Skapade svar

Visar 12 inlägg - 1,237 till 1,248 (av 5,637 totalt)
0
  • som svar på: Passar Jag in här?

    Go Mörra 🙂

    Sov lite längre idag, och har ganska så nyligen satt mig här igen.

    Hur är det med dig?

    som svar på: Passar Jag in här?

    Roligt att höra 🙂 . Och jag blir lite nyfiken på vilka böcker det blev (och de tidigare). Men ta det imorron, om du känner.

    Hörs imorron. Natti Natti 🙂

    som svar på: Passar Jag in här?

    Nä, jag vet inte heller om det går att fixa med felsäkert läge, men förmodligen. Och jag satt faktiskt nyss och funderade på det 🙂 . Satt faktiskt också precis nu och skummade i en sida där det talades om att radera filer och mappar via ett kommando-fönster. Men, det får bli ett senare donande. Och det är inte speciellt viktigt med den där gamla användar-mappen, det är mer att jag stör mig på den lite då den inte längre har någon nytta.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Egentligen blir jag inte så klok på det där. Även fast jag är inloggad som administratör och har fixat med fulla rättigheter, och även fixar med ägande-rättigheter för en mapp och filer, så går det ändå inte att radera. Har även ibland testat det där med arv från mappar i hierarkin över mappen som jag vill kunna komma åt, men det blir inte som jag vill ändå. Och jag blir som sagt inte klok på det 🙂 . Men det är väl som du säger något som lades till och fixades med i och med Vista. Kan inte minnas att det bråkat så i XP, där har det liksom fungerat. Nå, jag är ju långt ifrån någon system-administratör eller expert 🙂

    som svar på: Passar Jag in här?

    Jo, jag förstår. Och då är väl det bästa att göra att markera som du gör nu här kväll. Jag tycker det är bra gjort, i alla fall.

    Jag har ännu inte spanat på den, NAS’en 🙂 , som mer förmodligen är en SAN. Eller rättare sagt, jag har inte kört det där konfigureringsprogrammet ännu. Har hållt på här under dagen och donat med lite diverse, och det ena har gett det andra. Å andra sidan, det är ju liksom ingen brådska. Håller just nu på att försöka radera en gammal användar-mapp i W8-datorn, som jag inte har tillåtelse att radera sägs det; hämtade då hem “Wise Forse Deleter”, men det går bet det med.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Ajdå. Ja, det gör du rätt i, att markera.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Nä, skoja bara 🙂 , liksom. Var där ganska så nyss igen och spanade, och då fick jag se att det stod på själva Skrivbordet denna gång att jag måste aktivera, och inte längre via en dialogruta. Vet inte om jag har missat den där texten eller om den skrivts dit efter ett tag. Nå, det får vara som det är 🙂

    Ja, det där känns lite gott, förstår jag. Att datorn forfarande säljs och till samma pris. Ska ta och kolla lite för skoj skull där hos Elgiganten, på produkt-sidan.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Ja, det låter bra, med att sova länge och sen vila och ta det lugnt.

    Håller på här och kryssar mellan datorerna och uppdaterar lite av diverse (som Firefox). Bland annat den där W10-datorn där det sades att aktivering var tvunget att göras om ett tag; det sägs inte längre, sedan en tidigare uppstart och även nu här idag (konstigt, men glädjande).

    som svar på: Passar Jag in här?

    Det låter bra, och trevligt 🙂

    som svar på: Passar Jag in här?

    Gott med pizza 🙂

    Tack för att du berättar, hur du känner dig. Och ursäkta att jag inte frågade, men jag ville inte liksom stressa dig med att skriva en massa ord som du kanske inte kände för.

    Jo, precis, ta och spana på dammsugaren imorron, och testa 🙂

    som svar på: Passar Jag in här?

    Gott att det är fixat 🙂 . Och bra att du hade med dig paraplyet.

    Jo, det måste du få göra, äta i lugn och ro. Och ta din cigg.

    Jodå, det är lite bättre 🙂 . Tackar som frågar.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Kanske att det kan vara bra att du liksom tvingas att vara uppe lite längre, så att det blir en bättre och sammahängande natt. Sen det där med att ta det lugnt; jag vet också att det är lättare sagt än gjort, med en massa folk ikring som stressar upp en. Men som sagt, försök så gott det går; jäddrar som det tar på krafterna, med stress, när man är sådär tung.

Visar 12 inlägg - 1,237 till 1,248 (av 5,637 totalt)
0