Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 10,033 till 10,044 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Nä, precis, jag ska inte vara där och pilla 🙂 . Har i alla fall återställt det lilla jag donade med, och fått satt tillbaka kåpan över proppskåpet, som inför att någon förmodat snart kommer.

    Gjorde nyss ett inköp av ett sprit-kök, då insåg jag att jag bara måste ha någon form av storm- eller sprit-kök, om jag vill kunna fixa med mat vid ett kortare eller längre strömavbrott. Eller om spisen pajar. Har dock inte tänkt på detta förut, konstigt nog, men dessa tankar kom efter det att spisen inte fungerade som den skulle efter strömavbrottet igår. Det blev då att jag letade lite här och var på Nätet, och hittade till slut ett kök som var vad jag behövde ( det inköpta sprit-köket ). Det blev änna lite dyrt, men ett litet måste. Men, det verkade vara så här priserna låg. Å andra sidan, så fanns det också betydligt dyrare set här och var. Hittade dock ett på Amazon som var runt hundrafemtio, men då fick man nog räkna med att det var lite av skräp. Så, då var det bättre att lägga lite mer pengar. Sen måste jag fixa ett par flaskor röd-sprit att ha ståendes, men de finns på Ica vill jag minnas.

    Trådstartaren

    Tänk på brandrisken. Och så får du ju prova om det går att använda innan krisen kommer 🙂 Jag tror det finns 5 liters dunkar.

    Jag sitter här och fryser. Känner att Jag behöver vila en halvtimme.

    Jo, precis. Och jo, det måste jag göra.

    Vila skönt.

    Trådstartaren

    Vad tiden går när man är trött. Det ska bli gött att sova snart.

    Fick du ordning på elen? 🙂

    Trådstartaren

    Nu ska Jag sova ikapp natten som var. Hoppas på att få sova i tolv timmar. Natti Natti 🙂

    Jo, jag fick ordning på elen, ganska så nyligen. Skriver mer om det imorron.

    Hoppas du redan har somnat, och sover gott. Natti Natti 🙂

    Go Mörra 🙂

    Har suttit här ett litet tag, och piggnat till lite. Lade mig ovanligt tidigt igår, vid halv-elva. Och har sovit ganska så mycket.

    Gissar att du varit uppe ett tag?

    Trådstartaren

    Go Mörra 🙂

    Jag vaknade när det började ljusna ute. Har nog sovit mina tolv timmar gott och väl. Och det känns bra.

    Var det felkopplat? 🙂

    Gott att höra att du fick sovit 🙂

    Jo, förmodligen var det så, felkopplat. Och det visade sig att brötandet i svalen nere på undervåningen var ett par som höll på att byta el-mätarna till de olika lägenheterna. Så, strömavbrottet hade ett samband, om man säger.

    Trådstartaren

    Då hade dom kopplat fel igår då? Men så bra att det fixade sig till slut 🙂

     

    Var här under hela dagen i ett läge av väntan, under gårdagen, efter min felanmälan i förrgår. Men då ingen hade dykt upp vid fyra-tiden så blev det att jag gav mig iväg till på cykeln för att handla lite inne på Ica. Sen då jag varit hemma ungefär en kvart så ringde det då klockan var kvart över fem, och det visade sig vara en snubbe som läst min felanmälan och sade att han skulle komma om cirka en halvtimme. Det tog dock över en timme innan snubben kom, som spanade snabbt på proppskåpet och konstaterade att det såg bra ut. Sen gick han ned till el-mätarna i källaren, för att sen strax därefter komma upp igen och säga att det såg bra ut även där. Han sade då också att de gamla el-mätarna där nere på undervåningen i svalen hade bytts ut under gårdagen, och det var då allt det bröte jag hörde. Och det var då dessa snubbar som bröt strömmen. Men dumt nog, och som sig borde, var det ingen notis eller förvarning om detta skulle ske. Nå, snubben från en lokal firma som hyresvärden anlitar kontaktade sen någon på Vattenfall som förhoppningsvis skulle komma innan klockan åtta. Sen då klockan var halv-åtta kom det då någon och knackade på, som strax innan varit nere i källaren och kollat på den nya el-mätaren. Och denna snubbe hade då bara skruvat åt en av de tre propparna, sade han. Men det var förmodligen inte själva problemet, då snubben som var här först så småningom ringde upp mig igen för att kolla läget och han sade då bland annat att det var lite konstigt då han ju hade kollat just propparna. Vilket jag också hade gjort, då jag var nere under dagen en sväng till skåpet på undervåningen i svalen för att känna och kolla lite snabbt på de tre propparna som verkade sitta och vara som de skulle. Nåväl, jag fick i alla fall tillbaka strömmen på alla de ställen som saknades här uppe i lägenheten.

    Trådstartaren

    Vad beroende man är av strömmen egentligen. Ingenting fungerar utan. Funderar också på ett spritkök. Men det är inget Jag har råd med ännu. Och så tänker Jag lite på om man måste gå ut för att använda det?

Visar 12 inlägg - 10,033 till 10,044 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.