Skapade svar

Visar 12 inlägg - 3,997 till 4,008 (av 5,637 totalt)
0
  • som svar på: Passar Jag in här?

    Jaha, någon slags förvirring från moderkortet sida, då kanske.

    Spanade i manualen för ditt moderkort. Och om du från första sidan går in under “Standard CMOS Features”, och där öppnar inställnings-sidan för disken, så kanske det finns någon bättre inställning än “Auto” för “Type”. I manualen står det konstigt nog inget om de olika valen, men som sagt kanske kan det vara något att kolla läget för.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Tackar 🙂 Brukar det stå SATA annars?

    som svar på: Passar Jag in här?

    Ja, verktyg och maskiner, de är lite som en förlängning av en, och vad skulle man göra utan dem. Ledsamt dock med den gamla fina Bosch-maskinen, ser den nästan framför mig. Och jo, en borrmaskin är också nästan lite av att måste att ha.

    Det där du skriver om att folk skrämmer dig och att du blir nervös, det kan jag liksom skriva under på. Går heller inte gärna ut längre, och det var länge sedan nu jag var ute och gick något; det är turerna till Ica som är det jag gör, nu för tiden.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Ah, härligt med verktyg och maskiner 🙂 Och ett skruvstycke, så trevligt; vad skulle jag göra utan ett sådant ibland.

    Jo, he he 🙂 Precis, jag känner igen mig där med; jag är vad jag förstår ganska så ovetande och har oftast mycket lite kunskap om mycket. Fast, nog är det lite så med alla andra också, mer eller mindre.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Så bra det där är, när det fixas så att folk kan få slänga sina saker. Här är det lite samma sak, det ställs ibland en släpvagn med nätsidor mellan de bägge hyreshusen där man kan hiva diverse. Sen är det vad jag förstår fastighetsskötaren som kör iväg med denna till återvinningsstationen.

    Jo 🙂 SAS denna gång, står för “Serial Attached SCSI”. Hemskt dyra diskar det där, när de är nya. De som jag får köpt är förmodat oftast sådana som anställda har hittat eller fått från sitt företag när gamla diskar bytts ut. Men som sagt, det är väldigt fina diskar från början, och oftast är de felfria. Det är mest drifttimmarna som är ganska så höga. Fast, ju längre en disk har gått, desto närmre är den sitt slut.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Jag förstår 🙂 Tänkte på det, att du kanske skulle kunna ställa ned det som skall hivas i källarskrubben så länge, så du slipper ha det ståendes i lägenheten.

    Jodå, det verkar lovande med diskarna. Och det är SAS-diskar denna gång; dessa diskar som mer är anpassade för företag och servrar och är av en bättre kvalitet, och är oftast felfria fastän de varit igång länge. Det tar dock sin lilla tid innan den punktlista jag har har gåtts igenom, beroende då på hur stora diskarna är. Dessa är bara på 146GB (2.5″), och sådana går att få fixat under en dag. Har dock ett par SAS på 500GB (3.5″) också, och då blir det oftast att test-datorn står på under natten också med ett test.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Jo, det är nog lika bra, att också få den tredje garderoben rensad.

    Konstigt, att där inte fanns någon med sex pinnar. Men det kanske är så att den typen av kontakt har kommit att bli mindre använd genom åren. Också lite konstigt att du inte hittar någon på nätet; antar att det är någon form av modulär kabel du då letade efter? Jo, då blir det nog läge att köpa en sådan där med de bägge Molex i ändarna (kanske att det finns en med SATA-ingångar också, utifall det skulle passa bättre till ditt PSU).

    som svar på: Passar Jag in här?

    Uppe igen.

    Ska fixa med lite diverse (bland annat testa några gamla hårddiskar som blivit liggandes).

    Hur går det för dig, i röran?

    som svar på: Passar Jag in här?

    Jo 🙂 Lite av ett sådant där exempel som det gärna blir här med, det där med “det ena som ger det andra”; helt plötsligt står man och röjer som i ett skåp. Och jo 🙂 , så lätt det är att det blir lite av kaos när man plockar fram en massa saker som för att röja och hiva.

    Appropå mat… Har just fixat middag här. Sen tänkte jag lägga mig ett par timmar.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Jag håller med, och tänker likadant 🙂 Som exempelvis min gamla VHS-bandare och alla VHS-band, som bara har stått år efter år i överskåpet över skåpet där stereon står. Känns dock lite slags hemskt att göra mig av med denna, och alla band med naturfilmer jag spelade in från tvn då det begav sig för många år sedan nu. Men som sagt, vad ska jag ha den till nu för tiden; intresset är inte längre där, och jag har heller ingen tv längre att koppla in den till. Ändå står den kvar.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Jo, det där känner jag igen, hur åren gått och gamla grejer har förblivit orörda. Har också haft två garderober som knappt öppnats genom åren, och där en massa har stuvats undan. Varav den ena innehåller den gamla stereon och liknande attiraljer.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Lite lustigt 🙂 Misstänkte något åt det hållet. Det var ungefär samma här för runt ett år sedan, när jag rensade ut gamla kablar liggandes i en mindre flyttkartong. Fast jag sparade på RCA-kablarna då jag ju har kvar min gamla stereo fortfarande. Men mycket av antenn-kablage och SCART-kablar (både nya och gamla), och annat liknande, hivade jag.

Visar 12 inlägg - 3,997 till 4,008 (av 5,637 totalt)
0