Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 3,349 till 3,360 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Jo, förstår. Och allt bärande.

    Trådstartaren

    Ööh 🙂 Vad ska vi hitta på för jävelskap idag? Hur gick det med ljudkortet?

    Ööh 🙂

    Jodå, jag fick ihop ljudkortet under gårdagen. Och fick fixat med en universaltransformator, då den gamla var kass. Hade ett gäng transformatorer sparade på 9V, men ingen hade tillräcklig strömstyrka (1,3A). Gissade på att mittenstiftet skulle vara plus, och fick sen strömsatt ljudkortet som verkade starta upp som det skulle. Har fått fixat hem drivrutiner, som jag så småningom skall få på plats på en test-dator. Men först tänkte jag försöka få “Steinberg Cubase LE 4” på plats, som jag hittade i form av en ISO-fil, då det sägs i dokumentationen att “Cubase LE 4” skall vara på plats innan drivrutinerna. Tänkte jag skulle bränna denna ISO-fil på en DVD-RW, men det har visat sig att de DVD-RW jag har haft liggandes har blivit helt obrukbara; men jag vill minnas att de har bråkat tidigare, dessa skivor. Och här jag nu då suttit med att testa gamla DVD-RW-skivor här och var på diverse läsare, istället för att komma vidare med ljudkortet. Sen, om och när jag får Cubase på plats, så skall det säkert bråkas med ett licensnummer, som jag inte har eller kanske kommer att hitta. Och jag gissar att jag får nöja mig med att få drivrutinerna för kortet på plats, för att sen leta efter ett annat ljud-fixar-program. Tackar som frågar 🙂

    Ska snart fixa med mat här. Och sen lägga mig (är ganska så trött, blev inte så mycket med sömn inatt).

    Trådstartaren

    Jag har märkt att RW-skivor inte vill bli raderade med olika program. Alltså om man bränner med Nero och vill radera samma skiva med Aschampoo så händer det att det inte fungerar. Det verkar som skivorna vill hålla sig till samma brännarprogram på något vis. Har haft det problemet många gånger.

    Uppe igen.

    Tack för att du nämner det. Så kan vet mycket väl vara, med RW-skorna. Ska ta och kolla med den dator där jag vill minnas att jag började att använda de där DVD-RW-skivorna för ett längre tag sedan, innan jag hivar dem.

    Ska börja att göra mig i ordning för att ge mig iväg på cykeln och hämta det externa USB-HD-kabinettet som har kommit, och handla lite.

    Trådstartaren

    Ännu mera paket? 🙂

    Lycka till på cykelturen. Jag sitter här med små spel till XP.

    Hemma igen, sedan ett litet tag.

    Jo, det där IDE-disk-kabinettet som jag nämnde så där lite i förbifarten häromdagen 🙂

    Ja, de här cykelturerna, som tar längre och längre tid. Och i de mer lite brantare backarna har jag fått börja att leda cykeln. Måste, måste, få bytt dreven och kedjan, och däcken, snart.

    Schyst att du sitter där och donar med sådana där mindre spel. Gissar att det är ett ganska så bra tidsfördriv, när man väl kommer in i det och hittar något som passar. Och det är ju i så fall rätt så värdefullt.

    Trådstartaren

    Jag spelar inte så mycket, men det är roligt att få det att fungera. 🙂 Ska ge mig på systemfilerna någon dag och byta ut bilder och ikoner med Resource Hacker. Har en gammal version som passar till XP.

    Jo, det förstår jag. Och jag känner igen den där lite slags nöjda känslan när det fungerar.

    Trådstartaren

    Jag hittade en spelkontroll som passar XP. En Logitech Wingman Rumblepad (stavning) Som är beställd. Så kan Jag spela Doom igen. 🙂 Vad barnslig Jag är i bland 🙂

    Trådstartaren

    Medicinen verkar. Jag går och lägger mig. Natti Natti 🙂

    Jo, men, så bra 🙂 …att du hittad en spelkontroll. Sen, “barnslig”, som att det skulle vara något dåligt (som det så ofta nämns/skrivs här och var). Är inte det egentligen något bra, att kunna vara.

Visar 12 inlägg - 3,349 till 3,360 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.