Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 1,237 till 1,248 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Tackar som frågar!

    Det är inte speciellt mycket fysiskt, dock. Förutom magen, främst. Det är mer den där känslan inuti, den är så tung liksom. Sen ett gäng så märkligt återkommande tankar, “Hur gick det här till!?”, “Vart tog alla vägen?”, “Vad tusan är det frågan om!”, och “Ska det fortsätta att vara så här!?”. Som att jag inte riktigt fattar. Vilket jag i och för sig gör, men ändå inte. Det är en sådan konstig känsla av någon slags overklighet. Önskar så att jag kunde skärpa mig, rycka upp mig, hjälpa mig. Men det är som om jag saknar den förmågan. Eller att acceptera läget. Men det känns också nästan omöjligt. Tusan, det är som om jag står mitt i en hinderbana med allt för höga stängsel runt om och med bara en in och utgång, och hindren har kommit att bli allt för svåra och höga. Kommer liksom inte fram eller tillbaka.

    Hur känner du dig (men känn inte efter om du inte känner för det, som vi har talat om förut)?

    Trådstartaren

    Vilken bra beskrivning. Tyvärr finns det inte så mycket att göra åt dom där psykiska problemen (Vet Jag av egen erfarenhet) mer än att lugna sig med mediciner. Som det verkar för dig just nu, är det bara att vänta. Det finns inte mycket mer att göra. Och om du kontaktar psykakuten så här på en Fredag-kväll, vet Jag inte om du får någon hjälp, eller om dom ens har öppet. Jag vet inte var eller vem man ska ringa där du bor. Finns “Mobila teamet” där du bor? Jag önskar Jag kunde vara till någon bättre hjälp.

    Jo, jag tror du har rätt. Det är liksom bara att vänta. Och precis som du säger, psykakuten, nja. Möjligtvis då “Mobila teamet”, som jag ägnat någon tanke åt då och då. Men det är frågan om de ens finns här, eller att de kommer ända hit. Jag har liksom inte forskat på det. Men, nja, där också, vad ska de kunna göra. Då är det mer hjälpen inom sig själv man skall hitta, hur man nu gör det. Men kanske och förhoppningsvis kommer jag på det.

    Ska ge mig ut på cykeln ett tag.

    Trådstartaren

    Det skadar inte att ringa Mobila teamet. Du kanske får dig ett telefonsamtal eller så kommer dom på besök. Bättre än inget.

    Jo, du har rätt. Ska fundera på det. Men det är just den där otäcka känslan av att det inte finns någon hjälp att få, som spökar. Och den där otäcka känslan av besvikelse, när man upptäcker att det var så som man trodde; en sådan där känsla som man kunde vara utan, och som egentligen bara spär på känslan av hopplöshet. Men, “Mobila teamet” är ju inget jag har försökt, så kanske.

    Trådstartaren

    Det är deras jobb att vara ute på kvällarna. Själv har Jag inte behövt dom i och med att Jag har boendestöd. Kanske boendestöd hade varit något för dig med?

    Hemma igen.

    Ja, kanske. Har faktiskt funderat lite på det där med “boendestöd”, som du har, men nja. Men, jag ska nog ta mig en funderare till.

    Ska snart sätta mig och spana på StvPlay. Sen, så småningom, skall jag försöka att småplocka med lite diverse. Blir nog en del sent inatt med (har liksom sådan liten lust att ligga där i sängen med alla tankar härjandes).

    Trådstartaren

    Jag har sovit väldigt länge. Tittade mig i spegeln och fick se ett fårat ansikte. Läpparna var tjocka av uttorkning. Helt borta. Det såg ut som om Jag var dö. Men nu är Jag uppe och ska äta frukost.

    Är det fortsatt dåligt? God Morgon förresten. 🙂

    God Morgon 🙂

    Själv lade jag mig strax efter tre inatt. Och somnade ganska så snart, vilket var skönt. Sen har det också varit ganska så sammanhängande. Fast några timmar till, så här på morronen av sömn, hade nog varit bra. Å andra sidan, så blir det lite mindre av trötthet sen när jag väl kommer upp, när jag inte sover så länge. Nåväl 🙂

    Nä, läget blev så mycket bättre nu när du skrev 🙂

    Vad ska du göra idag? Är det på gång några av dina elektronik-projekt, framöver?

    Trådstartaren

    Måste vila lite till. Bara några minuter, tills energin når ut i kroppen. Fick precis i mig frukosten.

    Ja, Jag har lite kretskort att löda ihop. Det ligger på köksbordet och väntar. Får lägga allt i en snygg hög innan städfirman kommer. Får säga till dom att städa överallt, men inte köksbordet. Håller på med lite olika saker samtidigt. Har inte haft råd att göra färdigt en sak i taget, för det är saker som måste beställas.

    🙂

    Själv håller jag på med något lite udda 🙂 Har sparat på lite smått av Mamma’s och Pappa’s saker, som jag tänkt att det kanske kan vara lite smått med värde i. Och har nyligen tagit tag i en förmodat sextiotals-attiralj. Det är vad jag förstår en slags flaska att ha sprit i, och med en liten speldosa i botten. Och när man lyfter på denna slags flaska så ska speldosan dra igång. Men speldosan hade slutat att ljuda, och där var en inbuckling i en slags burk av koppar den är/var i. Så jag har tagit isär denna flaska, denna lite märkliga konstruktion med koppar-detaljer och tjockare koppar-trådar. Håller nu fått rätat ut den där inbucklingen hyggligt, men måste snygga till ytan så att den blir fin igen. Speldosan, som egentligen var det viktigaste, fick jag faktiskt igång igen med 556 som jag sprejade på lite i omgångar. Sen, ska jag bara få ihop den igen, detta lite smått av pussel 🙂

    Hoppas det gick bra att vila. Och hoppas att du piggnar/piggnat till.

    Trådstartaren

    Vad roligt att du fick igång speldosan. 🙂 När Jag var barn hade min syster en klocka med speldosa. Det var så irriterande tjötigt att höra på den hela tiden, så Jag gömde den högst upp i ett skåp. Sen hittade Jag den igen efter flera år och syrran fick tillbaks den. 🙂 Hoppas du får i hopa alla delar.

    Jag behöver duscha, men Jag kan inte stå på benen ännu. Och klockan är snart kvart över tolv. 🙂

Visar 12 inlägg - 1,237 till 1,248 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.