Skapade svar

Visar 5 inlägg - 5,689 till 5,693 (av 5,693 totalt)
0
  • som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    Jag glömde nästan att tacka för svaren, så det gör Jag nu. Och tack för att Jag är välkommen här 😀

    Boendestödet ska hjälpa mig att ringa till inkassot i nästa vecka. Morsan bodde i en annan kommun. Här Jag är, funkar allt bra med socialen och boendestödet. Men i den andra kommunen verkar allt vara väldigt svårt. Till och med Morsan sa det när hon levde. Man får olika hjälp beroende på vart man bor verkar det som.

    Det var meningen att Morsan skulle flytta hit. Jag hade satt upp henne på ett trygghetsboende. Allt var klart, men så dog hon av hjärtsvikt. Hon borde fått leva i 10 år till. Hon var lika gammal som Kungen.

    Sorg…

    Förvaltningsrätten blir aldrig klara. Och Jag bara väntar och väntar.

    Ja, det kan vara en stalker. Var försiktig.

    som svar på: Tabletter

    Jag och mina vänner kom överens om att om någon av oss dog, skulle vi komma tillbaks och spöka. Flytta saker på bordet mm. Nu är det bara Jag kvar. Och inga saker har flyttat sig. Saker och ting brukar ju ta vägen någonstans. Vatten rinner nedåt. Men Jag vet inte vart livet tar vägen?

    Zopiklon och oxascand är lugnande. Propavan och lergigan skulle Jag inte rekommendera att ta för många av. Man får krypningar i hela kroppen och man mår väldigt dåligt. Melantonin förekommer naturligt i kroppen och det är lätt att bli immun. Litium är till för bipolär sjukdom. För många sådana gör nog bara njurarna skada.

    Det kan inte regna varje dag. Spar tabletterna istället. Mvh/…

    som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    Morsan dog i somras. Hon hade inga tillgångar, så Jag trodde socialen skulle betala begravningen. Hon hade pension från både Sverige, Norge och Finland. Så det blev lite komplicerat med dödsboanmälan, bouppteckning. Socialen vägrade betala pga att det saknades en lapp från den Finska banken. Dom ville inte hjälpa mig att fixa det. Dom avslog ärendet och skickade mig till förvaltningsrätten. Jag fick överklaga.

    Fick ringa Finska ambassaden och fråga vad pensionsmyndigheten i Finland heter och vad dom hade för nummer. Och dom i sin tur ville ha hennes Finska personnummer som hon hade fått då hon jobbade där. För att få det fick Jag kontakta Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata i Finland. Och dom ville ha 16 euro för den lappen. Till slut efter många om och men, fick Jag tag i kontoutdraget från hennes Finska bank, som Jag i min tur fick skicka till förvaltningsrätten. Och det var före Jul som Jag skickade in det.

     

    Jag har fått begravningsbyrån att vänta med betalningen tills Jag hör från förvaltningsrätten. Rätten verkar inte ha särskilt bråttom med att hjälpa mig. Jag får inget svar. Och idag damp det ner inkasso på nästan 40 000 kr. Jag vet inte vad Jag ska göra? Låna pengar? Men då kanske det blir så att Jag inte får igen mina pengar av socialen?

    Jag var så glad i morse, men nu känns det som rena döden för mig

    som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    Det gör inget hur gammal man är, tycker Jag. Vi är alla lika stora kålsupare, bara det att vi lever under olika tider i detta universum.

    Idag har Jag varit på psyket och samtalat och fått ut min apodos-rulle. Sedan var Jag hos Morsan, graven och planterade en lökväxt. Jag vet inte vad det blir för sorts blomma av den. Egentligen ska man plantera lökar på hösten, men skit samma 😀

Visar 5 inlägg - 5,689 till 5,693 (av 5,693 totalt)
0