Skapade svar

Visar 12 inlägg - 1,321 till 1,332 (av 5,637 totalt)
0
  • som svar på: Passar Jag in här?

    Ja det kan jag tänka mig att det blir hutlöst dyrt att få hit en skiva från USA, och det blir nästan inte att tänka på. Men så gott att du hittade den där nya inplastade skivan, via Tradera; hoppas verkligen att HP inte är lika knussliga som Fujitsu.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Det är änna lite så här med, det där med att känna sig frusen och tung, fastän det inte är speciellt kallt.

    Det låter bra med Photoshop, där på XP-datorn 🙂 . Hur gick det förresten, fick du tag på “Microsoft Picture it” (vill jag minnas att det hette, detta program som du så gärna ville ha igen)?

    som svar på: Passar Jag in här?

    Det låter inget vidare, och jag förstår att du känner dig jobbig. Hoppas det lättar sen när du tar dina kvälls-mediciner.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Gott att höra av dig 🙂 , blev lite orolig.

    Nä, de blev inte så långt idag. Stack iväg ut vid ett-tiden och var hemma igen vid fyra. Sen blev det lite av småplock här hemma. Och sen lite fix med “filer och mappar”.

    Hur gick det för dig, med besöket till huset?

    som svar på: Passar Jag in här?

    Jo, vi hörs sen 🙂 . Och ja, det tror jag att det blir, en sväng på cykeln.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Tack så mycket 🙂 , mycket snällt av dig detta.

    Det låter bra, att ni kommer iväg till huset.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Tackar så jättemycket 🙂 . Och jo, det är ett “NVIDIA GeForce Go 7900 GS” på 256MB som jag vill ha.

    Spanade förresten nyss också efter hela “Dell inspiron 9400” där på eBay, och det dök faktiskt upp många fler än vad jag hade förväntat mig. Spanade dock inte speciellt mycket i sökresultatet, främst då prislägena var en del åt skogen. Men många såg också ut att vara rejält använda och sunkiga. Denna som är nu på Tradera, i sin tur, den ser ut att vara i ett väldigt bra skick. Och, det är då också svensk layout på tangentbordet (vilket egentligen spelar mindre roll då jag ju har ett externt tangentbord, men är att föredra).

    som svar på: Passar Jag in här?

    Nä, det är änna lite otäcka priser när det gäller frakten, när det är i USA. Och jo, jag får hålla koll på eBay om det dyker upp något kort som blir billigare, under tiden auktionen är aktiv där på Tradera. Fast, jag gissar att det inte kommer att göra det, att det dyker upp något mer där på eBay så här hyggligt i närtid; det är nog lite för gamla datorer det här nu för tiden, och det mesta när de gäller dessa är nog sedan länge återvunna (i återvinningen).

    som svar på: Passar Jag in här?

    Jo, jag förstår 🙂

    Jaha, det är sådär skakigt. Och jo, hoppas att det ger sig efter att du ätit.

    Satt förresten här igår och spanade på eBay efter det där grafik-kortet jag behövde, och det fanns två stycken. De var då bägge i USA, men prisläget var lite för högt; fixade med en skärmdump på sökresultatet . Dock, och mycket konstigt nog, så dök det upp en 9400 till försäljning på Tradera under gårdagen, och med uttryckligen det grafik-kort jag behöver. Och som sagt mycket konstigt liksom, då det annars är väldigt sällan det dyker upp dessa gamla bärbara. Det dök visserligen upp en för några månader sedan, men den var för dyr med tanke på att den var otestad och säljaren var en mindre seriös sådan. Han hade heller inte svar på mina frågor. Så den släppte jag. Annars har det inte varit några på många år, vad jag minns. Någon 9300 visserligen, men det är den tidigare modellen och som bara kan inhysa 2GB i RAM (9400 kan ta 4GB, vilket ju gör en stor skillnad). Så, denna 9400 som ligger ute nu till försäljning där på Tradera måste jag mer eller mindre för köpt. Men det är ett utgångspris på femhundra kronor och frakten är runt hundralappen, och jag tror att det kommer att budas på den av andra. Så det blir dyrt i så fall, tror jag. Nå, det återstår att se 🙂

    som svar på: Passar Jag in här?

    Go Mörra 🙂

    He he, en P4:a 🙂 , men det är inte så dumt ändå om det är en på 3GHz. Själv känner jag mig som en 8088:a 🙂

    Jodå, det har blivit ganska så bra med sovandet inatt. Men läget är det lite sådär med, tackar som frågar.

    Såg förresten ditt sista inlägg först nu här idag, om att mössen gick för 237kr. Det trodde jag inte, jag trodde inte att någon skulle buda. Å andra sidan, så var det väl mest för att jag kände att de var såpass ointressanta för min del.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Jo, jag förstår 🙂

    Hoppas det blir en god natt. Natti Natti 🙂

    som svar på: Passar Jag in här?

    Jo, och grafik-kortet är det som ligger längst till höger i bilden. Och, tack tack 🙂

    Ja, he he 🙂 , men det är frågan det. Du får gärna tala om hur det gick, jag behöver röja upp här lite (har använt diskbänken också, då mekbordet var mer eller mindre fullt).

Visar 12 inlägg - 1,321 till 1,332 (av 5,637 totalt)
0