Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 1,513 till 1,524 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Trådstartaren

    Nu ska Jag dra ner på stan och posta brevet. Och tvätta när Jag kommer hem. Fast det gör ju maskinerna. Vad svalt och gött det verkar vara ute nu. Har du också det mulet?

    Jo, här är ganska så mulet. Men också lite smått uppluckrat här och var.

    Själv skall jag äta här, strax. Och sen lägga mig.

    Trådstartaren

    Köpte två frimärken, 24kr och en triss 30kr. Och så vann Jag 60kr. Så Jag gick plus. 🙂 Är hemma nu. Springer ner till tvättstugan om vartannat nu under eftermiddagen.

    Blev du färdig med kabeldragningen?

    Ja, så bra 🙂 Och sextio kronor är ändå ganska så mycket, egentligen.

    Nja, den är nästan klar, den där kabeldragningen. Höll på här till och från igår med att sätta upp sådana där monteringsplattor med dubbelhäftande tejp i taket, att hänga upp kabeln i buntband i. Men det var nästan lite som förgjort. Så svårt jag hade att få till det i en rak linje (den där ful-dragningen som blev på ett ställe, tvärs över taket istället för längs med kanterna, då kabeln annars inte hade räckt), fastän jag mätte och höll på, och jag fick göra om ett par gånger. Har fortsatt här idag med att få upp monteringsplattor både i taket och på lite andra ställen. Och kabeln är på plats. Har dock inte dragit åt buntbanden ännu, då jag skall testa först om kabeln är ok. Men det är så mycket av känslor och tankar som spökar inuti, som igår och idag. Och jag har så svårt att koncentrera mig. Satt här exempelvis igår och spanade på SvtPlay (allt för länge dessutom (men jag hade så svårt att förta mig något annat)). Och jag spanade bland annat på någon form av deckare. Men jag förstod nästan ingenting av handlingen. Så märkligt det där är, när det är.

    Trådstartaren

    Det där med att ha svårt att koncentrera sig, vet Jag precis hur det känns. Det går inte att se film eller någonting, när det är så. Men hoppas kabeln är ok.

    Nu hänger tvätten på tork och tumlaren går för fullt. Sen är det bara att bädda och vika tvätt. Men det går fort som fan. Jag orkar inte stryka och hålla på. 🙂

    Jo, det verkar vara ok, med kabeln. Gjorde just en synkronisering av mina “filer och mappar”.

    Nä, det förstår jag.

    Tror jag ska ta och ge mig ut på cykeln, ett tag. Det känns nästan lite som ett måste.

    Trådstartaren

    Lycka till på cykelturen. 🙂

    Tack 🙂

    Hemma igen. Det kändes inget bra att cykla ikring. Det var också lite för soligt. Så jag cyklade bort till ica och handlade lite, och köpte glass. Ska äta glassen strax, vilket livar upp lite. Sen spana lite på SvtPlay. Sen skall jag försöka få fokuserat på något här hemma, och få något gjort.

    Fick konstigt nog slängt det där batteriet, du vet. Och det blev då lite som vanligt efter det tredje försöket. Glömde dock av det då jag cyklade förbi den första stationen, men på den andra gick det bra.

    Sen cyklade jag förbi en sådan där gamma moppe (vad det nu var för en, men typ “Crescent Compact”). Och det var trevligt att känna den där speciella avgaslukten.

    Hur går det för dig, och med tvättandet?

    Trådstartaren

    Jag ska ner och hämta den torkade tvätten nu.

    Jag fick en sådan där Crescent Compact av Morsan när Jag var 14. Det var min första moped. Hon hade köpt den billigt av en törstig alkis. Jag åkte fast för skjutsning dagen då Jag fyllde 15. En 50 lapp i böter blev det. He he. 🙂

    Jo, he he 🙂 Det väcker gamla minnen. Så blev det för mig också när jag kände den där speciella avgaslukten. Egentligen ganska så trevliga gamla minnen.

    Trådstartaren

    Så, nu är det nybäddat och klart med tvätten.

    Oljeblandat ja. Man kunde se kvaliteten på bensinen på olika mackar. Om den var blå, så var den bra, tyckte man. Vette fan vad det var för olja i den bruna bensinen? Och så skulle man trimma. 🙂

Visar 12 inlägg - 1,513 till 1,524 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.