, också.

    Antar att du tagit dina mediciner ganska nyss. Och jag önskar dig en God Natt.

    Trådstartaren

    Dom brukar vara här en kvart på kvällen. Men vissa stannar längre. Idag hade vi en hel halvtimme.

    Nu ska Jag gå och lägga mig och lyssna på “konspirationer” God Natt. 🙂

    Trådstartaren

    Jag vaknade för tidigt. Timmarna försvinner i rask takt. Är helt borta i skallen. Glömde bort vilken telefon Jag hade. Men Jag vaknar nog snart till.

    God Morgon? 🙂 Ööh 🙂

    God Morgon 🙂

    Har också varit uppe ett par timmar redan. Är ganska så ansatt av obehag, om man säger. Och jag ber lite om ursäkt, för min slags tråkighet, och för lite märkligt formulerade meningar/ordföljder. Tankeverksamheten är en del ifrån vad den borde, liksom.

Visar 12 inlägg - 1,525 till 1,536 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.