Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 2,557 till 2,568 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Nej, inget skruvande idag. Det är mer att jag försöker förbereda för att komma igång. Har för några dagar sedan lagt ut masonitskivor på golvet i storarummet, och ställt upp ställningen (att hänga upp cykeln i). Och lite annat sådant småfix, under gårdagen. Och, idag var jag då ner till källarskrubben och tog reda på det lilla jag sparat på genom åren med gamla och nya cykeldelar, för att ta upp hit till lägenheten; sådant som kan vara bra att ha till hands utifall jag klantar mig framöver. Men sen när jag väl fått allt på plats, så blir det hivande av gamla allt för slitna växel-drev med mera.

    Jo, jag vet så väl, det där med att det inte är någon speciell fart på en.

    Trådstartaren

    Jag råkade logga in på apoteket och fick se att Jag hade ett nytt recept. Så Jag skyndade mig ner för att hämta ut det pga att busskortet går ut idag och så går högkostnadsskyddet ut om några dagar, så det var bäst att hämta ut medan det var gratis.

    Något fick Jag gjort i alla fall. Köpte med mig ett paket bullar hem. 🙂

    Ja men visst, så bra. Och gott med bullar 🙂

    Har hållt på här med att gå igenom en del gammalt till cykeln, och lite som vanligt ger det ena det andra. Och, så jag önskade att jag hade en verkstadslokal att vara i 🙂

    Ska ta och ge mig iväg en sväng in till Ica på cykeln.

    Trådstartaren

    Har ni inget cykelrum där man kan stå och greja? Här i källaren händer det att dom lackar moped-delar. Och skruvar cyklar gör dom för fullt. Det ligger en del vrak där nere som vaktmästaren får plocka bort. Dom brukar städa upp någon gång per år. Då får folk sätta lappar på det som inte ska slängas.

    Lycka till på ICA. 🙂

    Hemma igen, sedan ett tag. Det tar sin tid nu att cykla, när växlarna är som de är (riktigt dåliga nu).

    Nej, det finns inget cykelrum här längre. Där det var ett för ett par år sedan är det nu vad jag förstår värme-enheter för fastigheten (med fyra stycken stora kylfläktar strax utanför). Å andra sidan, så har jag en del svårt för sådana gemensamma utrymmen, när det blir andra som kanske kommer och går. Skulle kunna stå där nere där det är källarskrubbar. Men, det där springet som blir för min del för att hämta verktyg och annat jag glömt, och att lite större doningar tar sin lilla tid nu för tiden, så är det ändå bäst att jag håller mig här uppe i lägenheten.

    Trådstartaren

    God Morgon? 🙂

    Fredag och Jag har boendestöd två gånger idag. Satt ute i rökrummet och drack kaffe och tog mig en cigg och blev snuvig. Det är svalt ute på morgnarna nu. Och nu sitter Jag här med hjärtattack. Men det går nog snart över. Medicinen har Jag tagit.

    God Morgon 🙂

    Otäckt det där med ditt hjärta. Är det bättre nu?

    Trådstartaren

    Det är bara lite ångest. Men det blir bättre efter frukosten, tror Jag.

    Försökte att göra ett inlägg här förut, men det gick inte.

    Hoppas att det är bättre nu med hjärtat och ångesten (men det misstänker jag, att det är).

    Har hållt på här och tagit hand om diverse cykel-attiraljer, och förberett lite mer. Ska strax äta, och sen lägga mig ett par timmar.

    Trådstartaren

    Nä, det går inte att göra inlägg ibland.

    Hej moderatorn. Kanske du kan fixa med forumet, så det går att göra inlägg?

     

    Ho ho, Moderatorn, är du där 🙂

    Trådstartaren

    Ingen moderator här. Vi kan hitta på vad för bus som helst. 🙂

Visar 12 inlägg - 2,557 till 2,568 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.