Skapade svar

Visar 12 inlägg - 1,309 till 1,320 (av 5,637 totalt)
0
  • som svar på: Passar Jag in här?

    Ja vet, jag tänker också så ibland, att jag inte är riktigt klok 🙂

    Fick förresten testat de fyra tidigare badade fläktarna som nu har legat på tork under ett par dagar. Och de verkade fungera som de skulle. De var också så där härligt tysta. Fina fläktar detta 🙂

    som svar på: Passar Jag in här?

    Nä, faktiskt inte 🙂 , inget sedan ungefär en vecka tillbaka, och ingen budgivning på gång heller. Men, det är liksom bara en tidsfråga 🙂 . Och jo, det är så här med, jag kan inte låta bli att spana. Fast jag har satt en gräns på 1030kr och bara Begagnat där i sök-alternativen, så en del missar jag. Men det är också lite av ett måste att försöka filtrera bort en del, främst när det är sådant där nytt slags småkrams som det ibland är en del av och som inte är mycket av intresse. Och allt för dyra prylar som jag ändå inte kan köpa.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Jadu, det är inte klokt som det kan bli, med alla dessa jäddra maskiner. Och så har du den där jäddra tutan också. Jag hade också blivit en del trött, liksom. Gott att det är lugnt nu, i alla fall. Och gott att du inte känner dig så trött, fastän du varit uppe sedan fem.

    Nä, jag har faktiskt hållt mig hemma hela dagen idag 🙂 . Har fått duschat, och småplockat med lite diverse.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Ja tusan, det förstår jag. Så hade jag nog också fått gjort.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Ja, jag kan nästan förställa mig hur det låter. Och de där ljuden kommer man inte så värst ifrån var man än är i lägenheten, speciellt inte de lågfrekventa från de där kraftiga diesel-motorerna.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Ja, det var en väldig tur att du valde fast elpris under tre år, i dessa tider. Själv har jag valt fast elpris under ett år, och den totala elräkningen brukar ligga på runt fyra hundra kronor i månaden. Tecknade det senaste avtalet för cirka fem månader sedan, så i Maj nästa år lär det bli andra bullar.

    Det låter väldigt gott med soppa och ost-smörgåsar 🙂 . Här blev det nyss falukorv i bitar med pasta och majs.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Det där med röda vinbär låter inte så lockande 🙂 , jag är liksom inte få förtjust i det där syrliga. Men jag tror att när hon som kan det där med att baka, så var säkert kakorna görgoda.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Jo. Och egentligen kan jag inte vara där i storarummet; mest med tanke på att sitta med någon dator och dona (blir liksom smått tokig till slut). Dessutom har det ju borrats ett hål (cirka en decimeter i diameter) i väggen som vetter ned mot gatan för ventilation av radon vilket inte går att stänga till, och ljudet från trafiken tar sig nästan obehindrat in. Nåväl 🙂

    som svar på: Passar Jag in här?

    Fy tusan. Och såpass. Jag trodde nog att det skulle vara mildare, när det är så nära husen.

    Här är faktiskt också ett större gäng marodörer igång, sedan ett par veckor tillbaka. Fast det är nere vid den större riksvägen som går här igenom (uppskattat cirka tvåhundra meter härifrån). Den har sedan en del år tillbaka blivit breddad till fyra körfält och fått en del nya dragningar, men just där jag bor har den förblivit i två körfält. Och på denna lilla sträcka är det två stycken infarter till områdena här ikring, varav den större som de nu har spärrat av för att förmodat bygga ett mot (förmodat på grund av att det oftast är ett större problem att komma ut på leden för bilar med mera, och lite av en trafik-fara). Trafiken har då dirigerats om till enbart den mindre avfarten, vars väg går alldeles nedanför huset och mitt storarum. Fast, väg är inte rätt ord, det är mer av en gata. Och där är en del av vägbulor och farthinder. Denna mindre avfart som är en bit här ifrån, och som mest var till för att komma till en kombinerad grill och mack som låg precis vid riksvägen. Denna grill och mack som revs för ett par år sedan. Och när den revs så blev det mycket mindre av bilar som körde förbi här när de sen skulle vidare till villaområdena här bakom husen där jag bor. Och det var väldigt skönt att slippa detta. Men nu är det då återigen trafik här utanför, fast bra mycket värre då det bara är den där mindre avfarten som är tillgänglig. Och det har dessutom blivit mer av villor och bostäder, vilket också innebär mer trafik. Jäddra marodörer 🙂

    som svar på: Passar Jag in här?

    Go Mörra 🙂

    Klockan fem, det är allt för tidigt det.

    Jo, det blev att jag låg ganska så länge idag. Och jo, vid tillfället är nog läget mer som en P3’a 🙂

    Ja, det där är ett litet elände när det är en massa marodörer i närheten; med tanke på att det inte är några tankar på hänsyn till de som bor just där i närheten. Men, det där när de spränger, då blir det väl att de förvarnar ett tag med en tuta i alla fall. Har det blivit några sprängningar?

    som svar på: Passar Jag in här?

    Ja, precis, man får änna överväga lite. Och nejdå, det är inga konstiga tankar.

    Natti Natti 🙂

    som svar på: Passar Jag in här?

    Tackar 🙂 , kul att se. Och jo, jag tror jag förstår den där känslan med att det tar emot att öppna denna som nu är tjugo år gammal. Och kanske att du också tänker lite på värdet, om den öppnas. Men jag hade nog vägt över och öppnat, och tänkt att jag hellre skulle vilja testa om det gick att få installerat programmet.

Visar 12 inlägg - 1,309 till 1,320 (av 5,637 totalt)
0