Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 1,249 till 1,260 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Ja 🙂 Och, tänk va, en gammal speldosa. Det var inte precis väntat, liksom 🙂 Har nyss fått fixat till underdelen, med smärgelduk och putsmedel, efter det att jag fått fixat till inbucklingen. Och det blev faktiskt ganska så bra. Och, det är nästan så att det inte längre syns att där varit en skada. Men, nu får jag fixa till alla andra koppar-delar så att de får samma nyans, och inte den mörknad som koppar får efter ett längre tag. Sen är frågan om det är något större värde i denna gamla attiralj. Spanar ibland på Tradera efter liknande saker som jag har, som varit Mamma’s och Pappas’s. Och hittar, fast egentligen finare. Men sen är det inte ofta som jag ser att det läggs något bud, lite så där konstigt nog.

    Sen, en sådan där sak som man kanske skall hålla för sig själv 🙂 Men, förut, när jag höll på med att spreja 556, så slog det mig återigen hur jag tyckte att det luktade gott. Eller rättare sagt, det luktar trevligt på något vis 🙂 Kan du också känna så, att 556 luktar trevligt? Och, även diesel luktar trevligt, tycker jag. Konstig typ man är 🙂

    Nu skall jag snart börja med att fixa maten (korv och potatis). Vad ska du äta idag?

    Trådstartaren

    Jag har inte vaknat ännu. 😀

    Inte bara du som är konstig. Jag kan tycka att nylagd asfalt luktar gött.

    Inte kommit till middagen ännu. Men Jag kanske kan steka mig lite pyttipanna.

    Uppe igen.

    Ska fortsätta att smådona här, med lite diverse.

    Hur går det för dig?

    Trådstartaren

    Ööh. 🙂

    Nu har Jag äntligen orkat duscha. Ingen middag ännu. Sitter här och torkar.

    Ööh 🙂

    Gött att du fick duschat.

    Trådstartaren

    Fy fan va slapp Jag är idag. Sitter här i morgonrocken ännu. Bara några timmar innan boendestödet kommer och då får Jag vara klar. 🙂

    Annars brukar Jag alltid vara ute tidigt på morgonen och handla, slänga sopor och sådant. Det är under dom senaste veckorna Jag har blivit så här slapp.

    Kanske är det det här med denna värmen som är nu, och denna sommaren, att det är något i detta som gör att man sover sämre. Fastän man kanske tror att man sovit bra. Och ökar den där tröttheten, såpass att den blir ganska så hemsk. Kanske också i kombination av att man har blivit lite äldre. Kan det vara en sådan enkel sak tro, och att det blir så mycket bättre om ett tag när värmen lägger sig. Vad tror du?

    Trådstartaren

    Ja, det blir nog bättre utan den här värmen och oljudet från ac,n. Det skulle bli regn och svalka i veckan som kommer, enligt väderkartorna.

    Ja just det, du har AC’n igång också. Jo, va gött sen när regnet kommer 🙂

    Trådstartaren

    Ja, det ska bli gött. 🙂

    Angående att diesel luktar gött. Kommer att tänka på sådana tillfällen när man har varit nära nylackade båtar. Det brukar luktar tjära, diesel och lack. 🙂

    Ja, jag håller med dig 🙂 Och även det du nämnde med nylagd asfalt.

    Hoppas det går/gick bra med boendestödet idag.

    Tänkte jag skulle ge mig ut att puttra lite på cykeln, och handla lite också. Utifall du undrar vart jag tog vägen.

Visar 12 inlägg - 1,249 till 1,260 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.