Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 2,413 till 2,424 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Trådstartaren

    Nu blev Jag bjuden på elvakaffe hos tanten under. 🙂

    Nja, jag tar en halv Sertralin strax innan jag lägger mig. Skulle egentligen behöva gå upp betydligt i styrka. Men det går liksom inte ihop, då jag blir så torr främst i ögonen. Och det där med att jag blir så torr i ögonen förvärrar ganska så mycket min redan dåliga syn. Vilket redan är ett ganska så stort problem med de här sedan länge allt för svaga glasögonen jag har. Och att kunna sitta här framför datorn och dona, det är nästan lite av livsviktigt som läget överlag är. Men sen också den där känslan av att bli såpass slags avtrubbad som jag blir av den där tabletten, det är heller inget bra, när jag sedan tidigare är ganska så begränsad i huvudet. Egentligen skulle jag behöva sluta med denna halva Sertralin. Men jag fortsätter att ta den, då den som det är nu i alla fall verkar ta lite av udden när det är som värst inuti. Sen kanske det finns andra tabletter, med kanske mindre biverkningar, och som överlag kanske hade varit rent av bra för min del. Men vem skall hjälpa mig med det. Det här med psykvård finns ju liksom inte.

    Ursäkta att det tar sådan tid mellan inläggen (är så svårt att tänka och koncentrera, och fokusera). Och ursäkta för allt det här tråkiga pladdret.

    Trådstartaren

    Du kanske skulle ha haft en annan tablett, som du inte blir torr i ögonen av. Eller någon medicin mot torra ögon. Som Jag fattar, har du för lite av medicinen. Kan inte vara någon höjdare att jämt må dåligt så fort man vaknar. Har du sagt till läkaren om dina torra ögon?

    Själv brukar Jag oftast bli sjuk vid fyra tiden på eftermiddagen. Det är bara ibland Jag vaknar med ångest.

     

    Jo, en annan slags tablett hade nog varit bra. Och jo, det vill jag minnas att jag sade till AT-läkaren där på vårdcentralen om alla biverkningar. Nä, precis, den här ganska så konstanta känslan av för mycket inuti, är inget vidare. Och så väldigt frustrerande med den här känslan av att liksom sitta fast.

    Har nyss ätit här. Och tänkte lägga mig ett par timmar.

    Uppe igen, sedan ett litet tag. Ger mig ut på cykeln en mindre sväng.

    Trådstartaren

    Jag blev bjuden på pizza igen. Jag äter ihjäl mig snart. 🙂 Och kaffe och kaka på det. Men nu är Jag hemma igen. Boendestödet kommer en andra gång senare ikväll.

    Hemma igen. Sitter här med kaffe.

    Glädjande att höra det där, med den äldre kvinnan. Och hur hon uppskattar dig.

    Trådstartaren

    Jag var ute i god tid. För sedan kom det fullt med utryckningsfordon med blåljusen på. Alla sorters blåljus. Så Jag får hålla mig hemma. Det är ju Fredag och då kan det hända saker här.

    Vet inte om jag förstår riktigt det där med att du var ute i god tid.

    Trådstartaren

    Jag var ute innan dagens händelser började. 🙂

    Jaha, jag tänkte att det kanske var så att det var du som var ute och hämtade pizzorna, som kvinnan beställt, precis innan det drog igång med alla blåljus.

    Trådstartaren

    Precis. 🙂 När dom skjuter tittar man inte ut. Man får hålla sig långt ner i soffan.

Visar 12 inlägg - 2,413 till 2,424 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.