Skapade svar

Visar 12 inlägg - 1,297 till 1,308 (av 5,637 totalt)
0
  • som svar på: Passar Jag in här?

    Jo, böset är väl borta nu, vad jag kan se 🙂 . Men jag ser en liten avvikelse igen, i mitten i fjärde raden, men det är förmodligen inget.

    Hoppas det blir en god natt. Hörs imorron. Natti Natti 🙂

    som svar på: Passar Jag in här?

    Ja, precis, det är bättre att ta det imorron när det är ljusare och efter du sovit. Och nej, hoppas verkligen inte det, att pengarna visar sig vara bortkastade. Men jag tror inte det. Sen om det skulle visa sig vara en skada, så kan det gå att fixa till ett sådant där kontaktstift; jag har en i5-650 som jag gjort så med, med en liten nål som jag böjde i ändan så att jag kunde dra i stiften lite för att räta upp dem (under förstoringsglas då förstås), och denna dator har det inte varit några problem med sedan.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Jo, en liten synål var en bra idé att pilla lite med. Håller tummarna att det som är kvar sen går att blåsa bort, och att det inte är någon skada. Och tack tack 🙂 , men jag tror att du hade sett det förr eller senare. För min del går det lite som på automatik att ögonen styrs till sådana ställen, och det blir att jag står under den där lampan här hemma med ett förstoringsglas i och spanar ganska så noga. Det är liksom sådant där som kan vara källan till sådana där märkliga problem sen när det bråkar med datorn man nyss byggt ihop, men som är så svårt att se och fatta i efterhand.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Jo, det där är lite märkligt på sitt sätt, att man får med så mycket damm och annan skit när man köper (själv tycker jag det är lite av en självklarhet att ta bort sådant, innan man säljer).

    Precis, det är lite svårt att se. Men jag tycker att det lutar en del åt skräp. Och, kanske att det rent av går att blåsa bort.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Det var bra att du kollade. Och jo, hoppas att det bara är skräp (tycker mig se att det ser ut som lite papper). Kanske att du skulle kunna använda en liten pincett och ett förstoringsglas.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Också hemma igen, sedan ett litet tag. Det blev en ganska så lång tur idag, som också var en del tungsint. Fick i alla fall handlat lite, till slut.

    Tackar så mycket för bilden 🙂 . Fint moderkort, det där. Dock, jag såg nästan med en gång en liten avvikelse i en av de övre raderna (i förhållande till bildens överkant) av kontaktstiften i processor-sockeln. Är det bara något bös, eller är det lite skadat där? Eller, är det bara jag som ser fel?

    som svar på: Passar Jag in här?

    Tack tack 🙂 . Jodå, jag tror faktiskt att det blir ganska så snart; det är änna lite sug efter att få kollat på det där med “TrueNAS CORE” (operativet, du vet). Har idag också kommit igång att testa den femte av de sex SAS-diskarna.

    Är precis i startgropen här att ge mig iväg en sväng på cykeln. Tänkte få handlat lite också.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Ja, och gött att få hem moderkortet.

    Jo, det där känner jag igen, att flytta runt och stuva om. Fixade förresten med en bild på det framtida NAS-bygget , och så här har det stått ganska så länge nu.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Jodå, gott att ligga länge 🙂

    Låter förmodligen lite dumt, men jag har inte riktigt koll på det. Du förstår, jag glömmer så väldigt fort, och det då även fast jag varit där i den lilla högen med grejer till NAS-bygget och spanat flera gånger (allteftersom jag lagt till). Men jag vill minnas att jag har fixat med det mesta. Det som saknas är främst ett kontroller-kort och SAS-kablage, vet jag. Men jag har kort och kablage liggandes i en låda, och där är jag nästan säker på att där finns ett lämpligt. Och de tilltänkta SAS-diskarna har jag fortfarande två kvar att testa (av de sex jag nyligen köpte). Det är dock så mycket annat som egentligen är före att fixas med, och jag tror att det kommer att ta lång tid innan jag kommer igång med ihopsättandet.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Go Mörra 🙂

    Ja, det gjorde du rätt i, som tog en sömntablett.

    Själv lade jag mig vid tolv-tiden. Var sen uppe en mindre sväng vid halv-sex, men somnade om efter ett tag för att sen ligga ända till halv-tio.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Ja, det där med vattenkylning hade varit kul att spana på någon gång.

    Hörs imorron. Natti Natti 🙂

    som svar på: Passar Jag in här?

    Jo, fina 🙂 . Och dessa köpte jag för 60kr, 45kr, 35kr, och 45kr (från Sellpy, där på Tradera). Har en massa fläktar liggandes, men de allra flesta har jag plockat från gamla avvecklade servrar och är sådana som låter väldigt mycket. Så dessa jag nu fick hem är jag mycket tacksam för 🙂 , då jag ju kan få till ett par sådana där härligt tysta datorer (förhoppningsvisa och framtida NAS’en, exempelvis).

Visar 12 inlägg - 1,297 till 1,308 (av 5,637 totalt)
0