Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 1,333 till 1,344 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Trådstartaren

    Är det skrivbordet igen? 🙂 Som du flyttar på?

    Och en cigg på det. 🙂

    Ja 🙂 Fast egentligen är det tre stycken skrivbord. En hurts och en trähylla. Fem datorer. Och ett halvhöjds-rack, med tre servrar i. Och, ett gäng andra attiraljer, och en massa kablage. Och allt detta för en väska som jag skulle flytta från hallen 🙂 Fast, den där väskan är det bil-attiraljer i, som egentligen skall vara i bilen. Men det är lite dumt att ha sådant som lätt kan tas med om någon får för sig att ge sig på den nu sedan länge avställda bilen där nere på parkeringen. Och sen tänkte jag ta upp ännu ett gäng med grejer från bilen, för att lägga i väskor och liksom stuva undan, som lite på obestämd framtid. Och, då blev det bästa stället under ett av skrivborden där i storarummet. Detta skrivbord som står mot en vägg, och som är fastskruvat i hurtsen och trähyllan för att bli mer stabilt. Men då var det också mer eller mindre tvunget att flytta ut bordet en bit från väggen, så att det fortsatt blev bra med plats för benen när jag väl sen sitter där. Och allt annat var också tvunget att flyttas ut en bit, då det mer eller mindre hänger ihop. Sen, skulle allt i våg igen, med underlägg under alla ben, då golven här inte är så plana som de förmodligen en gång var, speciellt inte närmre väggarna. Pust 🙂

    Trådstartaren

    Jösses vad mycket grejor du har. 🙂 Hur får du plats?

    Ja, det är ojämna golv här med. Jag brukar vika och klippa skrivarpapper till sådant. Och hyllorna är fastskruvade i väggen.

    Jodå, jag får plats 🙂 Fast, jag är ganska så bra på att fixa så att mycket saker tar mindre plats. Sen är det också liksom på bekostnad av annat som skulle kunna vara bra att ha. Här finns exempelvis ingen soffa.

    Precis, klippa till och vika skrivarpapper. Och masonit-bitar. Dock, det blir aldrig att jag borrar i väggarna, för att sätta fast något. Men det är mest för att jag flyttar ikring här i lägenheten så ofta, och väggarna skulle i så fall bli fulla med hål 🙂

    Sitter här och äter nu, och är strax färdig. Sen skall jag lägga mig, ett par timmar.

    Trådstartaren

    Jag har bara ett skrivbord och det står i hörnet bakom soffan. Som är en hörnsoffa i skinn som är väldigt bekväm. Och så har Jag en byrå och en hylla i andra hörnet bakom soffan. Det är bara den hyllan, plus dom hyllorna i hallen, som är fastskruvade.

    Och Jag funderar på att bygga mig ett nytt skrivbord, som är mer anpassat för mina grejor. Men det har Jag nog skrivit innan. Det får bli “femårsplanen” 🙂

    Jo, jag kommer ihåg dina planer om ett nytt skrivbord. Känner också igen det där behovet så väl, att behöva anpassa för nytt och annat som tillkommit.

    Trådstartaren

    Har du redan sovit färdigt? Åt precis tårta till middag. 🙂 Men inte blir man mätt på det. Jag tänkte Jag skulle ta bussen ner på stan en sväng, så Jag hade inte tid med att laga mat.

    Det kom en tjej från boendestödet. Hon sa nästan inte ett ljud. Vi bara satt här nästan tysta. Och stick, tänkte Jag bara för mig själv. Det är jobbigt när det kommer sådana där konstiga typer.

    Jo, det blev inte så länge idag, som jag sov.

    Ja, det förstår jag. Tycker det är lite konstigt det där, egentligen. Den tjejen var ju inte så mycket till “boendestöd”. Men det är kanske svårt att få tag på personer som är helt till fullo lämpade. Det kanske till och med är så illa att de ganska så ofta få sänka kraven rejält, för att få tillräcklig bemanning. Det verkar ju nästan lite så, tycker jag. Sen är ju frågan om där är så mycket av just krav, vid en anställning.

    Tårta till middag, varför inte 🙂 Kom du iväg med bussen något?

    Trådstartaren

    Det är sommarvikarier.

    Nu har Jag vart på stan. Väntar på att fiskgratängen ska svalna. 🙂 Det räckte inte med tårta.

    Jag förstår, en sommarvikarie. Men ändå, det borde tänkas lite mer på vilka de släpper iväg.

    Det låter bra, och gott 🙂

    Trådstartaren

    Jag köpte en triss och vann 60 kr. 🙂 Och så hade Jag en 50 lapp för enkäterna.

    Grattis 🙂

Visar 12 inlägg - 1,333 till 1,344 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.