Skapade svar

Visar 9 inlägg - 5,629 till 5,637 (av 5,637 totalt)
0
  • som svar på: Till alla oavsett

    ja nu är det nära 12 slaget , GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA !!!

    Gott Nytt År !!

    som svar på: Till alla oavsett

    Vill önska er alla ett riktigt gott nytt år! Kram 🙂

    Tack så mycket! Gott Nytt År, till dig också !!

    som svar på: Till alla oavsett

    lever ännu , men va en mycket kall och jobbig natt här , har lyckats tina 5 liter vatten av nysnön som kom under natten , samt lagat lite mat och ätit , skönt med varm mat i magen och det smakade bra , nu frusen och ligger nedbäddad i sovsäcken , för att få upp värmen igen , de på mind linjen ringde 112 i går även en andra gång , men då fick de svaret att sjukvården inte kan hjälpa mej mer , och de skickade ingen annan ambulans , så bra att mind medarbetarna får se hur detta samhälle fungerar IRL , jag lider ju inte av psykiska problem eller missbruk av nått , så lite värk och yrsel får man lära sej leva med , typ så resonerar sjukvården i detta tyvärr , jag är en jävla kämpe fast jag borde kastat in handduken för länge sedan nu , nej jag kommer inte dö av smärtan jag lider av , men den påverkar hjärtat rejält och jag känner av just hjärtat tydligt när jag har mycket värk , sedan det med kylan ute nu , det är den som kommer avsluta allt , behövs bara en natt med -16-18 grader så är allt över , jag klarar inte den kylan här , förra vintern sov jag i -4 grader några nätter , nu i vinter har jag haft -7-11 grader , helt vidrigt och mycket skrämmande fast jag inte är lättskrämd . skriver detta till alla som läser och bryr sej om mitt öde , ni ska ha STORT TACK och det betyder en hel del när jag har mina riktigt dåliga dagar , MVH micke

    Tack, själv, för att du tog dig igenom natten!

    Hoppas också att du fortsätter att skriva, här i tråden.

    som svar på: Till alla oavsett

    lättar lite på trycket här i dag , mår verkligen inte bra i dag , tappat hoppet helt tyvärr , ger upp !!!!!! orkar inte mer . . . tyvärr .

    Hej!

    Skrev ett inlägg här i tråden under gårdagen. Men det skulle godkännas först av moderatorn, sades det. Och det fortsatt idag. Skrev då och undrade om det var okey att jag flikade in här ibland, här i tråden, fästän jag är äldre (58år).

    Fast, nu när jag får se detta ditt inlägg, så ville jag inte vänta på att mitt förra inlägg skulle godkännas längre. Då det kändes långt ifrån bra att läsa det. Och jag “flikar in” ändå.

    Dock, dumt nog har jag inget att komma med. Förutom att jag bryr mig. Och lider med dig i den mån jag förstår din situation. Önskar också att du hänger kvar!

    som svar på: Jävla hopplöshet

    Instämmer…

    som svar på: Behöver råd, hjälp.

    Tack så mycket själv, återigen!

    Det är lite olyckligt det där, att tycka att man inte förtjänar bättre. Det blir ju nästan lite som att man signalerar till andra att det är ok att bli trampad på, och allt för många har förmågan att nappa på det. Men absolut att du “förtjänar bättre”, att bli behandlad med respekt, och heller inte bli tagen för given, tycker jag i alla fall. Jag tycker också att ingen är mer värd än någon annan. Dock, tyvärr är det ju ganska så långt ifrån så i vårt samhälle, med hierarkier i stort sätt överallt. Och kanske är det så det måste vara, för att samhället skall fungera. Men alltså, försök att tänka/öva på att respektera dig själv. Och en liten början på vägen kanske kan vara att börja vara lite snäll mot dig själv. Att inte se ned på dig själv, så mycket. Sen, för den delen, att bli lättad över att ditt ex förmodligen är mindre ledsen nu när han börjat dejta igen, det tycker jag tyder på ett mycket fint personlighetsdrag hos dig. Och jag tycker att du kan ge dig själv en hel del av kredit för detta.

    Roligt att läsa att du städade, handlade, och fixade med lite julpynt. Och roligt att läsa att det inte smärtade så mycket som du hade trott, med tanke på ditt ex.

    Hoppas att du också får en bra kväll, och helg.

    som svar på: Behöver råd, hjälp.

    Jag ser framför mig hur du är en av de få personer som fixar och donar, tar ansvar och håller i ordning, och är mycket duktig i det du gör, där inne på lagret. Jag ser också (i och med det du skriver, ovan och tidigare) hur chefen (och andra) inte värdesätter dig som de borde. Snarare tvärt om, de tar dig för given, och du blir lite utnyttjad. Egentligen är de inte värda dig!

    Otäckt också att läsa om dina försök att fixa möten, med chefen och AF. Och dina försök att tala med chefen enskilt. Och hur detta inte faller i speciellt god jord. Egentligen är de inte värda dig, som sagt, där på ditt jobb.

    Fast vad jag förstår, i och med allt du skriver, så tror jag att jobbet där på lagret är bäst att hålla fast vid just nu, som läget är. Mycket då också med tanke på alla dessa försök du gör med “vården”.

    Å andra sidan, så är det ju heller inte direkt hållbart, där inne på lagret. Så jag undrar vad du tror om att hålla en litet mindre profil. Att ta något eller några små steg tillbaka. Att liksom blunda för vissa saker du upptäcker, och vill styra upp. Att släppa på mindre allvarliga saker. Och spara den energin till dig själv istället. Det behöver inte vara något stort, till att börja med. Men testa gärna hur det är och känns att ta ett litet steg tillbaka. Dock, det får ju inte ge dig ångest, och det får ju heller inte bli så att någon beskyller dig för något. Då är det för stora steg. Och det kommer såklart att slå tillbaka mot dig. Men som sagt, små steg, släppa på småsaker och mindre allvarliga fadäser som andra gör och som du upptäcker, och spara den energin till dig själv. Liksom att öva dig, för att bli bättre och bättre på det. Undrar om inte detta kommer att öka din självkänsla till det bättre, och lätta på trycket inuti, vad tiden lider. Sen, det märkliga, och lite otäcka, är också att ju mer man visar integritet, och inte låter sig utnyttjas, desto mindre blir man tagen för given och får mer av respekt.

    som svar på: Panik…….

    Tack så mycket själv!

    Det var glädjande att läsa att du kom iväg till jobbet. Hoppades på det.

    som svar på: Panik…….

    Vet egentligen inte vad jag ska skriva. Och jag är så myket äldre än dig. Men…

    Satt här just och fick se dina senaste inlägg/trådar. Och det var skönt att läsa att du inte fixade det där med tåget, om du missförstår mig rätt.

    Är här på Mind ganska så ofta och spanar läget, och har läst det mesta du har skrivit. Känner, och tror mig förstå en del, hur jobbigt du har det. Och hur du kämpar.

    Önskar jag kunde lindra!

Visar 9 inlägg - 5,629 till 5,637 (av 5,637 totalt)
0