Hem > Forum > Varmprat > Passar Jag in här?

Passar Jag in här?

Visar 12 inlägg - 1,273 till 1,284 (av 11,288 totalt)
11,287
  • Trådstartaren

    God Morgon när du vaknar. Väck mig när Jag blir hungrig. 🙂

    Jag hade mitt första sommarjobb i en affär när Jag bara var 13 år. Jag hade hand om mjölken och det som skulle stå i kylrummet. Det kom en lastbil varje morgon, som Jag mötte upp på utsidan. Så fick Jag rulla in mjölkvagnarna. Brukade ställa dricka där inne också, så den blev riktigt kall. Lönen var 200 kr i veckan. Det var en Vivo-butik.

    Kommer ihåg när det fanns en butikskedja som hette Favör. Och så var det EPA och Domus/Konsum och några till. Faför hade sådana där vit och orange plastpåsar. Morsan hade kredit i en sådan butik. Och så hände det att Jag fick hämta varorna, även öl. Så ibland gick Jag dit och skrev upp öl till mig själv. Det dröjde flera år innan Morsan märkte något. 🙂

    Det var roligt att läsa 🙂 Gamla minnen, liksom.

    Trådstartaren

    God Morgon 🙂

    Ska du ut med cykeln och köpa glass? Hur gick det med speldosan?

    God Morgon 🙂

    Jo, det blir det nog lite senare, om några timmar, att jag cyklar iväg och köper glass. Hade egentligen tänkt att låta bli idag, lite med tanke på kostnaden. Å andra sidan, det blir inte så jättemycket dyrare än om jag äter något annat. Allting kostar ju, som man sätter i sig. Men det är det där att det lättar upp lite när jag väl kommer hem igen. Och glass är gott 🙂

    Speldosan kom jag inte så mycket längre med. Den ligger lite som på hyllan. Fast just den där kommer jag nog att få ihop ganska så snart i alla fall. Men det är det där med förmågan att ta tag i saker, som är så låg ibland (du vet). Speciellt också när det här ljudet/vibrationerna och tjutet i öronen är allt för påtagliga. Och ibland är det som om jag bara “tappar konceptet”, till slut när det håller på för länge. Men snart så, så är den nog i hopsatt igen 🙂

    Trådstartaren

    Jag har glass och fruktcocktail hemma, som Jag ska slänga i mig. 🙂

    Jag vet hur det är när sakerna blir liggande. Glöm inte hur den ska sitta ihop bara. Jag har en hel hög som väntar. Nu när värmen försvinner kanske orken kommer tillbaka. Ööh tänker Jag bara.

    Det låter gott 🙂 Ska nog spana efter någon sådan där “fruktcocktail”, sen.

    Ja, det där går också ganska så fort, att glömma av hur saker och ting satt ihop, tycker jag. Det är ofta så för mig att jag står där som ett fån och försöker klura ur hur det var, även fast det inte har gått speciellt lång tid efter det att jag tagit isär något. Men när det gäller elektriska attiraljer och dess interna strömkablage hit och dit, så brukar jag i alla fall ta ett par bilder innan jag kopplar loss dem, lite som för säkerhets skull. Och det är faktiskt ofta som jag får spana på de bilderna, sen när jag sätter ihop attiraljen igen.

    Trådstartaren

    Bilder ja. Det händer att Jag tar bilder på saker för att komma ihåg när Jag städar. Ibland vill Jag ha en viss ordning och så kanske städfirman kommer och flyttar på sakerna.

    När man löder nya kretskort tycker Jag också att det luktar gött. 🙂

    Jaha, du tar bilder så också. Det är nog inget jag minns att jag gjort. Men jag tror jag förstår. Och det beror väl också på vad det är som man fortsatt vill ha ordning på (som exempelvis alla dina filmer i dina hyllor, och alla dina elektronik-projekt). Men, alltså, så där skulle jag också mycket väl kunna göra. Tycker heller inte om när något inte ligger där det borde, och när jag liksom inte förstår varför.

    Jo, jag håller med dig där med. Det där tänker jag varje gång jag löder, att det faktiskt luktar ganska så trevligt. Men samtidigt tänker jag att det där ska jag nog inte suga i mig för mycket av, den där röken, och jag brukar hålla andan så gott det går. Men det blir en trevlig lukt i rummet sen, tycker jag 🙂

    Trådstartaren

    Det ska va extra mycket bly i lödtennet och så ska man ta djupa andetag. 🙂 🙂 Och en glass på det.

    Man får använda kameran till något, så städbilder är alltid bra att ha. Annars kanske man går omkring och funderar på hur man hade det. Jag håller fortfarande på att spanar efter systemkameror. Att titta kostar inget. Men vilket pris det är på en del av dom. Nästan som att köpa sig en hyfsad bil.

    Jag förstår, he he 🙂

    Precis, att titta kostar inget. Men det är värdefullt att kolla. Och man får en litet bättre uppfattning av vad man är ute efter och behöver, ju mer man spanar runt. Och, rätt var det är så kanske det dyker upp en chans.

    Har nyligen kommit hem här igen, efter att ha varit inne på Ica. Spanade på en sådan där fruktcocktail, förresten. Men det var väldigt vad det har sprungit iväg i pris, så det blev ingen. Där inne på Ica kostar den tjugosex kronor, en sådan liten burk. Gissar att du köper dina burkar så mycket billigare.

    Trådstartaren

    God Morgon? 🙂

    Inte så mycket billigare. En fruktcocktail kostar 23,90:- på Willys. Men ibland får man unna sig. 🙂

    Somnade med ac:n på inatt. Jag har inte hört någonting. Det är som om öronen stänger av sig när man sover. Det är gött att sitta med kaffet tidigt på morgonen innan värmen kommer och innan någon vaknar. Det är så tyst och lugnt. Och idag har inte fåglarna fört något oljud heller.

    God Morgon 🙂

    Nä, det var ingen större skillnad. Fast, som du säger, ibland får man unna sig. Absolut. Märkliga priser dock, tycker jag, hälften hade varit mer skälig.

    Ja, det är lite konstigt, en sådan sak, med att öronen liksom stänger av sig. Som med ac:n du glömde stänga av inatt. Kanske att det kan handla lite om att det där ljudet är ett ljud som kroppen nu mer eller mindre har vant sig vid, och som också är förknippat med att man blir hjälpt av det.

    Också lite konstigt det där som du nämner om fåglarna. Kan det vara så att de känt/känner av att det är regn på gång, och kanske åska, och dragit iväg till områden där de känner av högtryck.

Visar 12 inlägg - 1,273 till 1,284 (av 11,288 totalt)
11,287

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.